Profil de Femkeverstuyft

Apprenti pisteur

• 

2  messages

mercredi 7 octobre 2020 15:49

Mobiel netwerk op de jeugdbeweging

Hallo!

Ik ben leidster bij een jeugdbeweging. Wij hebben geen internet in onze lokalen maar zoeken wel een alternatief. We zouden per jaar, een maand mobiel netwerk in onze lokalen willen. Ik las iets over de flybox, is dit het beste alternatief? 

Alvast bedankt voor de hulp!

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

il y a 5 ans

@Femkeverstuyft 

De FlyBox is inderdaad een mogelijkheid om "op het terrein" een internetverbinding te realiseren.

Let wel, om zo een toestel te kunnen gebruiken moet er wel heel goede 4G ontvangst zijn op die locatie, anders heeft het geen zin.

Daarenboven, let goed op de gebruiksvoorwaarden:

• Je kan de FlyBox kopen aan € 39 maar daar hangt een abo van 12 maanden aan vast. Zonder dat abo is dat ding veel duurder, juiste prijs weet ik niet.
  • Opgelet, uw abo van 150 GB per maand, dat is voornamelijk in de daluren en in het WE. Voor in de week overdag te surfen heb je slechts 50 GB. Dat is niet heel veel als je intensief op internet surft. Zeker al geen filmkes kijken ...
  • Als die 50 GB op zijn kun je nog wel verder surfen, maar aan een heel beperkte snelheid. En let op, als die 50 GB erdoor zijn, tellen die andere 100 GB ook niet meer mee, de avonden en WE gaan dan ook op smalband.

Hier is de link naar die info op de Orange website

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Bedankt voor de voorwaarden, hier was ik namelijk niet van op de hoogte!

Heeft u toevallig een ander voorstel? Het zou vooral zijn voor in de zomer, als we ons kamp voorbereiden (dus zowel week als weekend) om dingen op te zoeken en spellen voor te bereiden. 

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@Femkeverstuyft  goedenavond voor jou even dit berichtje erbij.

Tagnieuw.jpg

Ik zie net dat @Cdt24801 je al een mooi antwoord heeft geveven.

Succes.

Ervaren verkenner

• 

7.2K  messages

@Femkeverstuyft 

Indien je nog wat meer info over het verbruik van de FlyBox wil weten, lees dan zeker eens deze thread.

Guerisseur expérimenté

• 

708  messages

il y a 5 ans

Om een netwerk te hebben heb ik 3 opties:

1. Via een 4G op je gsm en je toestel als hotspot gebruiken, zodat anderen op jouw internet zitten via wifi.

2. Via Flybox (Orange).:  https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox

Voordeel: 20E en de nadeel kan zijn: enkel op 1 plaats en de GB vliegen rapper overdag dan 'savonds. (abonnement 1 jaar of flybox kopen). Je kan met de flybox NEtflix of een een video op youtube streamen op een scherm (als dit mogelijk is).

3. Tadaam (Telenet): https://www.tadaam.be/

Voordeel: Je kan het meenemen, 4G (stabiel Base/Telenet, omdat ze een update hebben gedaan), de hele dag door internet, Nadeel: misschien de prijs. Een troef die Tadaam heeft is TV zenders en bij de Flybox van Orange heb je dit niet. (maandelijkse abonnement en ALTIJD opzegbaar.) Tadaam app op Mibox en deze aansluiten op een TV bijv.

Het afwegen wat je gaat/kan gebruiken. Dus, je ziet er zijn mogelijkheden en prijzen...

Ervaren verkenner

• 

7.5K  messages

il y a 5 ans

@Femkeverstuyft  goedemorgen,

maar dan zeker opletten dat waar je kampplaats ligt niet

dicht bij een grensovergang ligt anders krijg je nog eens extra kosten erbij.

Belgïe rekent roaming kosten en om deze te vermijden.

Als je naar het buitenland gaat en extra kosten wil vermijden, is het best de roaming uit te zetten voor je vertrekt (dus in België nog) als je niet zinnens bent er gebruik van te maken.

Als je toch wat wil kunnen surfen via data of bellen kan je het bedrag voor buiten bundel verbruik in roaming op 0 Euro of een ander bedrag zetten via je klantenzone of via de MyOrange App om verrassingen te vermijden.

Loading...