Profil de DrNickAsch

Pisteur confirmé

• 

8  messages

jeudi 15 février 2018 18:12

Wie zou er ook nog graag CI+ bij Orange zien?

Dit zou, in mijn ogen, toch perfect bij het huidige aanbod passen: digitale tv zonder al de onnodige fratsen...

Als er iets was wat ik graag had bij de concurrentie dan was het dat wel...

Apprenti éclaireur

• 

2  messages

il y a 7 ans

Laat maar komen! Zou een ideale aanvulling zijn.

4.4K  messages

il y a 7 ans

Inderdaad. Anders moet je momenteel een tussenoplossing gebruiken. Homme clignant de l'œil

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Hmm, mijn nieuwsgierigheid is gewekt

Chef pisteur

• 

76  messages

DrNickAsch schreef:

Hmm, mijn nieuwsgierigheid is gewekt

De mijne ook...

Pisteur confirmé

• 

8  messages

@TomN  Hebben jullie al plannen ivm CI+? Wij willen ze gratis testen voor jullie Smiley très heureux Smiley très heureux

Employé Orange

• 

198  messages

@Loco_Roko

Eerlijk gezegd weet ik van niks.  Ik zou zeggen van onze website en sociale media kanalen in het oog te houden, daar vermelden onze woordvoerders altijd de laatste nieuwtjes rond zulke zaken.

Éclaireur novice

• 

1  message(s)

Hier is de intresse ook gewekt 😉

Pisteur confirmé

• 

8  messages

il y a 7 ans

Count me in 🙂

4.4K  messages

spijtig kan je hier geen PM sturen. Femme triste

Pisteur confirmé

• 

8  messages

privébericht gestuurd 😉

Pisteur confirmé

• 

9  messages

il y a 7 ans

Ik ben hier voor.

Dat houd mensen op dit moment ook tegen om naar Orange te komen.

Waarom een decoder gaan kopen/huren die minder handig werkt dan de CI+ module?

Pisteur confirmé

• 

11  messages

il y a 7 ans

Lijkt leuk, maar heeft wel heel wat beperkingen! Toen ik nog van plan was bij concurrent Telenet te gaan, heb ik deze formule erg nauwkeurig bestudeerd en ben ik tot de conclusie gekomen dat je te veel aan 'digitaal comfort' moet opofferen zoals het opnemen van programma's (gaat, maar is omslachtig met eigen harde schijf en je kunt er geen twee tegelijkertijd opnemen), een beperkte elektronische gids... Bovendien komt ook niet iedere TV in aanmerking en koop ik liever een TV voor de kwaliteit van het toestel zelf dan voor deze gadget!

Pisteur confirmé

• 

8  messages

dit wil ik even weerleggen.

Je moet idd enkele functies missen zoals het opnemen van 2 programma's en 1 kijken tegelijk. Je hebt geen terugkijk tv, geen opvraag functies,...

Maar de meesten die dit nemen hebben geen nood hieraan. Daarenboven wordt het vaak gebruikt voor het tweede toestel (of derde, vierde, ... in sommige gevallen)

Wie tegenwoordig een nieuwe tv koopt, heeft CI+ erin, dus je moet niet speciaal een tv zoeken voor deze functie.

ik heb hier jaren zo gewerkt, en heb deze optie liever als zo'n lelijk decoder die veel energie gebruikt (voor wat hij doet). 

Ik vind dat het op zijn minst een optie mag zijn die beschikbaar is.

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Je moet niet echt veel missen met CI+, indien u TV 2 tuners heeft kan je een opname doen en zappen tegelijk, meeste nieuwe tv's hebben ook usb poort an welke je HDD kan aansluiten voor opnames en terugspoelen. Voordeel is dat je sneller werkende systeem heb met betere beeld. 

Pisteur confirmé

• 

11  messages

Geen probleem, iedereen bepaalt wat hij wil of niet wil!

Pisteur confirmé

• 

11  messages

Natuurlijk, maar het is niet mogelijk bij Orange zo'n kaart te nemen en al bij al komt het toch een stuk voordeliger uit dan bij Telenet, dus neem je er de decoder maar bij!

Pisteur expérimenté

• 

16  messages

Zou inderdaad een optie mogen zijn. 

Moest ze bestaan zou ik ze zeker willen inruilen voor de digibox die een stuk beter zou kunnen. 

Helaas zitten we in België altijd achter. 

Zoals er nog steeds geen digi boxen en Nederlandse zenders zijn die 4k aanbieden 

Als 8k de standaard wordt zullen we hier misschien eindelijk 4k kunnen krijgen.

Zelf bij Telenet komt dit niet echt opgang 

Pisteur confirmé

• 

7  messages

il y a 7 ans

Zeker interesse. Had ik vorig jaar in de Orange-shop al eens na gevraagd. Verkoper zei toen dat ze er mee bezig waren en dat het wel snel zou komen.

Zou ideaal zijn voor mijn 2de tv in de slaapkamer, die hangt tegen de muur en daar is eigenlijk geen plaats voor een digibox.

4.4K  messages

Daar moet ik eens goed mee lachen. Die Orange verkopers in de shops weten vanalles te vertellen (zelfs wat de concurrentie in petto heeft). nog via FB paar maand geleden gevraagd en was totaal niet aan de orde. Enige wat die verkopers interesseert is U laten overstappen. Informeer U via Orange FB, nt via shop.

Pisteur confirmé

• 

7  messages

Ik heb gene fb dus daar kan ik mij nie informeren.

Ik kan alleen maar voortgaan op de shop of de website. En t was geen doorslaggevende reden om over te stappen. 

Pisteur confirmé

• 

8  messages

klopt helemaal, ik heb ook doorgekregen dat ze er zelfs niet mee bezig zijn. Dus laat staan dat het in het kort zou verschijnen. Wat niet wil zeggen dat ik blij zou zijn om die stomme digibox hier weg te doen

Pisteur confirmé

• 

9  messages

il y a 7 ans

Sinds kort beschik ik ook over TV waar je zo'n CI+ module kan inprikken. Dus heb ook wel interesse in dit systeem. Scheelt weer een 'kastje' (=digibox) minder onder de TV.

De vraag intussen ook gesteld op Twitter, ben benieuwd naar hun antwoord 😕

Pisteur confirmé

• 

8  messages

il y a 7 ans

Count me in. Weg met die overbodige, energie-verslindende decoder. Overigens is dat CI+-kaartje het enige dat me tegenhoudt over te schakelen naar Orange of Proximus.

Grand Sage

• 

4.1K  messages

il y a 7 ans

Dit zou, in mijn ogen, toch perfect bij het huidige aanbod passen: digitale tv zonder al de onnodige fratsen...

Als er iets was wat ik graag had bij de concurrentie dan was het dat wel...

Ugh @DrNickAsch,

Momenteel voorzien we geen CAM CI + -module voor TV met geïntegreerde DVB-C-tuner. 

Deze soort oplossingen kunnen zeer complex zijn, omdat de installatie van de CAM-kaart en het gebruik ervan afhankelijk is van het  televisiemodel. Het is daarom noodzakelijk om de compatibiliteit van de CAM-kaart met veel verschillende tv-modellen te garanderen, wat complex is.

De kwaliteit van het gebruik van CI+ zal ook minderen in vergelijking met het gebruik van onze decoder: geen uitgebreide tv-gids, geen mogelijkheid tot opnemen of pauze enz ... 

We houden jullie zeker op de hoogte van nieuwe evoluties ...

Drink hoop uit de waterbron

🐺 Totem 🐺

Pisteur confirmé

• 

7  messages

Dag Totem.

De 'min'-puntjes zou ik er onmiddelijk bijnemen als oplossing voor een 2de tv. 
Stel ik wil een tv op mijn terras om in de zomer voetbal te kijken met vrienden. Dan moet ik ook weer iets voorzien om die decoder te zetten/hangen/... 
Een tv die aan de muur gehangen wordt heeft in veel gevallen ook niet echt nog ruimte om de "grote" decoder ergens te 'verstoppen'.

Pisteur confirmé

• 

8  messages

Dag Totem,

ik begrijp perfect wat je wil zeggen, maar niet iedereen wil persé al die extra's. 

Ik heb tv om tv te kijken en niets anders. 

Ik heb eerlijk gezegd geen nood aan die decoder, die tweede afstandsbediening en alles wat er nog bij zou komen kijken. 

Keep it simple!

het kan wel dat het voor jullie complex is, maar als klant draag je nu wel de gevolgen. Zo'n decoder verbruikt ook extra electriciteit, zorgt dus ook voor een extra brandgevaar en weet ik wat nog allemaal. 

Toen ik destijds bij de concurrentie de CI+ module had, ondervond ik geen last van het feit dat het beeld niet zo goed zou zijn. Integendeel. Maar natuurlijk ligt dat dan weer van merk tot merk. Maar de huidige nieuwe tv's zijn er allemaal op voorzien. 

Ik hoop dat dit eigenlijk sneller komt dan dat je nu laat uitschijnen

grtz

Pisteur confirmé

• 

8  messages

't Is natuurlijk een hele hoop moeite om een CI+-kaartje te testen op alle mogelijke TV's. Ieder haar excuus maar uw concurrent Telenet heeft al een uitgebreide lijst met compatibele TV's dus die hoeft Orange al niet meer te testen. Just saying ...

En geef nu toe, zo een dure, rondraaiende, luidruchtige, energieverslindende bak onder of achter uw TV, dat is toch niet meer van deze tijd.

En wie bewaart nu nog iets van het open net? Het is juist een eigenschap van open netuitzendingen dat er later altijd herhalingen van verschijnen of dat ze meestal ergens terug te vinden zijn op het net. En uitgesteld kijken is gemakkelijk te doen middels een SD-kaartje in de USB van uw TV te prikken. Just my two €c ...

Éclaireur confirmé

• 

1  message(s)

il y a 7 ans

Momenteel heb ik "tv met een kaartje" aka de CI+ module bij Telenet, en dit werkt heel erg goed. TV-gids, opnemen, enz werkt rechtstreeks op de tv. Een aparte digicorder wil ik echt niet meer (heb ik enkel maar negatieve ervaringen mee, kost veel, gaat vlug stuk, loopt vast, wordt warm, energieverspilling, twee afstandsbedieningen, enz), TV-theek gebruik ik toch niet en daar zijn smart-tv apps zoals Stievie/Netflix voor. Dus neen, geen aparte box meer voor mij.

Ik was het Love abonnement eens aan het bekijken, wat wel interessant lijkt, al betaal ik momenteel in totaal iets minder bij Telenet doordat ik niet betaal voor een digicorder (die CI+ module al vlug terug gewonnen dus).

Ik ben eigenlijk verrast dat er geen CI+ mogelijkheid is bij Orange. Hopelijk komt het er wel, anders kunnen ze me niet overtuigen.

Chef pisteur

• 

87  messages

Een goed idee, maar ik zou toch graag het comfort van mijn decoder behouden: ik kan twee opnamen tegelijkertijd maken, naar een gemaakte opname op hetzelfde ogenblik kijken of gewoonweg naar tv kijken en ook nog eens gebruik maken van terugkijken. Ik dacht dat dit niet kon met een kaartje (tenzij ik me vergis). Voordeel is dan weer: een apparaat minder, minder verbruik want decoders verbruiken veel, een HDMI uitgang minder bezet, en natuurlijk minder betalen omdat je de decoder niet hoeft te huren. 

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

Je kan wel 2 opnames tegelijk nemen of iets opnemen en terwijl iets anders kijken als je een TV hebt met 2 tuners en 2 CI+ slots (Ik denk dat o.a. Panasonic deze in hun assortiment hebben). Dan heb je uiteraard ook 2 kaartjes nodig.

Chef pisteur

• 

87  messages

Maar met twee kaartjes wordt het wel erg duur...

Pisteur confirmé

• 

8  messages

jaren aan een stuk 8-9€ / maand, of eenmalig 2x ca.70€, welk is het goedkoopst denk je?

Chef pisteur

• 

87  messages

Inderdaad, twee kaartjes, maar er zijn echt niet veel tv’s die deze mogelijkheid hebben, de mijne in ieder geval niet (en die is nieuw van vorig jaar en was erg duur als OLED...).

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

il y a 7 ans

Dit is het enige die mij tegenhoud om met alles naar Orange te komen. Zo'n kaart en ik maak de overstap, 1 decoder in huis en 1 kaart in tv keuken... Ik kan toch niet met 2 decoders beginnen werken.... In vele gezinnen meer tv's dus kaart zou oplossing zijn.... 

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Trivia  schreef:

Dit is het enige die mij tegenhoud om met alles naar Orange te komen. Zo'n kaart en ik maak de overstap, 1 decoder in huis en 1 kaart in tv keuken... Ik kan toch niet met 2 decoders beginnen werken.... In vele gezinnen meer tv's dus kaart zou oplossing zijn.... 

Akkoord, als diegenen die een TV met kaartje hebben/krijgen akkoord zijn met de beperkingen ervan (tgo een decoder dus).

Apprenti pisteur

• 

2  messages

il y a 5 ans

Ik persoonlijk zou ook graag de mogelijkheid zijn voor een CI+ module bij Orange.
Ik ben bij Orange vertrokken om die reden.
Bij Telenet werkt dat heel goed op de 2 tv's hier.
1 is een recente Samsung half jaar oud, de andere is een oude samsung 9jaar oud.
Naar functies toe vind ik dat ik minimaal inlever.
De tv gids van de nieuwe Samsung vind ik persoonlijk zelfs beter werken dan die van de Orange digibox.

Chef pisteur

• 

87  messages

Op welk gebied lever je in?

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Herihor  schreef:

Op welk gebied lever je in?

Ik veronderstel dat uw vraag aan @theptr  gericht is ??

Apprenti pisteur

• 

2  messages

@Herihor 
Ik lever vooral in bij opnames.
Ik kan 1 kanaal opnemen en 1 ander kanaal bekijken met de recente Samsung tv
Met de oude kan ik alleen het kanaal opnemen dat ik bekijk.
Ik kan bv wel een opname instellen en de tv uitschakelen in het geval van de oude tv.
Ook is de oude tv beperkt tot een externe opslag van 128gb.
De moderne Samsung heeft deze beperking niet.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik al zeker een half jaar niets heb opgenomen met geen enkele tv.
Je kan bij Telenet toch bijna alles kijken met hun app en een chromecast.
Voor Vtm en Vrt kan dit ook via hun app en chromecast.
In de recente Samsung tv zit dit ook al in de tv. 

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

Pisteur expérimenté

• 

28  messages

@Totem  Is hier al nieuws rond? Neem gewoon dezelfde fabrikant als de telenet kaartjes en plak er jullie logo op? 😁

Dit houdt veel mensen tegen om over te stappen, iemand met een 2e tv bvb..

Pisteur confirmé

• 

4  messages

il y a 5 ans

Ik ook! Ik ben alleen maar heb een TV in de slaapkamer staan en 1 in de living. Nu zou ik 2 decoders moeten huren. Terwijl ik de tv in de living bijna nooit gebruik want ik kijk meestal TV in de slaapkamer. En ik heb ook maar 1 decoder nodig om op te nemen. CI+ zou super zijn (afhankelijk van de kosten wel). 

Loading...