Profil de Joske007

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

vendredi 9 août 2019 20:33

Luistert Orange wel naar zijn klanten?

Ik zie dat je de klantendienst van Orange alleen maar via de volgende kanalen kan bereiken.

Mijn eigen ervaringen.

- Telefonisch wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, en wordt je vaak niet wijzer of geraakt gefrustreerd. 

- Facebook: in de meeste gevallen reageren enkel de Orange klanten op je vraag en blijft het antwoord van de klantendienst zelf uit, waarbij de echte vraag onbeantwoord blijft.

- Twitter: in de meeste gevallen reageren enkel de Orange klanten op je vraag en blijft het antwoord van de klantendienst zelf uit, waarbij je vraag onbeantwoord blijft.

 

Ik vraag me af wat de bedoeling is van al deze kanalen, als de klant er niet ernstig mee geholpen wordt?

Sage

 • 

7.2K  messages

il y a 6 ans

@Joske007 

Oei, dat klinkt niet erg positief ....

Ik ga nu even hout vasthouden... ik heb nog maar zelden zelf de klantendienst nodig gehad, en dat verliep telefonisch. Ik ben wel meteen goed en correct geholpen door de juiste personen op de juiste plaats. In mijn geval ging het om slechte gsm ontvangst thuis wat uiteindelijk tot het toekennen van een gratis FemToCel geleid heeft.

Tussen haakjes, ik ben zelf een gewone klant net als jullie en heb geen contacten of vrienden bij Orange die eventueel een goed woordje zouden kunnen doen hoor.

Heb ik geluk gehad en jij steeds pech ? Ik weet het niet ...

Maar ik zou zeggen: volhouden is de boodschap!!

Sage

 • 

7.2K  messages

@Joske007 

Waar ik net aan denk: heb je dit enkel even van je af willen schrijven of heb je momenteel een probleem waar men je niet mee verder geholpen heeft?

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Helaas is mijn ervaring al zeer negatief verlopen vanaf het moment wij de overstap van Telenet naar Orange hebben gezet.

Je zou kunnen denken dat het slechts om een momentopname gaat en het al wel eens kan gebeuren. Maar steeds ik in contact kom met de klantendienst waarvan de helft van de medewerkers blijkbaar de Nederlandse taal niet goed bemachtigd kan het nietbanders dat het loopt wel fout moet lopen, zeker wanneer het wat technischer wordt.

Nu zit ik nog steed met de zeer eenvoudige en onbeantwoorde vraag of de surf extra kaart nu wel of niet in het buitenland in je data-volume van je abonnement is inbegrepen. Via de klantendienst wordt je er telefonisch niet echt wijzer van, via Facebook en Twitter blijft een reactie op de vraag van een Orange-medewerker gewoon uit 😞  Pfffffff 

Ik zou zeggen doe jezelf eens een plezier en stel de vraag eens 2x bij de klantendienst. Wedden dat je meermaals wordt doorverbonden ongeacht of je het keuzemenu aan de telefoon correct hebt doorlopen of de verbinding opeens verbroken wordt. Zelfs je vraag wordt niet echt begrepen, waarop de uitslag op je vraag als antwoord steeds verschillend is.

Ja hoor, een mens kan best wel wat begrip opbrengen maar een beetje professionele omgang met de materie lijkt me tocht niet teveel gevraagd. 

Apprenti guérisseur

 • 

244  messages

@Joske007
Meestal hangt het er vanaf wie je aan de lijn krijgt en of ze zin hebben. Meerdere keren klantendienst bellen helpt ook wel omdat het raar voorkomt dat je dezelfde medewerker aan de lijn krijgt mijn ervaring is hier dat er altijd mensen zijn die hun werk serieus nemen alsook een rapport schrijven voor eventuele opvolging nadien. Wat betreft de online diensten heb ik ook gemerkt dat die niet of nauwelijks bemant wordt terwijl dit bijna een must is dezer dagen. Heb vroeger zelf jarenlang klantendienstmedewerker geweest bij de concurrentie weet zo een beetje hoe het beestje werkt. Het zijn dan ook niet altijd de gelukkigste klanten die bellen en niet iedere medewerker heeft de juiste mentaliteit om dit vol te houden ik haal ze er altijd tussen uit. Het zou niet mogen maar dat ligt ook een beetje aan de juiste coaching. 

Employé Orange

 • 

198  messages

Hey @Joske007 

Wat een ervaringen ... mijn persoonlijke ervaringen (kleurtje van mijn naam wil niets zeggen 😉 ) zijn over het algemeen positief.

In verband met je vraag over de surf extra kaart heb ik dit op de pagina gevonden (zie hier).

Het gebruik van mobiel internet in het buitenland is niet inbegrepen bij deze tariefformule. Voor meer info over onze tarieven en roamingopties, surf naar www.orange.be/roaming.

 

Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag en je wat duidelijkheid verschaft.  Een eventuele oplossing om toch te kunnen surfen in het buitenland binnen je bundel, activeer de hotspot functie van je smartphone en connecteer het toestel waarmee je wil surfen daarmee.

 

Mijn posts geven mijn persoonlijke mening weer en zijn geenszins een officiëel antwoord van Orange.  Ik ben ook gewoon een deelnemer aan het forum als gebruiker.

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Intussen ben ik eindelijk na een nieuwe poging via de klantendienst telefonisch zeer netjes geholpen op mijn vraag. Het kan gelukkig dus wel maar het hangt er precies wel vanaf wie je juist aan de lijn hebt. Er is duidelijk nog heel veel werk in het team van de klantendienst te verzetten.

Hoe dan ook was ik vandaag zeer aangenaam door deze gemotiveerde medewerker die enerzijds de vraag duidelijk begreep en hier ook een antwoord naar zocht 👍

Als kers op de taart kreeg ik ter bevestiging op mijn vraag het dossiernummer per SMS. 

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

il y a 6 ans


@Joske007  schreef:

Ik zie dat je de klantendienst van Orange alleen maar via de volgende kanalen kan bereiken.

Mijn eigen ervaringen.

- Telefonisch wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, en wordt je vaak niet wijzer of geraakt gefrustreerd. 

- Facebook: in de meeste gevallen reageren enkel de Orange klanten op je vraag en blijft het antwoord van de klantendienst zelf uit, waarbij de echte vraag onbeantwoord blijft.

- Twitter: in de meeste gevallen reageren enkel de Orange klanten op je vraag en blijft het antwoord van de klantendienst zelf uit, waarbij je vraag onbeantwoord blijft.

 

Ik vraag me af wat de bedoeling is van al deze kanalen, als de klant er niet ernstig mee geholpen wordt?


Ugh @Joske007,

Totem begrijpt je teleurstelling.
De leden van onze klantendienst en van onze webcare team hebben onlangs veel berichten en opproepen gekregen. Ze doen hun best om je oproepen en je vragen zo rap mogelijk te beantwoorden.

Aarzel zeker niet om een berichtje te sturen naar ons webcare team, ze kunnen je veder helpen.

Moge het groen blad en de eeuwige bloesem je dag opfleuren.

 

Totem

Pisteur expérimenté

 • 

30  messages

il y a 6 ans

via direct message op Twitter en messenger ben ik wel steeds goed geholpen. Klantendiensten zijn meestal inderdaad niet super efficiënt maar via deze wegen krijg ik wel steeds juiste info 

Apprenti guérisseur

 • 

244  messages

@Lautjes84 sinds 2 jaar heb ik mijn social media afgezworen en heb er nog geen moment om getreurd. Het is makkelijker om via social media meer efficiëntie te bekomen het zijn dan ook meestal de meer ervaren operatoren van de klantendienst die daar de vragen beantwoorden.Dit zou dan de enige reden zijn waarom ik social media soms mis. Nu is Tribe zo een beetje mijn vervanger.

Pisteur confirmé

 • 

2  messages

il y a 6 ans

Dat is idd waar telkens er problemen zijn kunnen ze enkel maar excuses voor het ongemak zeggen en verder kunnen ze van op afstand niet veel doen

Loading...