Profil de Welvaertje

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

vendredi 26 novembre 2021 16:11

Niet over abonnement gsm gaan

Beste,

Op 7/11/21 kreeg ik de melding dat mijn abonnement Dolfijn na 15jaar omgevormd werd naar Go Plus. Vroeger kon ik niet buiten mujn abonnement op mobiele data. Sinds nieuwe abonnement kan ik wel buiten abonnement, dit voor €0,05/MB er komt pas een waarschuwing bij €10 boven abonnement. Ik wens niet boven mijn abonnement te gaan. Kan ik dit zelf aanpassen? 

1 pièce jointe

Sage

 • 

7.2K  messages

il y a 4 ans

Voor wat betreft dataverbruik in het buitenland kan je die limiet zelf op "0" zetten in de opties van uw abo. Dat kan via de app of via de klantenzone op PC.

Voor uw verbruik in BE zul je toch eens de klantendienst moeten raadplegen. Dat kan ook via messenger, hoef je niet aan de lijn te blijven hangen. Of via de chat, dat is recent ingevoerd.

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Super, bedankt voor de snelle reactie! 

Guerisseur expérimenté

 • 

596  messages

il y a 4 ans

Je kan mobiele data blokkeren. Dit kan via de klantenzone of te bellen naar de klantendienst (nr 5000 bellen).

Ik weet niet 100% zeker of het ook via de app lukt maar weet wel dat het lukt via de klantenzone op de website van Orange.

Een groot voordeel van je omschakeling is wel; vroeger had je 1,5 of 3Gb mobiele data met Dolfijn, nu 10Gb.

 

En euh, uw mobiele data uitzetten en uit laten staan voor het moment 😅 

Sage

 • 

7.2K  messages

@Pletse 

Hetgeen TS vraagt is om algemeen (niet enkel tijdelijk nu) niet zozeer de mobiele data te blokkeren (want dan kan hij niet meer via 4G op het net) maar wel om een limiet van € 0 in te stellen om over uw bundel te gaan.

Dus zolang er data voorzien is in de bundel moet het blijven werken. Dat is niet hetzelfde als mobiele data volledig blokkeren.

Dat kan dus inderdaad via de app en de klantenzone, maar enkel voor verbruik in het buitenland !!

De vraag naar de klantendienst toe is nu om diezelfde beperking op te leggen aan het dataverbruik in het binnenland. Want dat kun je dus niet zelf instellen, niet in de app en niet in de klantenzone.

Apprenti pisteur

 • 

3  messages

Bedankt voor de reactie!

Guerisseur expérimenté

 • 

596  messages

@Cdt24801 

Zoals in vorige post vermeld:
"Je kan mobiele data blokkeren. Dit kan via de klantenzone of te bellen naar de klantendienst (nr 5000 bellen)."

Zie screenshot in bijlage. De data zal geblokkeerd worden op het moment dat deze op is.

BlokkerenDataBuitenAbonnement.jpg


Via de app, geen idee, zoals ik reeds zei in vorig bericht ;-).



Sage

 • 

7.2K  messages

@Pletse 

Ik moet u bekennen dat ik nog nooit op die knop "meer info" geklikt had. Uit de tekst zelf had ik afgeleid dat je simpelweg uw mobiele data kon blokkeren (helemaal en altijd dus) of niet.

Nu heb ik zowel in de app als in mijn klantenzone eens op die knop geklikt en ik moet u gelijk geven. Met die functie schakel je uw mobiele data uit op het moment dat uw inbegrepen volume opgebruikt is.

Het werkt dus zowel in de app al in de klantenzone.

Bij deze: @Welvaertje  je kan dus eenvoudigweg die optie activeren en je zal nooit meer boven uw limiet gaan met mobiele data. Zet ze voor alle zekerheid allebei aan, zowel algemeen als specifiek buitenland.

En bij deze nogmaals mijn excuses aan @Pletse , je had dus van in het begin gelijk.

Loading...