Profil de Oolongtea

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

mercredi 9 février 2022 15:53

€ 60 buiten bundel maar heb nog 3 gb over?

De real-time opvolging van mijn dataverbruik in de Orange app lijkt me volledig waardeloos.

Ik ontvang vandaag (09/02/2022) om 10:18 een bericht dat ik € 50,- buiten bundel ben.

Ik check mijn Orange app en blijkbaar zit ik al aan € 60 buiten bundel - ik heb geen idee vanwaar dit vandaan komt want er resteert mij nog 3 gb data volgens de App.

Om 14:47 vandaag ontvang ik een bericht dat 80% van mijn surfvolume is verbruikt en dat ik wordt verwittigd zodra mijn volume bijna volledig gebruikt is.

Ik kijk steevast mijn verbruik na op de Orange App, en er staat dat ik nog 2.99 gb resterende data heb van mijn oorspronkelijke 15 gb bundel. De laatste update is vandaag 09/02 16:29.

Gebeld naar de klantendienst, en nu blijkt dat ik al aan een verbruikvolume zit van 16 GB!

Hoe kan dit nu?!

Kan het zomaar dat zowel de app als hun berichtenservice mij vertellen dat ik nog minstens 3 gb data over heb, en dat in werkelijkheid ze mij al 1 gb surplus aanrekenen??

 

Dit is nu de 2de keer dat dit gebeurt. De laatste keer was de factuur van December 2021 waar ik ook ineens € 70 buiten bundel ben gevallen desondanks dat ik nog data ter beschikking had volgens de App. 

 

Kan ik hier iets aan doen? 

Bij de klantendienst geraakte ik al niet verder.

3 pièces jointes

Sage

 • 

11K  messages

il y a 3 ans

@Oolongtea 

Weet niet in hoeverre de app up to date is met het verbruik maar ik vermoed dat het niet elke realtime gaat zijn. Maar goed hier ben ik ook niet zeker van. 

Ik raad je aan om je screenshots eens door te sturen via Messenger en daar je verhaal eens uit te leggen. Aan de hand van die screenshots kunnen ze dan bekijken wat er daadwerkelijk bij hun gebeurd en wat jij ziet. Kan ook zijn dat het gewoon een fout is ergens achterliggend in het systeem en dat ze het rechttrekken. En met fout bedoel ik dan in de app dus dat je wel over je limiet bent gegaan of fout dat er onterecht een sms is gekomen en fout dat je idd kosten buitenbundel hebt. 

Voor ons is dit moeilijk te bepalen aangezien wij niks kunnen zien op die technische vlakken. 

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Bedankt voor de supersnelle reactie, Patrick. Ik zal het eens horen op Facebook.

Maar ik zie uit de onderstaande reacties op het forum, dat dit recentelijk toch een probleem lijkt te zijn voor een aantal mensen? Ik hoop dat dit wordt opgeklaard. Mvg,

 

P.s. Ik las toch ergens dat dataverbruik in real-time loopt op de Orange App; het klopt dat SMS-en en belminuten vertraging hebben... maar onder dataverbruik staat steeds dat dit geüpdated is van de dag zelf + uur. In ieder geval zou het me ten stelligste verbazen dat als er al een dag of 2 vertraging op zit, dat ik dan nog meer dan > 3 gb verbruikt zou hebben op deze periode. Indien de issue toch echt aan overbodig dataverbruik ligt, dan lijkt de App me zeer misleidend.

Sage

 • 

11K  messages

@Oolongtea 

Ik zou ook zeggen dat het real time is maar goed zoals ik al zei ben niet zeker. Je zou het kunnen vergelijken met je klantenzone wat daarin staat. Weet nu niet of je een update hebt gehad van de app misschien dat er daar ergens iets mis gegaan is. 

Maar idd stel je vraag eens via Messenger met de sreenshots. En laat maar iets weten wat ze hebben gezegd tegen je. 

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

In de App staat er inderdaad ook dat het dataverbruik in real-time werkt. Dus dat zou toch zo moeten zijn.

 

In ieder geval heb ik contact opgenomen via Facebook en werd ik goed verder geholpen. Ze hebben bevestigd dat ik nog 3 GB data heb, dus wat ze me aan de telefoon hebben verteld klopt dus niet. Ze hebben een dossier opgestart, en zullen kijken waar het aan ligt. Mogelijks werden bepaalde verbindingen aangerekend die eigenlijk binnen mijn bundel vallen - en zullen ze nog verdwijnen in de volgende dag. Maar hier moet ik dan maar even wachten, helaas.

 

Wel heel vriendelijk daar op Facebook! En toch plezanter dan via telefoon en maar wachten aan de beltoon.

Sage

 • 

11K  messages

@Oolongtea 

Het is ook het meest gegeven advies hier , neem contact op met ze via Messenger. Je moet niet wachten aan de lijn , ze antwoorden wel als het gaat en je kan direct voorbeelden sturen als je ze hebt. Het zal niet altijd direct zijn dat ze kunnen antwoorden maar je krijgt wel antwoord en ze gaan er mee aan de slag. 

Dus je hebt dan toch een oplossing en blijkbaar een fout bij Orange zelf. 

Sage

 • 

7.5K  messages

il y a 3 ans

@Oolongtea  goedenavond,

fijn te lezen dat je via FB goed geholpen bent!

Van mij krijg je deze. Hopelijk is het snel oké.

Tagnieuw.jpg

Sage

 • 

7.2K  messages

il y a 3 ans

In het algemeen: het gebeurt nog dat Orange klanten "foutieve" meldingen krijgen over verbruik buiten bundel of extra kosten. Heel dikwijls klopt dat dan niet maar tegen dat de factuur er is, is het reeds rechtgezet en geen spoor meer van die extra kosten.

Niet altijd natuurlijk, meestal zijn die berichte wel terecht. Maar de factuur afwachten brengt meestal wel verheldering.

En ja, de verbruiksdata surfvolume zijn steeds in zo goed als real-time. De andere (bellen en smsen) zijn dat niet.

Loading...