Profiel van Luvlektrik

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

Visual Voicemail

Hey ! Welke app moet ik downloaden om gebruik te maken van Visual Voicemail? Ik heb deze dienst reeds geactiveerd via MyOrange. Gaat het om de 'Orange Telefoon' app? Alvast bedankt. Groeten

Super User

 • 

8.1K Berichten

@Luvlektrik  goedemorgen.

Je kan hier eens gaan lezen.

Klik op de blauwe hier aub?

Succes.

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

Hallo @Josette ! Ja dit had ik reeds gelezen enkele dagen geleden maar geraakte er niet echt wijzer uit. Om te weten of het werkt zal er eerst iemand mij moeten willen bellen en iets inspreken. 😂 @Cdt24801 Even testen en ik laat jullie weten of het werkt

Chef pisteur

 • 

105 Berichten

Welke telefoon heb je? Het zal daarvan afhangen.

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Luvlektrik 

Je moet daar geen app voor downloaden. Je (uw foon bedoel ik daarmee) hebt het of je hebt het niet.

Als je het hebt, werkt het  in elke telefoon app  zonder dat je daar iets voor moet installeren.

Of je het hebt of niet hangt niet alleen van uw foon maar ook van uw provider af. Het kan best zijn dat de fabrikant het voorzien heeft maar dat provider X het wel en provider Y het niet geïmplementeerd heeft voor uw foon.

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

Ik gebruik momenteel een Oneplus 7T, al jaren grote fan van het merk. 

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

@Cdt24801 oké, dan ga ik eens goed moeten nakijken of het compatibel is met de mijne, al vermoed ik van wel. 😉 

Pisteur expérimenté

 • 

33 Berichten

@Josette @Cdt24801 @Jeroewn  

Het werkt! 👌🏻Even met mijn vrouw haar smartphone naar mezelf gebeld. Wat een leuke optie is dat! Ben blij dat ik nu niet meer elke keer moet bellen naar die monotone voicemailstem. 😅👍🏻 Bedankt voor jullie hulp.

Screenshot_20201106-153505__01.jpg

Super User

 • 

7.2K Berichten

@Luvlektrik 

Da's graag gedaan hé. Daarvoor is Tribe trouwens opgericht 😉

Pisteur confirmé

 • 

7 Berichten

Hallo, 

Ik heb een probleem met het activeren van de visual voicemail, hieronder zal ik zeggen wat ik allemaal al geprobeerd heb.

bruuuh.png

 

Super User

 • 

7.2K Berichten

Welk toestel heb je? Visual voice mail zet je zelf aan op uw toestel in de settings:

Hier een screenshot van mijn settings onder de Orange phone app:

Screenshot_20210402-220006_Phone.jpg

 

En dit zijn mijn settings onder de native Samsung Android app (op dezelfde foon dus):

Screenshot_20210402-220057_Call settings.jpg

Pisteur confirmé

 • 

7 Berichten

Ik heb een Samsung Galaxy A70 maar ik gebruik niet de native Samsung Phone app maar die van Google (die support ook visual voicemail)

Super User

 • 

7.2K Berichten

@s13br3n 

Ook als je hem niet gebruikt, ga dan toch eens kijken in die settings als je wil. Als er twee apps zijn op dezelfde foon, allebei actief, dan zou het logisch zijn om in allebei zulke settings gelijk te zetten. Anders krijg je conflicten.

In dit geval niet erg, de optie zal gewoon niet actief worden.

Ik kan mij vergissen maar ik denk dat je de native app niet kan verwijderen ...

Pisteur confirmé

 • 

7 Berichten

Ik heb de optie reeds proberen aanzetten in de native app, als ik dan back ga en dan terug forward dan is de optie weer afgevinkt.

 

Super User

 • 

7.2K Berichten

En heb je die optie ook al gevonden en aangezet in de google app die je gebruikt?

Super User

 • 

7.2K Berichten


@Luvlektrik  schreef:

Hey ! Welke app moet ik downloaden om gebruik te maken van Visual Voicemail? Ik heb deze dienst reeds geactiveerd via MyOrange. Gaat het om de 'Orange Telefoon' app? Alvast bedankt. Groeten


Om Visual Voicemail te gebruiken hoef je geen app te downloaden. Wanneer uw foon dit ondersteunt zal die optie standaard in de settings van de foon staan.

De Orange telefoon app is een heel handige tool voor het gebruik van de foon op zich, maar staat los van het al dan niet kunnen gebruiken van VVM.

Althans, dat was mijn ervaring met mijn vorige foon, een Samsung S8 (met Android 9). 

Ik heb nu een A53 5G (Android 13) en dat is een ander verhaal. VVM is voorzien in de settings en het werkt ook, behalve als ik Orange Phone activeer als standaard app voor telefonie. Om een duistere reden wordt VVM dan gedeactiveerd. De helpdesk van Orange (technische dienst) heeft mij niet verder kunnen helpen.

Momenteel werkt VVM wel, maar Orange Phone is dus momenteel niet de standaard app. Het bizarre is verder dat de standaard  foon app van Samsung nu toch ook bepaalde aspecten van de Orange Phone app heeft overgenomen. Ik werk dus momenteel met een mengeling van beiden en VVM actief. Met telkens ik de foon app open dat ik de melding bovenaan krijg of ik toch niet de Orange Phone app standaard wil maken ...

Ik weet dus niet waaraan het ligt en of anderen met dezelfde foon en dezelfde apps dat ook hebben of juist niet ...

Loading...