Profil de LuigiBelgium

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

Poort 445

Beste,

Ik heb voor mijn werk een Azure Fileshare nodig die via een VPN op poort 445 beschikbaar is. Ik kan deze niet bereiken via mijn verkenner.. Wanneer ik op het netwerk van eender welke provider zit, werkt dit wel.. Please help, want zo wordt thuiswerken onmogelijk en zal ik moeten veranderen van provider..

 

Alvast bedankt.

 

Mvg,

 

Lowie

Super User

 • 

7.6K  messages

@LuigiBelgium 

Kan zijn dat je firewall port 445 blokkeert.  Je kunt eens zien als je je firewall desactiveert ( niet te lang desactiveren)

En als ik hier kijk is een VPN een oplossing ingeval port 445 zou geblokkeerd zijn. - hetgeen je nu doet

Troubleshoot Azure Files problems in Windows | Microsoft Docs

 

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

Hallo, ik heb de diagnostic tool laten lopen..

Zoals al zei: ik heb geen toegang tot poort 445..

1 pièce jointe

Chef pisteur

 • 

105  messages

Als ik het goed begrijp draait de server thuis? En je kan deze van op andere locaties bereiken, maar niet als je thuis bent?

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

Dag heren,

 

ik heb even bij mijn IT-dienst geïnformeerd en het internetverkeer loopt niet over onze VPN. De firewall kan het ook niet zijn, want ik heb het niet op het Telenet-netwerk van mijn ouders..

Super User

 • 

11.1K  messages

@LuigiBelgium 

Zelf ben ik er niet geheel in thuis in deze dingen maar kan het zijn dat je bij Orange niet een bepaalde poort moet open zetten om als nog die files te bereiken? 

Maar eigenlijk zeg je wel in je topic dat als je op een ander netwerk zit ( Proximus of Telenet ) dat je daar geen poort moet open zetten en dat je dus dan wel die files kan bereiken. Mij lijkt het dan dat dit via Orange ook moet lukken. 

Ik zie ook dat het een cloud oplossing is als ik correct ben ? Is het ook dat je via een IP adres gaat dan om hier gebruik van te kunnen maken? je kan dan eens een ping doen vanuit je Orange netwerk om te zien of je het IP adres kan benaderen. 

 

Super User

 • 

7.6K  messages

Dan zal je - of je IT dienst - even moeten zoeken - @LuigiBelgium  de troubleshoot staat in mijn eerste antwoord

Super User

 • 

7.2K  messages

Het kan natuurlijk ook zijn dat TS thuis niet over een eigen publiek IP adres beschikt maar over een geshared exemplaar; dat komt voor bij Orange. Wie weet is dat het struikelblok. Ik bedoel dus, voor de kenners, dat CGNAT actief is.

In dat geval, dat kan makkelijk aangepast worden.

Super User

 • 

7.6K  messages

Dat is zeker ook mogelijk @Cdt24801 

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

Dag heren,
 
de CGNat en de problemen die er bij komen kijken zoals vermeld in dit artikel van Orange komen dicht in de buurt van de problemen die ik zelf heb..

Super User

 • 

7.6K  messages

Denk dat je beter contact opneemt met de klantendienst @LuigiBelgium 

Ik heb een Siligence modem.  Kan je met de compal niet helpen - alhoewel, je kunt hier eens zien

voor de compal https://www.orange.be/nl/hulp/technische-ondersteuning/love-internet-home-internet/hoe-internetproblemen-oplossen?page=device/orange/compal&pagina=device/orange/compal/topic/ik-heb8/10

En hier voor je extern ip adres

Internetprobleem: Orange helpt je | Orange België

 

Loading...