Profil de Patrickp

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

lundi 20 juillet 2020 10:29

Ongevraagd abonnement aangepast door orange

Een tijdje geleden werd een van onze 5 gsm abonnementen ongevraagd omgezet naar een go tarief. Voorheen had onze dochter 3gb data voor 15€, gecombineerd in ons love pack met internet - tv - 5 gsm’s, en nu nog slechts 500mb voor 10€. Het gaat me niet om die 5€ maar over het feit dat we daar niet om gevraagd hebben en nu volgens de klantendienst enkel op te lossen valt door bij te betalen. We zijn heel tevreden van orange maar had dit toch graag opgelost gezien. Ik weet niet waarheen met mijn klacht, vandaar dat ik eerst via deze weg wil proberen. 

Chef pisteur

 • 

125  messages

il y a 5 ans

Klachten kan je beter neerleggen bij de klantendienst.

 

Dit is een forum waar klanten en niet klanten mekaar helpen bij advies en problemen.

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Daar kunnen ze niet meer helpen.....

Sage

 • 

11K  messages

il y a 5 ans

@Patrickp  het lijkt mij erg raar dat Orange zomaar een tariefplan gaat aanpassen. Dit kan niet en mag ook niet zonder een klant akkoord is gegaan dus ik denk niet dat Orange dit gedaan heeft. Ik vermoed dat er intern bij je zelf iemand iets heeft aangepast. Want de oude tariefplannen kan je blijven gebruiken zolang je zelf niks aanpast en Orange past het niet aan zolang je nergens om vraagt. 

Dat gezegd hebbende is er geen ommekeer mogelijk. Je had een dierentarief nu een Go formule en dat is niet terug te zetten naar een dierentarief. Er is ook geen klachten formulier waar je het op kwijt kan. Je kan misschien een bericht sturen via Messenger en of Twitter en hopen dat je daar een juist antwoord krijgt. Je misschien eventueel kunnen vragen of ze intern kunnen zien waar deze verandering vandaan komt. Dus als hun kunnen zien dat de verandering gevraagd is door de Orange app of de klantenzone dan weet je al zeker dat het thuis gedaan is. Maar goed ik het niet zien en dus probeer je eens tot daar te wenden. 

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Beste,

Even de situatie schetsen: een tijdje geleden hebben we het abonnement van onze zoon, voor alle duidelijkheid: een ander dan waar het hier over gaat, laten omzetten omdat hij een nieuwe gsm nodig had. Sindsdien is ook het abonnement van de dochter omgezet, dit is nooit door ons gevraagd, het lijkt me dan ook dat er ergens bij orange iets fout gegaan is en het zou fijn zijn mocht dit kunnen rechtgezet worden. 

Het spijt me dat ik dat hier kwijt moet, bij de klantendienst waren ze dan ook duidelijk: enkel bijbetalen is een optie. 

Sage

 • 

11K  messages

@Patrickp  en het is jammer te lezen wat er gebeurd is en waar de fout is laat ik dan ook in het midden. Maar ook hier is er geen andere weg mogelijk. Ook wij zijn klanten en misschien met meer ervaring over bepaalde dingen en die delen we graag hier , maar voor het terug zetten van een abonnement is niet mogelijk. Ook voor de klantendienst gaat dit niet en voor de achterliggende dienst , de backoffice , is het niet meer mogelijk. Orange is gestopt met die abonnementen en heel spijtig te zeggen nogmaals maar terug draaien is geen mogelijkheid meer. 

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Dankjewel voor de snelle reactie. 
Ombudsdienst dan maar?!

 

Sage

 • 

11K  messages

@Patrickp  je kan dat proberen. Of het iets gaat opleveren weet ik niet , de ervaring die ik heb als oud Telenet medewerker weet ik enkel dat dit soort lastig zijn op te lossen. Waar doel ik dan op , op iets dat niet meer verkocht wordt. Natuurlijk heb ik in het verleden zo nog dingen gezien en meegemaakt maar een oplossing is moeilijk hoor. Maar nogmaals je kan het altijd proberen en zien wat deze kunnen doen. 

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Ik weet dat t ne moeilijke zal worden. Ze hadden dit gewoon niet mogen doen... 

het is gewoon jammer. Ik ben zeer tevreden van de diensten van Orange en betreur dat ze zich hierin laten kennen. Het gaat hier niet om een fysiek product maar een tariefplan.... 

voor alles is een oplossing, maar ze moeten er oren naar hebben. 

een laatste optie zou zijn om met alles te verhuizen naar een andere provider, maar nogmaals dit is niet correct verlopen en daar heb ik moeite mee... 

Loading...