Profil de Luvlektrik

Pisteur expérimenté

 • 

33  messages

vendredi 6 novembre 2020 04:32

Visual Voicemail

Hey ! Welke app moet ik downloaden om gebruik te maken van Visual Voicemail? Ik heb deze dienst reeds geactiveerd via MyOrange. Gaat het om de 'Orange Telefoon' app? Alvast bedankt. Groeten

Sage

 • 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@Luvlektrik  goedemorgen.

Je kan hier eens gaan lezen.

Klik op de blauwe hier aub?

Succes.

Pisteur expérimenté

 • 

33  messages

Hallo @Josette ! Ja dit had ik reeds gelezen enkele dagen geleden maar geraakte er niet echt wijzer uit. Om te weten of het werkt zal er eerst iemand mij moeten willen bellen en iets inspreken. 😂 @Cdt24801 Even testen en ik laat jullie weten of het werkt

Chef pisteur

 • 

105  messages

il y a 5 ans

Welke telefoon heb je? Het zal daarvan afhangen.

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

il y a 4 ans

Hallo, 

Ik heb een probleem met het activeren van de visual voicemail, hieronder zal ik zeggen wat ik allemaal al geprobeerd heb.

bruuuh.png

 

Sage

 • 

7.2K  messages

Welk toestel heb je? Visual voice mail zet je zelf aan op uw toestel in de settings:

Hier een screenshot van mijn settings onder de Orange phone app:

Screenshot_20210402-220006_Phone.jpg

 

En dit zijn mijn settings onder de native Samsung Android app (op dezelfde foon dus):

Screenshot_20210402-220057_Call settings.jpg

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Ik heb een Samsung Galaxy A70 maar ik gebruik niet de native Samsung Phone app maar die van Google (die support ook visual voicemail)

Sage

 • 

7.2K  messages

@s13br3n 

Ook als je hem niet gebruikt, ga dan toch eens kijken in die settings als je wil. Als er twee apps zijn op dezelfde foon, allebei actief, dan zou het logisch zijn om in allebei zulke settings gelijk te zetten. Anders krijg je conflicten.

In dit geval niet erg, de optie zal gewoon niet actief worden.

Ik kan mij vergissen maar ik denk dat je de native app niet kan verwijderen ...

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Ik heb de optie reeds proberen aanzetten in de native app, als ik dan back ga en dan terug forward dan is de optie weer afgevinkt.

 

Sage

 • 

7.2K  messages

En heb je die optie ook al gevonden en aangezet in de google app die je gebruikt?

Sage

 • 

7.2K  messages

il y a 2 ans


@Luvlektrik  schreef:

Hey ! Welke app moet ik downloaden om gebruik te maken van Visual Voicemail? Ik heb deze dienst reeds geactiveerd via MyOrange. Gaat het om de 'Orange Telefoon' app? Alvast bedankt. Groeten


Om Visual Voicemail te gebruiken hoef je geen app te downloaden. Wanneer uw foon dit ondersteunt zal die optie standaard in de settings van de foon staan.

De Orange telefoon app is een heel handige tool voor het gebruik van de foon op zich, maar staat los van het al dan niet kunnen gebruiken van VVM.

Althans, dat was mijn ervaring met mijn vorige foon, een Samsung S8 (met Android 9). 

Ik heb nu een A53 5G (Android 13) en dat is een ander verhaal. VVM is voorzien in de settings en het werkt ook, behalve als ik Orange Phone activeer als standaard app voor telefonie. Om een duistere reden wordt VVM dan gedeactiveerd. De helpdesk van Orange (technische dienst) heeft mij niet verder kunnen helpen.

Momenteel werkt VVM wel, maar Orange Phone is dus momenteel niet de standaard app. Het bizarre is verder dat de standaard  foon app van Samsung nu toch ook bepaalde aspecten van de Orange Phone app heeft overgenomen. Ik werk dus momenteel met een mengeling van beiden en VVM actief. Met telkens ik de foon app open dat ik de melding bovenaan krijg of ik toch niet de Orange Phone app standaard wil maken ...

Ik weet dus niet waaraan het ligt en of anderen met dezelfde foon en dezelfde apps dat ook hebben of juist niet ...

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Beste @Cdt24801,

Ik vrees dat er een grote fout in de Orange Telefoon app zit... [& dan vooral bij Samsung gebruikers?!!]

Want idd → als je een standaard telefoon app of eender welke andere app gebruikt, dan wordt VVM netjes weergegeven & dan kan je deze aanzetten... [Ervan uitgaande dat de optie VVM in je Orange account aanstaat uiteraard!] {Update => 😱😱😱Maar, ook hier werkt VVM niet altijd... Je kunt VVM dan wel inschakelen, maar als je ff terug naar het hoofdmenu gaat en je bekijkt daarna je instellingen weer, dan is VVM wederom uitgeschakeld... Dus veel meer dan dat wordt het ook weer niet meer?!? Wie-oh-wie, vindt de oplossing voor ons ALLEMAAL?!!😱😱😱}

Maar bij het gebruik van de Orange Telefoon app zelf...?! (stel je voor dat de app van je eigen provider zo'n fout zou bevatten?!?) => Idd er zit dus een kanjer van een fout in, want wanneer je Orange Telefoon als je 'Standaard' te gebruiken app aangeeft, dan wordt de functie VVM onherroepelijk uitgeschakeld!!

Dus bij deze een oproep t.a.v. 'Orange' zelve... Kunnen de "slimme bollekes onder ons, met name de programmeurs & makers van de app" dit issue ff nakijken & als het enigszins mogelijk is, dit ook voorgoed de wereld uitwerken?!?! We zullen jullie allemaal dankbaar zijn!!!

Ofwel gebruik je dus de Orange Telefoon app + alle functionaliteiten zoals Spamherkenning & -uitsluiting; ofwel gebruik je een standaard telefoon app (→ eigen aan je telefoon/systeem), maar dan zonder al die prima toevoegingen... 

Of gebruikt er iemand nog een goeie/betere app hiervoor, waarin alle functionaliteiten van Orange Telefoon app ook terug te vinden zijn, met dat ene verschil, dat de VVM daarin wél ingeschakeld kan worden?!? Laat het gerust weten ↓hieronder↓!

Met dank bij voorbaat!!

 

2 pièces jointes

Sage

 • 

7.2K  messages

@SAMPro 

Het klinkt misschien bizar, maar eigenlijk ben ik blij met uw verhaal. Ik heb reeds de gespecialiseerde dienst van Orange geraadpleegd en die konden mij na enkel mails over en weer niet verder helpen. Ik ging er dus van uit dat ik een alleenstaand geval was en heb met de in mijn vorige post aangehaalde tussenoplossing leren leven.

Nu ik verneem dat het een meer verspreid fenomeen is ga ik natuurlijk mee aan de kar trekken om het opgelost te krijgen.

Eerste zaak/probleem: welke toestellen hebben er last van? Mijn S8 had het niet, mijn A53 5G heeft het wel. Android 9 vs Android 12/13? A klasse vs S klasse?

Zolang we dat niet kunnen pinpointen heeft een researchteam niet veel houvast om de zoektocht te starten ...

Pisteur confirmé

 • 

9  messages

Enige tijd verder & nog steeds geen oplossing... Het laatste wat een medewerker van de 'technische' helpdesk mij antwoordde was → "als u dan toch ECHT VVM MOET kunnen gebruiken, dan zult u een ander toestel moeten aanschaffen hé meneer... Mss is het aangeraden om over te stappen naar iPhone ipv een 2de rangsmerk (we hebben het hier nog steeds over een Samsung Galaxy S21 Ultra 5G hoor...) zoals Samsung; want die kunnen nog niet mee!?!" [Waarbij ik me toen al afvroeg ofdat die man dat toen echt had gezegd?!!]

Maar goed, dat gezegd zijnde => hier zijn 'onze problemen' nog steeds niet mee opgelost hè?!?

Ondertussen heb ik een heleboel updates te verwerken gekregen:

  • Android 12 → Android 13
  • ONE UI →v. 5,1
  • Stabiliteitsverbeteringen: S21
  • Nieuwe features binnen Google/Android
  • Verdere prestatiebevorderende updates: S21
  • & tot slot nog enkele beveiligingspatches (alhoewel dat de beveiliging van het toestel nogal dunnetjes bleek geworden te zijn, heb ik er nu ook maar een Android versie van Kaspersky opgezet => maar dit doet 'normaal gezien' verder niets aan het wél of niet functioneren van de VVM; maar ik probeer gewoon zo volledig mogelijk te zijn hé!!

En nu is het weer aan jullie, om verdere overeenkomsten uit/aan te vinken hè?!!

Hopelijk vinden we OOIT dè oplossing?!

Loading...