Profil de CelineR
Ancien chaman

Ancien chaman

• 

64  messages

jeudi 6 décembre 2018 08:07

Tips and tricks : De tv-decoder reageert niet

Hallo allemaal !

De tv-decoder reageert niet. Wat moet ik doen ? Mijn collega Thomas van de technische dienst heeft mij een lijst met tests die je moet uitvoeren voor je de klantendienst belt:

Controleer de linkse led (voedingslampje)
Uit: geen voeding
Controleer of de PSU is ingestoken en brandt.
Controleer eventueel het stekkerblok (met schakelaar?).
Indien nog altijd KO, bel naar de klantendienst.

Groen: OK
Controleer de tv-verbinding (HDMI-kabel).
Controleer de HDMI-bron van de tv. Zie je het ‘boot screen’ (logo Orange) en vervolgens niets (zwart scherm) terwijl het controlelampje groen brandt en je zeker bent van de HDMI-bron: druk op Home -> zie je de menu’s of niet? + knippert het groene lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Indien nee (zwart scherm) en ja (knippert): er is wellicht een probleem met de hardware. Bel naar de klantendienst.

Oranje: slaapstand
Probeer om de decoder uit de slaapstand te halen met de knop ‘DECODER ON’ (bovenaan rechts) op de afstandsbediening of met de ON-knop (rechts vooraan op de decoder). Knippert het lampje wanneer je de afstandsbediening gebruikt?
Nee : Controleer de batterijen in de afstandsbediening
Ja, maar blijft in slaapstand : Herstart de decoder elektrisch met de schakelaar (op de voedingskabel of op de decoder).
Opmerking: dit is een gekend probleem dat momenteel wordt opgelost: soms ontwaakt de decoder niet uit de slaapstand – in dat geval elektrisch herstarten.

Fijne dag !  🙂
Céline

giphy.gif

Aucune réponse!
Loading...