Profil de pauwelynn

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

TV Gids en werkelijke start kloppen niet

Sinds kort hebben wij het probleem met onze opnames, waarbij de decoder al begint op te nemen alvorens het programma daadwerkelijk begint. 

Zijn er nog die dit probleem hebben? Soms is het zo erg dat de opname al een half uur voor de start van het programma begint. Dit betekent echter ook dat de opname een half uur vroeger eindigt, waardoor we telkens het laatste deel van de aflevering missen. 

Is dit een gekend probleem?

Chef pisteur

• 

94  messages

@pauwelynn  schreef:

Sinds kort hebben wij het probleem met onze opnames, waarbij de decoder al begint op te nemen alvorens het programma daadwerkelijk begint. 

Zijn er nog die dit probleem hebben? Soms is het zo erg dat de opname al een half uur voor de start van het programma begint. Dit betekent echter ook dat de opname een half uur vroeger eindigt, waardoor we telkens het laatste deel van de aflevering missen. 

Niet dat ik weet, ik ben daar nu wel al even weg maar heb daar toch nooit één of ander probleem gekend. Ben enkel weg gegaan vanwege het voetbal omdat het er niet aanwezig was. Je kan eens proberen die box een 15 sec. stroomloos te zetten en dan weer op te starten. Hier bij Telenet heb ik ook altijd met die nieuwe box dat ik een serie opneem dat die altijd bezig is en dan moet ik die terugspoelen, enkel films beginnen op de zelde sec. Je kan hem anders ook resetten ik dacht dat je het met een tandenstoker kon doen, maar misschien heb je een boekje.

Pisteur confirmé

• 

10  messages

Toevallig ook al enige tijd hetzelfde probleem. Vanavond opnieuw 27/05: de noodcentrale staat gepland om 20:35, maar werkelijk begint deze pas om 20:50. We zitten dus met een hele opname van Thuis. Deze stopt dan ook om 21:15 met opnemen. Resultaat: halve opname en de rest kwijt. 

Super User

• 

11.1K  messages

@pauwelynn  het kan een oorzaak zijn van programmatie maar eventueel ook van de decoder zelf. Kan u de decoder eens helemaal uitzetten met het knopje achteraan en zien of het terug in orde komt ? Eventueel ook eens zien of er onlangs geen update's zijn geweest kan een bug zijn die erin zit. Een gehele reset kan u ook eens proberen. 

Grand Sage

• 

4.1K  messages

Ugh @pauwelynn,

Er is een bug op de timing 😞

De Orange-stamleden proberen dit zo snel mogelijk op te lossen!

Alvast bedankt voor jullie bizongeduld.

Moge het groen blad en de eeuwige bloesem je dag opfleuren

🏹 Totem 🏹

Pisteur confirmé

• 

6  messages

Sterk dat ik om exact deze reden al maanden naar orange mail en ik daar een verbaasde rechnieker aan telefoon krijg die nergens van lijkt te weten. Programma start soms vlot half uur later dan in tv gids staat. Opname staat dan half uur ander programma op en einde staat er dan uiteraard niet op.

Super User

• 

11.1K  messages

@Sirene ik wil niet neerbuigend zijn op de klantendienst of zo aangezien ik zelf dat werk jaren heb gedaan maar vele die er zitten weten niet alles. Men moet maar net de juiste aan de lijn hebben die alles uitzoekt of dingen navraagt. Weet dat het wat negatief klinkt maar ik heb dat al vaak meegemaakt , ik zoch ook altijd alles uit voor de klant van de lijn ging zodat deze voldoende info had. Nu kan het misschien ook zijn dat de mensen daar niet hierover zijn ingelicht wat ik dan erg jammer vind. 

Super User

• 

7.2K  messages

@patrick2  schreef:

@Sirene ik wil niet neerbuigend zijn op de klantendienst of zo aangezien ik zelf dat werk jaren heb gedaan maar vele die er zitten weten niet alles. Men moet maar net de juiste aan de lijn hebben die alles uitzoekt of dingen navraagt. Weet dat het wat negatief klinkt maar ik heb dat al vaak meegemaakt , ik zoch ook altijd alles uit voor de klant van de lijn ging zodat deze voldoende info had. Nu kan het misschien ook zijn dat de mensen daar niet hierover zijn ingelicht wat ik dan erg jammer vind. 

Sta mij toe om dit te beamen en te vervolledigen in die zin dat dit bij zo goed als ALLE helpdesks van de verschillende operartoren het geval is, niet alleen Orange. Het is overal bijna een stiefkindje, om het een beetje ouderwets uit te drukken, met uiteraard excuses voor dit woordgebruik aan de vele echte gelukkige stiefkinderen.

Apprenti pisteur

• 

2  messages

Hi Tribers, dit isseu speelt inderdaad al een hele tijd. Niet enkel de start en stop tijd van programma's waardoor delen van een aflevering gewoon niet op de opname staan, ondanks 20min na opname te blijven opnemen, maar ook vaak totaal foute programmering. 

Ook de opnames worden niet altijd even netjes per seizoen geplaatst en er missen regelmatig gewoon afleveringen.

In het begin schreef ik het toe aan last-minute corona updates die er vanaf maart waren, maar dat kan nu niet meer de reden zijn. 

Zeer frustrerend wanneer je een serie probeert te volgen. Ik hoop dat het gauw wordt rechtgezet.

Super User

• 

11.1K  messages

@Strawberry1978  zoals ik heb begepen heb zit er een bug in de tv gids waardoor deze fouten komen. Ze zijn bezig met een oplossing maar wanneer deze gaat komen weet ik ook niet. 

Chef pisteur

• 

107  messages

Bij mij speelde Switch van een week geleden (zelfs niet opgenomen) op programmatie was dan een totaal ander programma te zien.

Decoder af gezet en daarna direct terug opgezet. Gaf dan het juiste programma te zien.

Compleet van de pot gerukt. Dringend oplossing gewenst.

Super User

• 

11.1K  messages

@Mik01  het zal tijd worden denk ik zo want het duurt toch te lang dit probleem. 

Pisteur confirmé

• 

3  messages

Ik vind het vooral vervelend dat de opnames van mij favoriete serie in de soep lopen. stoppen met opnemen op spannende momenten word ik heel nerveus van 

Loading...