Profil de celestin

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

jeudi 16 mars 2023 08:59

Overdracht van 5 gsm-nummers ZONDER ons toestemming

Beste,

Orange heeft ons een offerte gemaakt voor 1 pack met 5 GSM mobiele-abonnementen. We waren niet akkord met de offerte maar Orange heeft toch contact genomen met ons vorig operator om een overdracht uit te voeren. En zo zijn wij sinds 2 dagen zonder netwerk. Wij zijn een medische dienst met urgenties...en kunnen niet werken. De artsen zijn sinds gisteren en vanacht niet bereikbaar. Ik heb contact genomen met Orange en uitendelijk hebben de Orange medewerker mij aangeraden om de simkaarten te gaan halen in een orange shop. Ik ben daar geweest en gedurende +/- 5u , waren wij daar aan het bellen voor een oplossing. Uitendelijk, geen oplossing. Wij hebben de 5 simkaarten die niet actieve ziin. Niemand kan ons bereiken en wij kunnen niemand bereiken. Ik hoop gewoon dat wij geen dode of ernstige gevallen gaan hebben. Orange is verwittigd. Wij zijn beu. 2 dagen en nacht aan het telefoon en Orange shop zonder oplossing. 5 dokters in "verplichte technische verlof" sinds 2 dagen. Dat is niet om te lachen. Ik hoop dat Orange dit gaat SNEL OPLOSSEN. Wij zijn nog altijd aan het wachten.

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

il y a 2 ans

@celestin 

Dat klinkt niet al te best en jammer dat er toch een fout gebeurd is dan. 

Nu is het via deze weg niet mogelijk een oplossing te krijgen en de oplossing die er is ligt ook wat complexer dan even je nummer niet bij Orange te willen hebben. 

Doordat die overdracht toch gebeurd is , tegen wil in of niet , zijn die nummers nu dus naar Orange aan het overgaan. Bij het nu besluiten het niet te doen gaat technisch gezien je nummers komen te vervallen , je kan niet zo maar even de nummers naar je oude provider terug zetten. 

Nu dien je dus die activatie te doorlopen om na een paar dagen opnieuw naar je oude provider te gaan en daar terug een nummer overdracht aan te vragen. Daar doorgeven de simkaartnummers die je nu hebt op de Orange simkaarten. 

Enkel op deze manier kun je op dit moment nog redden wat je wil , je gsm nummers. Doe je een abrupte stopzetting ben je alle 5 de nummers kwijt. 

Het is jammer het zo te moeten formulieren enkel bij een nummer overdracht gaat het niet anders en zeker niet als de overdracht + activering al lopende is. 

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

il y a 2 ans

Bedankt voor uw reactie. Wij hebben uw oplossing geaccepteerd en de simkaarten gaan halen  bij OranheShop. maar de simkaarten zijn tot nu toe NIET ACTIEVE. Wij zijn niet bereikbaar en kunnen niet bereiken. 5 dokters zijn nu in "verplichte technische verlof" sinds 2 dagen. 2 dagen en nacht om de nummers te activeren...dat is toch niet te lang?

Pisteur vétéran

 • 

11K  messages

@celestin 

Activeringen kunnen 48 uur duren en langer ook ligt aan het aantal wat er nu lopende is bij de provider , tenzij er een technisch probleem is maar daar niet van uit gaande. 

Steek je simkaarten wel in de toestellen en check af en toe eens , eventueel ook eens handmatig in het toestel bij de netwerken verbinding maken met een netwerk. 

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

@patrick2

De simkaarten zijn in de toestellen sinds 2 dagen met reguliere herchecken. Tot nu toe tonder netwerk. Wij zijn aan het wachten. Wij kunnen maar hopen om geen dode gevallen of iets ernstig te hebben. Het is gewoon ontverantwoord van Orange. 5 nummers van een medische dienst maar zo stoppen is echt gevaarlijk.

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

il y a 2 ans

Bedankt voor uw reactie. Wij hebben uw oplossing geaccepteerd en de simkaarten gaan halen  bij OranheShop. maar de simkaarten zijn tot nu toe NIET ACTIEVE. Wij zijn niet bereikbaar en kunnen niet bereiken. 5 dokters zijn nu in "verplichte technische verlof" sinds 2 dagen. 2 dagen en nacht om de nummers te activeren...dat is toch niet te lang?

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

il y a 2 ans

Wijn´zijn nu op de 3de dag ZONDER NETWERK. Een medische dienst die niet bereikbaar is et die niemand kan bereiken. En Orange zegt NIETS ondanks uren aan de telefoon, uren bij Orage shop, emails, contactformulieren... Het is gewoon hallucinant. Het is bijna een gijzeling. 

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

il y a 2 ans

bij mij van hetzelfde probleem.

Als je verder juridisch wil gaan of moet wil ik mijn verhaal er bij voegen.

Echt ongelofelijk dat ze denken dat dit zomaar kan.

Pisteur confirmé

 • 

8  messages

@michstuff 

Ik wacht nog op de reactie van Orange. Orange vermeldt een dossierte hebben geopend. Als ik de komendagen geen duidelijke reactie ontvang, zou ik geen andere keuze hebben dan juridische actie...vooral ails ik zie dat een van onze patient in het zienkenhuis was owv nalatigheid.

Orange moet duideleijk dat vermijden in de toekomst. 3 dagen en nachten zonder netwerk voor een medisch dienst ...kunnen wij dat niet toelaten. Wij hadden doden kunnen hebben. 

MVG

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

Ik dacht ook nog aan vtm of dergelijke om ons verhaal te doen. Dit kan druk zetten en de nodige personen wellicht het zetje geven om er iets aan te doen...

Pisteur confirmé

 • 

7  messages

il y a 2 ans

ik kan ook zeker adviseren om hier een dossier van te laten maken bij de ombutsdienst van de overheid: https://belmed.economie.fgov.be/belmed-web/FO00.xhtml

Zelf heb ik er ook een dossier van laten opmaken want de praktijken die orange dat zijn onwettig en is volgens mij bij nog vele anderen gaande. Ik begrijp niet dat orange zo kan blijven werken hoe ze nu bezig zijn.

Loading...