Profiel van comima

Apprenti guérisseur

• 

260 Berichten

Xiaomi redmi Note 9 pro.

Graag jullie hulp aub.

Ik heb een Xiaomi redmi Note 9 Pro geconnecteerd met mijn pc Windows 10. De fotookes  genomen met de Xiaomi en die ik op pc zet  blijven blauwe icoontjes. Wat kan ik doen om te zien wie er achter die blauwe icoontjes zit aub ? Om die fotookes in de juiste mappen te zetten zijn die blauwe icoontjes niet zo handig. In Afbeeldingen, Documenten enz heb ik fotookes en geen blauwe icoontjes.

Bedankt voor de moeit en aangenaam paasweekend 😊.

1 Bijlage

Super User

• 

7.2K Berichten

Welke extensie hebben die fotookes? En op welke manier zet jij die van uw foon op uw PC?

Apprenti guérisseur

• 

260 Berichten

Hallo Cdt24801 ! 

Eerst een aangename paaszondag toegewenst en bedankt voor je reactie.

Ik zet de fotookes van Xiaomi naar pc met een kabeltje en Foto overzetten - de extensie is van een foto die ik juist aangekregen heb is 1440 op1919 mijn ext. is 720 op 960. Raar, op pc in het programma Redmi :  in DCIM en Pictures zijn het blauwe icoontjes, op de SD kaart zijn het fotookes ( op een paar na ).

Bedankt.

Super User

• 

7.2K Berichten

Hoi @comima 

Natuurlijk ook een hele zalige Pasen gewenst, veel eikes (in chocolat?) gewenst hé. 😀

Ik denk, uit uw antwoord af te leiden, dat je mij een beetje verkeerd begrepen hebt. Met extensie bedoel ik niet de resolutie (bvb 720 x 960) maar wel de naam van het bestandje, en dan de letters achter het punt.

Bvb mijnfoto.jpg dan is de extensie jpg

De reden dat ik dat vraag is omdat windows aan een extensie een bepaald programma linkt om dat bestand te kunnen "lezen". Is die link verkeerd, kan het bestand niet correct gelezen worden. Dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar het kan evengoed iets anders zijn. Maar we moeten ergens starten met te zoeken nietwaar. En dat is dus de eerste piste die ik onderzoek

Opgelet, windows heeft standaard de neiging om gekende extensies niet te tonen in de verkenner. Ik zet dat steeds aan in de settings van verkenner (of explorer als je de Engelse versie gebruikt). Je kan wel aan het icoon zien welk programma windows linkt een de extensie, maar dan moet je die wel allemaal kennen ...

Super User

• 

7.2K Berichten

@comima 

Ik heb uw post nog eens nagelezen en ik zou eerst iets willen duidelijk weten: 

Die blauwe icoontjes, waar zie je die? Kijk je op dat moment in uw foon met een speciaal programma of met verkenner of staan ze dan al echt op uw PC en kijk je met verkenner?

Dat onderscheid is wel belangrijk om weten.

Apprenti guérisseur

• 

260 Berichten

Bedankt cdt24801.

In verkenner klik ik op redmi, dan op Intern gedeelde opslag, dan op DCIM, dan op camera en dank rijg ik de blauwe icoontjes. Achter de foto's staat JPG ... Ik voed een voorbeeld bij0

Groetekes.

1 Bijlage

Apprenti guérisseur

• 

260 Berichten

Oeps ... vergeten ...

Ik weet ni goed waar die  icoontjes staan , maar als ik een icoontje vanuit Camera sleep naar bv. Bureaublad wordt da icoontje een foto ...

Apprenti guérisseur

• 

260 Berichten

Oooooh !!! Ik heb gedrukt op Als Oplossing accepteren en dat is verkeerd ... sorry ....

Ik ben er nog helemaal niet uit en kom morgen vroem.

Groetekes.

Loading...