Profiel van Yasin

Pisteur confirmé

• 

4 Berichten

Slechte verbinding thuis

Ik ben onlangs lidgeworden bij orange en heb al verschillende problemen gehad. Ik heb de klantendienst aan de lijn gehad omdat mijn bereik thuis van de WiFi zelf heel slecht was, en deze zei dat ik een storing had maar dat deze nu goed is gekomen. Ik heb mijn PlayStation dan via een netwerkkabel verbonden met de WiFi-box maar , helaas heb ik nog steeds 3.2 Mbps verbindingssnelheid download en 442.4 kbps upload. Wat kan ik hier aan doen? 

Super User

• 

11.1K Berichten

@Yasin  belangrijk is te weten die wifi box is dat de modem waar u over spreekt ? 

Houd er ook rekening mee dat internetsnelheid ook maar theoretisch is en niet permanent. Als ze zeggen 100 Mbps is niet gezegd dat u ook 100 Mbps heeft . Ook met wifi zijn er verschillende factoren waar u rekening mee moet houden. Uw modem , dat zwart kaske wat u gekregen heeft moet zo ie zo al vrij staan , niet in een kast of niet achter een kast. Wifi moet een vrij signaal hebben om zijn signaal ook kwijt te kunnen. Nu bent u verbonden met een kabel maar heeft u al eens geprobeerd met een andere kabel ? Het probleem kan hem in de kabel zitten , een knik die u niet ziet , of een slechte connector op het einde van de kabel. Advies is nu om het zeker met een andere kabel eens te proberen , eventueel deze kabel ook eens aan de pc te testen en een speedtest te doen en zie welke snelheid u haalt. Ook kan u de kabel eens her steken van poort in de modem om te zien dat er geen defect aan dat poortje is. 

Pisteur confirmé

• 

4 Berichten

Hallo @patrick2 

ik dacht ook dat deze het fout was en heb dus een nieuwe netwerkkabel gekocht, maar helaas nog steeds zeer slechte verbinding. De modem staat inderdaad vrij dus dat kan het probleem niet zijn. Heb ook al eens geprobeerd met WiFi versterkers maar nog steeds geen goed teken. Niet enkel op mijn PlayStation maar op de tv en gsm is het ook zeer slecht en valt het meestal gewoon uit. 

Super User

• 

11.1K Berichten

@Yasin  dan zou ik eens willen aanraden om in te loggen op de modem zelf. De login gegevens staan op de sticker op de modem zelf. Daar kan u dan de wifi kanalen eens aanpassen naar kanaal 1 of 6 of 11. Dit zijn de drie gang bare kanalen om te gebruiken. Betreft de te trage snelheid met de kabel , neem eens terug contact op met de klantendienst. Laat deze buiten eens een meting doen om te zien of alles correct is. Welke provider had u hiervoor?  Telenet ? 

Pisteur confirmé

• 

4 Berichten

@patrick2  Hiervoor had ik Proximus. Daar ging het perfect op de PlayStation maar was de WiFi thuis voor ook mijn gsm enz.. te slecht. Ik ga nu eens proberen om in te loggen op de modem zelf zoals u zei

Super User

• 

11.1K Berichten

@Yasin  probeer dat nog eens te doen en anders lees mijn laatste post nog eens. Want dit is niet correct die snelheid. Ik vroeg die vraag van welke provider omdat als u Telenet zou hebben gehad en het was dan ook slecht geweest dan was er aan de buiten installatie iets niet goed. Maar ja proximus telt nu niet mee op die aansluiting.

Super User

• 

7.2K Berichten

Je kan een aantal zaken uittesten alvorens nogmaals de klantendienst te contacteren.

• Als je een PC vast aansluit, dus met UTP kabel en je doet een speedtest, welke waarden krijg je dan?
  • Vervang de UTP kabel naar de playstation eens door een andere. Zelfde resultaat?
  • Heb je op de playstation de WIFi uitgeschakeld? M.a.w. ben je zeker dat hij via de UTP kabel werkt en niet heel slinks toch nog over WiFi?
  • Je kan uw modem/router eens uitzetten en volledig herstarten. Techniek uitgevonden door Bill Gates, maar het werkt dikwijls ...

Als dat allemaal in orde is of niks uithaalt, nogmaals de klantendienst lastig vallen.

Pisteur expérimenté

• 

17 Berichten

Beste, 

soms ligt het gewoon aan de afstand of de dikte van de muren

Apprenti éclaireur

• 

1 Bericht

Herkenbaar probleem, de modem werkt perfect maar soms is het netwerk disabled, soms onvindbaar soms eerkt het gewoon niet... Dit als sinds de installatie vorige week

Grand Sage

• 

4.1K Berichten

Ik ben onlangs lidgeworden bij orange en heb al verschillende problemen gehad. Ik heb de klantendienst aan de lijn gehad omdat mijn bereik thuis van de WiFi zelf heel slecht was, en deze zei dat ik een storing had maar dat deze nu goed is gekomen. Ik heb mijn PlayStation dan via een netwerkkabel verbonden met de WiFi-box maar , helaas heb ik nog steeds 3.2 Mbps verbindingssnelheid download en 442.4 kbps upload. Wat kan ik hier aan doen? 

Ugh @Yasin,

Hopelijk is het in orde gekomen. Check ook eens of het probleem enkel voorkomt met je playstation of niet? Hebben je andere toestellen een goede verbinding?

Als de andere apparaten een goede verbinding hebben zou je best contact opnemen met de teams van Playstation om eens te kijken of er een incident aan gaande is.
Als je slechte internet hebt op alle je toestellen dan kan je best dit post van @CélineR nakijken om testen uit te voeren.

Totem's saluut !

Totem

Loading...