Profil de zjang

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

lundi 23 avril 2018 05:00

Terugval snelheid inernet.

Af en toe, 4 tot 5 maal per maand valt mijn snelheid van mijn bekabelt enorm terug.

waar dit normaal het volgende is.

Het euvel is alleen te verhelpen met een herstart van de modem door een stroomonderbreking of een herstart via de browser. Zeker geen grootverbruiker in de zin van 750 GB per maand.

Wel fervente Netflixers, dit met 3 personen. Ook wel occasioneel gebruik P2P.

Mijn inziens zit ik niet op smalband omdat herstart steeds helpt;

Iemand? 

Pisteur expérimenté

 • 

16  messages

il y a 7 ans

Heb exact hetzelfde probleem. Is inderdaad enkel op te lossen door de modem even te herstarten door een stroomonderbreking. Komt niet dagelijks voor, maar inderdaad enkele keren in de maand. Best vervelend.

Sage

 • 

11K  messages

Maken jullie een rechtstreekse verbinding met een eigen router of de modem rechtstreeks? Als er een eigen router tussen staat dan eens proberen met de modem rechtstreeks te verbinden

Apprenti pisteur

 • 

4  messages

Rechtstreeks vanuit de modem. 

 

Jan

Sage

 • 

11K  messages

Probeer eventueel eens een harde reset te doen van de modem zelf gaat dat niet helpen zou ik contact opnemen met de klantendienst . Aangezien het twee keer dezelfde problemen zijn ligt het niet aan de internet kabel zelf

 

Pisteur expérimenté

 • 

11  messages

Dicht bij je modem dan? En loopt de kabel van je loden zichtbaaf door de kamer of via een een poortje in de muur? Want veel mensen zien die poort als rechtstreeks wat niet het geval is. Je zou je kabel fysiek moeten kunnen aanraken en zien doorheen je kamer/kamers, gaat die via een klein poortje in de muur en komt die in een andere kamer terug uit kan het zijn dat het aan jouw infrastructuur ligt. Probeer eens een andere poort in je modem? Soms kan dat het probleem zijn. 

Apprenti guérisseur

 • 

223  messages

il y a 7 ans

Hey Orange

Zelfde probleem hier ! (soms maar 10Mbps down en 2 up, das zo jaren 2000 😉 )
Ik vind het niet erg om de modem eens te herstarten maar momenteel is het toch 3keer per week....

Hoe kan dit ? oplossing ?
thx

Pisteur expérimenté

 • 

11  messages

Ik zou aanraden naar de technische dienst te bellen, kijken of zij in het systeem verbrekingen constateren. Zelfde probleem gehad en hier zat water in een infrax kastje en een fout in huis. Opgelost in minder dan 30 minuten door een technicus van infrax zelf.  

Éclaireur novice

 • 

1  message(s)

ook regelmatig terugval maar heb nog nooit de volle 100Mbps gekregen waarvoor ik betaal beste geval is 65 Mbps, probleem is dat mijn bewakingscamera's uitvallen. schandalig dat je niet krijgt waar je voor betaald heb ook al router bij moeten kopen

Grand Sage

 • 

4.1K  messages

ook regelmatig terugval maar heb nog nooit de volle 100Mbps gekregen waarvoor ik betaal beste geval is 65 Mbps, probleem is dat mijn bewakingscamera's uitvallen. schandalig dat je niet krijgt waar je voor betaald heb ook al router bij moeten kopen

Ugh @jap,

Via deze post van @patrick2 vind je al de stappen die je moet volgen om je wifisnelheid te verbeteren.

Ook, om de echte snelheid van je internet te kennen moet je een speedtest uitvoeren via je pc, en het moet aan je modem aangesloten worden via ethernetkabel.

Tribers, de nieuwe structuur komt eraan!

Totem

Pisteur expérimenté

 • 

12  messages

il y a 7 ans

Ik heb een switch (Netgear 308) geïnstalleerd. Probleem opgelost. Ik sukkelde al maanden met dit probleem.

Loading...