Profiel van Niki1991

Pisteur vétéran

 • 

49 Berichten

Toekomstgerichte plannen?

Zijn er voor in de nabije toekomst plannen voorzien op gebied van hard -en software voor LOVE klanten?

Wat ik vooral mis als LOVE klant:

1. Een kleiner formaat (eventueel 4k) decoder met opnames via de cloud. Anno 2021 is de huidige baksteen decoder echt wel "temps passé" in mijn ogen. 

2. Mogelijkheid om TV te kijken via de browser van vaste pc of laptop. Nu kan het jammer genoeg enkel via de app.

3. Terugkijk TV

4.Bij een defect aan de decoder kan dit enkel opgelost worden door het sturen van een technieker. Orange shops zouden nieuwe decoders in stock moeten hebben zodat het defect exemplaar kan omgeruild worden.

Super User

 • 

11.1K Berichten

@Niki1991  

Vorig jaar , beter gezegd eind vorig jaar , heb ik hetzelfde gesteld als vraag. En daar zijn een aantal dingen uitgekomen :

* Er komt een nieuwe decoder maar welke of wat voor iets het is geen idee daar is niks over gezegd geweest. 

* Terug kijk tv zal er niet komen waarschijnlijk maar alles kan zo maar veranderen. 

* Er gaat een webversie komen van Orange tv op de pc maar dat moet nog uitgerold worden. Vorig zou dit al aan de orde geweest zijn maar door de Corona zou het vertraging hebben opgelopen. Dus houd hier vooral in de gaten als de website en andere social media kanalen. 

* De decoders zullen nooit in een shop omgewisseld gaan worden en ook de modems niet. Dit is iets wat ik zelf al een paar keer aangehaald heb maar Orange wil hier niet aan beginnen. 

Pisteur vétéran

 • 

49 Berichten

@patrick2 

Ik had jou post al eens gelezen maar vond het nogal vrij stil worden hieromtrent. Daarom dit onderwerp een beetje levend houden. 😃

Super User

 • 

7.7K Berichten

Het schijnt, ik heb het ook maar gelezen, dat er een Android TV box in de pipeline zit

Oui, une Box Android TV pour Orange Belgique est e... - Tribe

 

Pisteur vétéran

 • 

49 Berichten

@Gregory 

dat is eigenlijk ook geen moment te vroeg. Benieuwd of hij dit jaar nog uitkomt. 😀

Pas op, de huidige decoder werkt op zich wel prima, doet wat het moet doen, maar nogal traag he...

@Totem als je testpersonen nodig hebt, je weet me te vinden. 😁

Super User

 • 

7.7K Berichten

@Niki1991 Denk dat er een Android TV box in mijn Sony TV zit.

Decoder - heb er eigenlijk ook geen probleem mee.  Ik neem bijna alles op, zeker series.  Dan kan ik achteraf een heel seizoen bezien, iets van een 2 a 3 afleveringen per avond.  Kan ik ook reclame doorspoelen

Terugkijk TV heb ik eigenlijk ook niet zo direct nodig, ik neem alles op en wat het nieuws, ter zake en de afspraak betreft zet ik die op pauze als ik te vroeg ben

Anderen kunnen uitzien naar nieuwigheden - ik ben er gerust in

 

Super User

 • 

7.7K Berichten

en dan is het nog afwachten of die box netflix ik 4k kan doen 25 Best Android TV Boxes For 2021 [We’ve Tested Them All] (androidpcreview.com)

 

Pisteur vétéran

 • 

49 Berichten

@Gregory 

Eigenlijk best wel schrijnend hoe het er hier aan toe gaat tegenover bijvoorbeeld Orange in Frankrijk. Die staan op gebied van technologie al 10 stappen verder dan hier...

Super User

 • 

7.7K Berichten

Dat is een veel grotere markt, he.  Veel meer klanten per operator.  Mee inkomsten.  Kunnen dus ook meer doen

Pisteur vétéran

 • 

42 Berichten

Als ik de antwoorden lees van anderen dan vrees ik dat er op korte termijn geen vernieuwing zal komen.

De huidige modem (docsis 3) is minder betrouwbaar dan de laatste versie (docsis 3.1). Regelmatig mag ik de modem resetten.

Dat Orange weigert om defecte modems of decoders te laten omruilen in de Orange-shops is niet echt klantvriendelijk. Met geluk heb je een technieker de dag erna maar als je pech hebt?

We weten ook dat de decoders niet echt stabiel zijn. Regelmatig mag je deze resetten.
Over de app zelf, de laatste update dateert voor de coronaperiode. Het is leuk dat je opnames kan beheren en live-tv kan bekijken maar dit beschouw ik echt wel als pure basisfunctionaliteit.

Opnames bekijken via de app is een veelgevraagde toepassing maar we horen steeds "we zijn er mee bezig".  Dito met de website, een app is niet nodig maar eenvoudig via uw notebook even een programma meepikken zou toch leuk zijn. 

Als ik dan naar de concurrentie gaat zien dan kan ik alleen maar vaststellen dat Orange voor mij persoonlijk meer en meer minder toegevoegde waarde heeft dan een aantal jaren geleden.

Internet, 100 Mbps download en 10 Mbps upload zijn gedateerd, de downloadsnelheid is persoonlijk voor mij van minder belang maar de upload is echt niet meer van deze tijd. 
Ik kan de optie van 15€ nemen maar wat is dan de meerwaarde nog van Orange? Dan is het prijsverschil met Telenet miniem.

Yugo biedt voor een aantal euro's meer dezelfde basisfunctionaliteit maar de extra's maken het wel flexibeler en aantrekkelijker.

Hebben we een decoder nodig? Een 4K decoder is leuk maar het is niet meer noodzakelijk. Een goede Orange app met een android-box of apple-tv biedt meer flexibiliteit. Financieel zou dit ook voor Orange beter uitkomen, geen ondersteuning nodig omtrent de werking van of vragen over defecte decoders. Investeer dat geld liever in opties zoals uitgesteld tv kijken of opnames via een server.

Algemeen ben ik tevreden over Orange maar als de meerwaarde zoek is dan is tevredenheid voor mij geen argument om klant te blijven. Soms vraag ik mij af ze bij Orange wel een degelijke visie hebben op de toekomst? 

Pisteur vétéran

 • 

49 Berichten

@Thomas_D_W ik kan je hier meer dan gelijk in geven. Wanneer je een vraag hebt op gebied van hard- of software is telkens het antwoord "We zijn er mee bezig" of "Hou zeker onze kanalen verder in de gaten". Ik vind ook dat corona tegenwoordig heel makkelijk als excuus gebruikt wordt. Ok, het virus is er, maar de wereld stopt niet met draaien he.

 

Pisteur expérimenté

 • 

34 Berichten

Dat zijn voor mij ook enkele zaken die mij tegenhouden om over te stappen naar Orange. Hopelijk lezen ze dit allemaal en doen ze er iets aan, dan gaan ze toch veel meer klanten krijgen denk ik.

Loading...