Profil de Alexanders

Pisteur confirmé

• 

3  messages

dimanche 23 juillet 2023 19:35

MS lag bij spelen League of Legends

Sinds maandag 17/07 houdt zich een probleem aan als je Orange klant bent en graag eens League of Legends speelt.
Wat vroeger gewoon een ping van 37-40 was is nu een ping van 40 die naar 20 dropt, opnieuw stijgt en als deze de mark van 35 ping overschrijdt, verlies je een seconde volledige verbinding. Dit herhaalt zich iedere 10 seconden.
De ms met Orange abonnement was al niet fantastisch, maar dit heeft toch wel de finale gewonnen.
Iedereen die ik ken en Orange klant is, heeft ditzelfde probleem.
Met een vpn spelen blijkt dit op te lossen, maar ik ga geen €12,95/maand betalen voor een issue die aan de provider ligt.

Solution acceptée

Ervaren verkenner

• 

1.1K  messages

il y a 2 ans

Hallo,

Er was een probleem, maar dat is inmiddels opgelost 🙂
Kan je bevestigen dat je geen probleem meer hebt?

Rizlaine

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Hey RizlaineB,

Ik heb het net even snel getest en het probleem lijkt inderdaad opgelost. Ik probeer het later wat langer te testen.

Bedankt!

Ervaren verkenner

• 

1.1K  messages

@mmaes1234 Top 🙂

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Lijkt me inderdaad opgelost.
Bedankt Rizlaine!

Apprenti pisteur

• 

5  messages

Hallo RizLaineB,

Het probleem is niet opgelost!!! Contact opnemen met Orange lukt blijkbaar ook niet ze zouden me "terugbellen" maar dat is niet gebeurd. Hoge ping blijft/is nog steeds een probleem. 

Pisteur confirmé

• 

3  messages

il y a 2 ans

Heb hetzelfde probleem. Periodiek valt de upload precies weg waarbij je niks kan doen maar wel alles nog ziet bewegen. Nadat het probleem zich heeft voortgedaan heb ik weer een ping van ~25ms, wat voordien 40ms was.

Het is duidelijk een probleem bij Orange aangezien anderen die ik ken bij Orange ook dit probleem hebben. Terwijl andere providers hier geen last van hebben.

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 2 ans

Er is ProtonVPN  (Swiss) die een gratis optie heeft Pricing | Proton VPN

CyberGost met een optie 2.19 EUR/maand Buy VPN with Credit Card or Paypal - CyberGhost VPN (cyberghostvpn.com)

Planet free vpn met 1.99 EUR/maand Buy best VPN - buy a vpn service subscription - Planet VPN (freevpnplanet.com)

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Kan Orange hier niet met een permanente oplossing voor komen? Een VPN aanraden is totaal geen ideale oplossing...

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Lijkt mijn totaal de point van de post te missen.

Pisteur confirmé

• 

3  messages

il y a 2 ans

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds +- 17/07, ook enkele vrienden (die ook klant zijn bij Orange) hebben hetzelfde probleem.

Guerisseur expérimenté

• 

586  messages

il y a 2 ans

Ik ben geen expert in de materie maar dit kan ik ervan uitmaken.

Heel vreemd dat het probleem zich via VPN niet of minder voordoet. Mss werkt de VPN als buffer waardoor de game aan een constante ping/snelheid kan gespeeld kan worden? Terwijl je zonder VPN schommelingen hebt in je ping/snelheid waardoor dit voor een onstabiele zorgt met packetloss als gevolg? 

Nu, dat ter zijde. Sowieso een melding maken (best via Messenger, dan kun je je bericht op voorhand typen en heel de reutemeteut in 1 lang bericht doorsturen). Als er meerdere meldingen binnenkomen van meerdere klanten zullen ze sneller gaan zoeken wat er gaande is op het netwerk.

Ik ervaar nu toevallig ook problemen sedert die periode. Modem die vast loopt om de 2 dagen 😅.
Ik geef het nog een weekje, als het blijft gebeuren stuur ik een bericht via Messenger. Dan zien we wel met welke oplossing ze uit de bus komen.

En een oplossing? Voorlopig VPN gebruiken in afwachting van een oplossing van Orange. Vermits hier enkel klanten zitten en geen medewerkers zul je hier enkel raad en ervaringen van medegebruikers krijgen.

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

il y a 2 ans

Hier hetzelfde probleem sinds vorige week, samen met een andere Orange-klant. 
Bij ons is het echter niet elke 10 seconden, maar compleet willekeurig. Het is wel zeker vaker dan 1x per 5 minuten, dus maakt het spel vrij oneerlijk... We wonen in een ander dorp maar hebben exact hetzelfde moment last ervan. Duidelijk dus een probleem bij Orange. We spelen overigens bekabeld via het thuisinternet.

soms hangen we een halve seconde vast, soms bijna 10 seconden. Soms krijgen teamgenoten zelfs melding dat we disconnected zijn. De ping blijft steeds redelijk laag. zelfs als we 10 seconden gedisconnect raken. Lijkt me dus packet loss.

Sinds kort wordt mijn vpn ook door League of Legends geblokkeerd, waardoor ik dus vast zit met dit probleem dat Orange heeft veroorzaakt.

Hopelijk snel opgelost.

Éclaireur novice

• 

1  message(s)

il y a 2 ans

Heb sinds kort hetzelfde probleem! Wanneer komt er hier eindelijk een oplossing voor?! 

Apprenti éclaireur

• 

1  message(s)

il y a 2 ans

Zelfde probleem, ook vorige week ergens begonnen. Maakt het spelen niet aangenaam of zelfs onmogelijk...

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 2 ans

Ook hier hetzelfde probleem sinds enige tijd! Ook verschillende dingen geprobeerd, omdat we niet wisten waaraan het kon liggen. Andere games kon inderdaad gewoon gespeeld worden. Ik ben wel gerustgesteld dat ik niet enige ben, en dat dit dus het probleem kan zijn. Hopelijk snel een oplossing hiervoor, want fijn is anders. Uiteindelijk betalen we allemaal al genoeg voor iets wat wel normaal moet werken, toch? 

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 2 ans

Hallo

Wij hebben hetzelfde probleem sinds 17/07/'23.

League of Legends is nu compleet onspeelbaar (als je een beetje competative bent toch).

Orange is hier het probleem als provider dus zij mogen een oplossing zoeken, hoe rapper hoe beter.

Zo niet, gaan ze klanten verliezen..

Graag een deftige oplossing, anders is de overstap naar telenet rap gemaakt.

Pisteur expérimenté

• 

12  messages

il y a 2 ans

Ik heb ook hetzelfde probleem. Wel opgemerkt dat er ms spikes zijn op alle verbindingen (doe eens 'ping -n 100 google.com' in cmd, hier spiked de ping bij mij van 25 gemiddeld naar 70 gemiddeld). In League of Legends en Valorant heb ik de netwerk tool gebruikt en mn logs geupluad en daar krijg ik deze visualisatie van de packet loss:

1 pièce jointe

4.4K  messages

il y a 2 ans

Beste Mensen, 

Het lijkt me sterk dat een VPN zou helpen om een stabiele ping te hebben, maar dat doet er nu niet toe. Het is ook erg opvallend dat er problemen zijn met Valorant en met LOL. Ze zijn allebei van RIOT games. Andere games werken wel normaal, bijvoorbeeld via STEAM. 

Daarnaast vind ik ook dat je gewoon moet stoppen met LOL, is gewoon echt geen leuk spel 😛 

Ik raad sowieso alle gamers aan om gebruik te maken van een public ip adres. Dit kan je krijgen door in te loggen op de modem. Je kan onder de modem een sticker vinden waar de link en wachtwoord staat op in te loggen op de modem interface. 

Daarna kies je voor de tab bovenaan voor "Your local network of Jouw lokaal netwerk" |
Klik daarna op de (licht grijze letters) "Poort openen"

Je krijgt een melding. Daarna klik je simpelweg op het orange knopje "Openbaar IP". Nadat je dit hebt gedaan moet je je modem nog eens een keer opnieuw opstarten en heb je een public ip.

Hiermee zorg je ervoor dat je modem beter verbinding kan maken met externe servers waardoor je verbinding met de RIOT server ook zal verbeteren. 

Als dit niet werkt, moet er een oplossing komen tussen Orange en RIOT games zelf.

Pisteur expérimenté

• 

12  messages

Ik zit al op een public ip. Firewall uitgeschakeld op router en windows. Enorm onprofessioneel om als orange werknemer gewoon te zeggen "stop met LOL te spelen", vind je niet? Je eigen mening delen over een videogame is onprofessioneel. 

Het ligt trouwens niet alleen aan riot games voor de duidelijkheid. Als je lang genoeg in een discord call zit, zie je dat na 2 of 3 uurtjes als je spreekt je poppetje niet meteen oplicht maar pas enkele seconde later, alsof packets gebufferd worden en/of er enorme packet loss is. 

De loss is enorm hard op te merken in games zoals LOL omdat elke milliseconde telt (denk aan bv kiting en rechterklik spam voor movement, ...). In andere games zal dit dus idd minder opvallen.

Zie screenshot: een simpele ping naar google.com levert ook ms spikes op. Wat meer moet ik toevoegen? Heb je graag dat ik nog meer IPs ping als proof dat het niet alleen bij riot games ligt?

Groeten

PS: kunnen we een hoge technische piet van Orange hier krijgen die bereid is om samen te debuggen? Ik wil gerust mijn kennis als student computer science gebruiken om mee te helpen om dit probleem op te lossen, maar met een antwoord zoals public ip en stop met league zijn we niet veel 😉 Kan het zijn dat orange netwerk configuratie changes heeft gedaan waardoor dit probleem is ontstaan? Meestal in de IT als iets werkt, gaat het niet zonder reden stoppen met werken.

1 pièce jointe

Pisteur expérimenté

• 

12  messages

Hier een traceroute naar google in bijlagen:

QuinnFX_0-1690298814704.png

Pisteur expérimenté

• 

12  messages

Iemand een idee waarom deze gast opeens verwijderd is?

Before:

QuinnFX_10-1690298967695.png

QuinnFX_2-1690298924428.png

After:

QuinnFX_1-1690298915427.png

Let op naam en rang

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Dit was me ook al opgevallen!
Vond het antwoord nu ook niet zo bepalend helpend. En zeker niet "stoppen met LOL spelen". Zeer onproffessioneel allesinds van een Orange Medewerker.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

onbekwaam werkvolk dat ineens ziet dat zijn naam bij zijn post verschijnt en het niet verwacht dat er een persoon zou zijn die dit screenshot. Het zal zo wel iets zijn.

Ik heb ook even telefonisch melding gemaakt via de klantendienst van dit probleem, met een link naar dit forum/post. In de hoop dat dit ZSM opgelost gaat worden.

Guerisseur expérimenté

• 

586  messages

il y a 2 ans

Even voor alle duidelijkheid, er zitten hier geen Orange medewerkers op dit forum! Dus zolang je geen contact neemt met de klantendienst mag je hier nog 101 berichten posten, het zal niks uitmaken.
Dit is een forum voor klanten die onderling ervaringen willen delen en elkaar oplossingen aanreiken uit eigen expertise. Als er iemand een bericht post of op je post antwoord, dan zijn dit klanten zoals jij en ik en dus geen medewerkers. 😅

Pisteur expérimenté

• 

12  messages

Aha, dankje voor de duidelijkheid. Ik wou contact opnemen met de klantendienst maar ik werd naar hier doorverwezen omdat het alleen telefonisch kon en beeld je even in dit telefonisch uitleggen aan een customer support medewerker 😛 Ik hoop alleszins dat het de aandacht trekt van Orange aangezien het een grootschalig probleem is.

Guerisseur expérimenté

• 

586  messages

Als je een lange of complexe uitleg moet geven heb ik gemerkt dat je dit best via Messenger doet op de FB pagina van Orange.. 

Typ alles in 1 bericht met eventueel een screenshot erbij, dus geen 10 zinnen verdeeld over 5 verschillende berichten 😂.

Loading...