Ervaren verkenner
•
7.2K messages
Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?
Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.
Let the beast go zou ik zeggen ...
patrick2
Pisteur vétéran
•
11K messages
il y a 7 ans
@Cdt24801 zou de modem only presenteren voor vooral een business klant die eigen netwerk(ken) gebruiken. Ook voor de mensen privaat klant onder ons die graag met eigen router willen werken zonder dubbele NAT te verkrijgen en die hun eigen netwerk willen opstarten. Het zou voor die mensen ideaal zijn om zo natuurlijk verder te werken. En dan heb ik het niet enkel over de wifi maar ook met de LAN verbindingen want , ook al is het niet aan mij besteed , je kan er zoveel meer mee met een modem only.
1
Jerre
Guerisseur confirmé
•
363 messages
il y a 7 ans
+1
Bij Telenet en Proximus is het mogelijk om je eigen router achter die van de provider aan te sluiten, met publiek IP en dus zonder de nadelen van dubbele NAT.
Enkel Orange klanten die de Compal kabelmodem gekregen of gevraagd hebben kunnen MAC passthrough gebruiken om een publiek IP op hun eigen router te krijgen.
Indien Bridge Mode / MAC Passthrough op de Askey Siligence kabelmodem geactiveerd kan worden is een modemwissel overbodig.
De Askey Siligence TCG300 kabelmodem ondersteunt deze functionaliteit in de standaard firmware.
Zie http://www.askey.com.tw/pdf/TCG300.pdf "Transparent Bridging between CPE and RF interface" en http://192.168.0.1/BridgeMode.asp
4
Herihor
Chef pisteur
•
87 messages
il y a 7 ans
Klinkt heel redelijk, maar lijkt me commercieel niet zo goed. Je gaat immers ook bij mensen die zeer goed technisch onderlegd zijn het gevoel creëren dat als een en ander niet goed werkt het de fout van Orange is. Dan kan het doorschuiven van de zwartepiet gebeuren en gaat er ook bij de helpdesk van Orange nutteloze tijd verloren.
11
Tokn59
Pisteur expérimenté
•
17 messages
il y a 6 ans
Dit is het enige dat me (en vele anderen die ik ken) momenteel tegenhoudt om over te schakelen naar Orange. Als je een beetje "gevorderd" gebruiker bent is het absoluut noodzakelijk je eigen netwerk te kunnen beheren zoals je dat zelf wenst. Mijn huidige Proximus modem staat in Bridge mode en mijn eigen Ubiquity/Unify Gateway en AP's verzorgen de rest. Dit voornamelijk omwille van uitgebreide domotica toepassingen. Dus Orange .. Als jullie ons gevorderde gebruikers als klant wensen biedt hier dan heel snel een oplossing voor aub ! Modem only of modem die in Bridge kan gezet worden is dus dringend nodig !
19
Stephje123
Apprenti éclaireur
•
1 message(s)
il y a 5 ans
Ik denk dat dit veel problemen zou kunnen geven. Mensen gaan misschien sneller geneigd zijn om zelf alles te voorzien met het idee dat het dan bijvoorbeeld goedkoper zou zijn. Doordat ze er niet genoeg van kennen gaan ze beginnen prutsen en gaat dit problemen geven. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mensen die er wel veel van kennen een grote stap vooruit zou zijn maar hoe weet je op voorhand of iemand er veel van kent of niet... Het heeft voor- en nadelen. 😉
3
0
Peter-S
Pisteur expérimenté
•
26 messages
il y a 5 ans
Om aan bandwidth prioritization te doen.
Op zich kom ik prima toe met 100 Mbps, maar het is vervelend dat één toestel alle bandbreedte naar zich toe kan trekken. Bijvoorbeeld: de snelheid waarmee een PS4 een update downloadt kan niet gelimiteerd worden. Als iemand tegelijkertijd aan het streamen is (youtube, netflix) is er niet genoeg bandbreedte over.
Met bandwidth prioritization kan je per IP adres instellen wat prio heeft op iets anders.
0
0