Profil de Wginneke

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Verbruik buiten bundel

Ik en mijn vrouw  kregen daarstraks alkebei een sms dat ons verbruik buiten bundel meer dan 50€ bereikt zou hebben. Zowel via #123# als via de app is niets terug te vinden. Wat is hier aan de hand? (Proberen te bellen naar 5000 maar dat is hopeloos)

1 pièce jointe

Super User

 • 

8.1K  messages

@Wginneke  goedenavond.

Dan zal het wachten worden op je factuur of kijken in je klantenzone.

Ben je in het buitenland geweest? België is het

 enige land wat nog roamingkosten aanrekent!

Je kan via FB-Messenger een berichtje doen.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

 

Welkom.png

 

 

 

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Josette,

We zitten momenteel inderdaad in Duitsland, maar vorig jaar waren we in Duitsland Frankrijk Nederland Spanje zonder die berichten. De logica ontgaat me.

 

 

Pisteur expérimenté

 • 

19  messages

Inderdaad het enige land België in feite een schande!

Apprenti guérisseur

 • 

165  messages

via #123# en dan optie 1 staat er bij verbruik 0,00?

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Inderdaad, juist daarom is het wel even schrikken!

Apprenti guérisseur

 • 

165  messages

Misschien morgen nog eens kijken in de op of via 123.

Vind het wel vreemd dat het bij allebei is.  Toevallig niet op vakantie oid?  
Let er ook op dat betaalnummers zoals 1207 of 078, 0900 sms'jes naar wedstijdnummers enz.  ook niet tot de bundel behoren.  Evenals aankopen van google play ofzo.
Misschien een klantendienst gebeld die zo een nummer gebruikt?

Het is ook zo dat de "mijn verbruik" in de klantenzone en de Orange app ook niet onmiddellijk bijgewerkt word.

Je kan trouwens dat verbruik buiten de bundel in je klantenzone of in de app instellen om verassingen te vermijden.  Als je dan een sms krijgt en je weet waarom het is, kan je het nog altijd verhogen.  

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Mattie,

Ik zit nu inderdaad in Duitsland maar ik en mijn vrouw hebben de voorbije dagen toch niet ieder 50€ gespendeerd aan betaalnummers? Qua data heb ik een go unlimited en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad.

Raar!

Apprenti guérisseur

 • 

165  messages

Neen, dat lijkt me dan inderdaad niet, maar is er misschien iets dat je regelmatig in het buitenland gebruikt waar je dan voor kan aangerekend worden?  bv sms parkeren? een nummer daar bellen waarvan je geen weet hebt dat het een betaalnummer is?

Ben maar hardop aan het denken, maar dan zou ik wel sowieso die blokkering opzetten, of nakijken.  

Dit heb ik ook nog even teruggevonden:

De app My Orange biedt je een overzicht van:
- nationale oproepen en sms'jes (na een paar uur)
- je gebruikte surfvolume (onmiddellijk)
- je gebruik in het buitenland (na ongeveer 48 uur)
- multimedia-aankopen (na enkele dagen)

 

Daarnaast stuurt Orange je sms'jes via zijn dienst Budget Check.
Die gratis sms'jes worden automatisch verstuurd zodra je je bundel helemaal hebt opgebruikt. Daarna krijg je een sms wanneer je een bepaald bedrag buiten bundel hebt bereikt (dat bedrag kan je zelf aanpassen maar is standaard ingesteld op 50 euro).

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

Hoi,

Gebeurt soms. Maar het belangrijkste is de verbruiksindicatie op jullie apo. Zolang die niet overschreden is>>Geen zorgen.

En mocht het zo zijn dan kan je via 5000, gewoon andere keuzenrs ingeven, bv. technisch probleem, je krijgt zowieso iemand aan de lijn, dat laten wissen of niet aangerekend zien krijgen. 

Grts,

Pisteur confirmé

 • 

5  messages

Dit probleem is opgelost, op de factuur werd inderdaad 60euro buiten abonnement aangerekend maar na een telefoontje naar de klantendienst werd dit bedrag gecrediteerd. De oorzaak zou liggen bij het feit dat de surf-extra-kaart niet gelinkt was aan de go extreme, zoals ik het bij de aankoop had gevraagd, maar aan de go Light (het zou wat gek zijn om die aan de go Light te koppelen). Trouwens dit is niet de eerste keer dat we dit probleem voorhebben en ik vrees ervoor dat dit op de volgende factuur weer zo zal zijn, want we kregen onlangs alweer een smsje ;-(, ondanks mijn vraag om de koppeling terug te zetten naar de go extreme.

afwachten dus tot we de volgende factuur krijgen. 

Apprenti pisteur

 • 

1  message(s)

Probeer eens naar de winkel te gaan en vraag daar eens 

Éclaireur novice

 • 

4  messages

Bij mijn ouders kwam dit ook voor een week geleden.

Modérateur

 • 

111  messages

Hey Stephanie, hebben je ouders al contact opgenomen met de klantendienst?

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

@YannickV  beste moderator, ik heb ook al klantendienst willen bereiken via verschillende kanalen. Echter zonder duidelijk antwoord. Het is blijkbaar niet mogelijk om een "limiet buiten bundel" van je abo in te stellen. Kan enkel maar van je data. Kan dit aangepast worden zoals bij andere operators? Zodat  niemand meer voor ongewilde hoge facturen komt te staan

Apprenti pisteur

 • 

9  messages

beste,

 

ik heb dit ook voorgehad.

Loading...