Profil de irisw84

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

dimanche 27 octobre 2019 11:43

wifi booster niet gratis

Hallo, bij Telenet hadden we 1 gratis wifi booster. Voordat we zijn overgeschakeld naar Orange hebben we gevraagd of we bij Orange ook 1 gratis wifi booster konden krijgen. Het antwoord was JA. De installateur dit bij ons langskwam zei dat de wifi dekking voldoende was en dat we wel gratis een wifi booster konden krijgen maar dat hij dit niet nodig vond. Hij zei dat we eerst zonder moesten en nadien, indien nodig, nog een gratis wifi booster konden krijgen. Nu ondervinden wij dat de wifi dekking niet voldoende is en zouden we graag de wifi booster gratis verkrijgen. Na 2x telefonisch contact met Orange blijkt dat we deze NIET gratis kunnen verkrijgen. Dit vinden wij niet correct, zelfs misleiding. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? 

Alvast bedankt!

Iris

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 6 ans

@irisw84  naar mijn weten zijn deze wifi boosters betalend bij Orange . De persoon die JA gezegd heeft zou beter moeten weten want zo wordt inderdaad een klant misleid. Het komt erop neer dat de boosters betalend zijn en eventueel zelf te installeren zijn. 

Pisteur expérimenté

 • 

12  messages

il y a 6 ans

Is inderdaad een misleidend strekking. Des al niet min. Als ik mag vragen waar is het juist in uw woning dat de wifi dekking slechter is? Want u moet niet vergeten (ik heb het zelfde probleem) dikke beton of goed geïsoleerde muren houden een groot deel van het signaal tegen zelfs met een goeie wifi booster.

Ik heb in een straal binnenshuis het kortst bij de modem uiteraard 100% het verste weg nog 89%. Ga ik 1 meter verder (andere kant van de muur, buiten) staan nog 19% met de wifi booster binnen heb ik op de zelfde plaats amper 12% meer, dus 31%.

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

il y a 6 ans

beetje zelfde ervaring gehad.

uiteindelijk is de ingebouwde WiFi in de modem zoals bij elke provider niet echt top.

ik heb deze uitgeschakeld en met devolo systeem  gewerkt en WiFi zenders verdeeld over de woning. Nu overal perfecte dekking. mijn verhaal bij Orange gedaan en zo een eenmalige tussenkomt van €99 gekregen.

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

@WouterDB 

Fijn dat je een tussenkomst in de onkosten hebt kunnen bekomen. Homme heureux

Apprenti pisteur

 • 

2  messages

Orange gecontacteerd via Messenger en ze beloven me ook een tegemoetkoming van €99. Bedankt voor de tip! 🙂

Employé Orange

 • 

571  messages

Orange gecontacteerd via Messenger en ze beloven me ook een tegemoetkoming van €99. Bedankt voor de tip! 🙂

Hallo @irisw84,

Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂

Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson 

Pisteur vétéran

 • 

48  messages

il y a 6 ans

Ne nog nooit meegemaakt maar idd zoals je zegt is het niet correct wat ze doen 

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

il y a 6 ans

Mijn wifi is ook totaal niet sterk ben niet zo tevreden zal orange toch ook is contacteren!

Pisteur confirmé

 • 

4  messages

il y a 5 ans

Wat is een WIFI booster?

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@YassirB  een wifi booster is een kastje in je stopcontact. Wij noemen die ook wel Powerlines. Die zorgen er voor dat je je huis kan voorzien van wifi waar het bijna onmogelijk is om wifi te hebben. Denk aan de tuin of misschien wel een kelder of een kamer die te ver afgelegen is in het huis. Dan kan je powerlines ( lees wifi booster ) plaatsen en op die manier je wifi optimaliseren. Maar je kan deze ook niet altijd plaatsen want er hangen bepaalde 'voorwaarden' vast aan het gebruik. Zo kan je deze niet gebruiken op een verleng doos want dan heb je storingen ( vertraagd internet ), je electricitetisnet moet helemaal in orde zijn dus geen oude leidingen , ook bepaalde apparaten mogen er niet tussen zitten denk aan een microgolf die aan gaat of een wasmachine of een droogkast of vaatwasser , ook geen dimmers er tussen hebben want ook dat speelt een rol. Zo kan ik door gaan maar heb je een idee wat het is en inhoud om ze te gebruiken. 

Pisteur expérimenté

 • 

24  messages

Ind helpt wel wanneer uwe wifi ni sterk genoeg is ergens in huis of bij veel toestellen op wifi. Alleen zo ne booster van orange moet je bij betalen bij je factuur. 

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

Ik zal het nog eens herhalen, ik heb een grondige hekel aan het woord wifi-booster, want zo een ding bestaat eigenlijk niet.

Wat bestaat er dan wel? Wel, de volgende dingen:

  • Een repeater
  • Een powerline met WiFi slave
  • Een AP met WiFi

Noem een kat een kat en je zult een precies en correct antwoord krijgen.

 

Apprenti éclaireur

 • 

2  messages

Hallo,

Ik heb 17 maanden een wifi booster gefactureerd gekregen zonder deze effectief te hebben. Dit werd mij bevestigd door drie mensen op het callcenter. Ik heb meermaals moeten bellen omdat er eentje tussenzat die ontkende dat dit het geval was. Uiteindelijk is via de technische dienst die bevestigde dat ik het niet had (stond niet actief), door de facturatie dienst een creditnota aangevraagd bij hun chef. Nu, ik bel terug en wat raad je, plotseling gebaren ze zich weer van de domme en heb ik al die tijd een booster gehad. Mijn vraag is nu, hoe kan ik bewijzen dat dit niet zo is ? Je stelt dat er drie mogelijke opties zijn wat een wifi booster kan inhouden. Hoe kan ik die zelf nagaan ? Mvg, L.

 

Ervaren verkenner

 • 

7.2K  messages

@lredjen 

Een repeater zal het wel niet geweest zijn, dat wordt bijna nooit uitgegeven.

Wat kan het dan wel zijn:

  1. Een AP. Dat staat voor Access Point. Dat is één toestel dat je via UTP met de router moet verbinden en daar plaatsen alwaar je WiFi nodig hebt. Er is ook een extra UTP poort aan dat ding zodat je op die locatie ook nog bekabelde toestellen kan aansluiten.
  2. Een set WIFi powerlines. Dat zijn dus twee toestellen, een master (zonder WiFi) en een slave (met WIFi). De master wordt via UTP kort bij de router aangesloten en vervolgens in een stopcontact geplaatst. De Slave wordt op de plaats waar WiFi nodig is ook in een stopcontact geplaatst. De "bekabelde" verbinding loopt dus niet over UTP maar over het elektriciteitsnet. De slave straalt dan op die locatie WiFi uit en beschikt bovzendien ook nog over een UTP poort zodat er eveneens nog bekabelde toestellen kunnen aangesloten worden.

Dus moeilijk is het niet. Heb je één toestel is het een AP. Heb je er twee is het een set powerlines.

Wanneer je helemaal niks hebt kan je natuurlijk moeilijk iets nagaan ....

Ik raad u aan van nogmaals contact op te nemen maar dan niet telefonisch. Doe dat via Messenger of desnoods de chatfunctie. Voordeel is dat je dan een geschreven spoor hebt van de conversatie. Bij de chat moet je dan wel zelf screenshots maken, eens de chat gedaan is de tekst ook weg.

Veel succes !!

Loading...