#Ask Orange Netwerk
Ontdek hier alle antwoorden op jullie vragen omtrent ons netwerk.
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Sadoka
Aspirant verkenner

Netwerkkwaliteit afhankelijk van type abonnement?

Beste Michael en Stefan,

Het Orange netwerk is best ok en de snelheden ook. Echter, bij drukte (2000 Antwerpen, avondspits), is het zeer moeilijk om verbindingen te kunnen krijgen. Ook is het bereik in dit gebied niet altijd toereikend.

Ook heb ik bemerkt dat de lagere proposities een lagere prioriteit krijgen op het netwerk, dat wilt zeggen, een abonnement van 20 euro kan soms moeilijker verbinding verkrijgen dan een abonnement van 40 euro. Waarschijnlijk prioriteren de dichtsbijzijnde masten de duurdere abonnementen. Nu, dat is op zich ergens logisch maar is het dan niet zaak om dit te communiceren naar de klant?

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Highlighted
patrick2
Gewaardeerde sjamaan

Re: Netwerkkwaliteit afhankelijk van type abonnement?

@Sadoka Dit gaat niks te maken hebben met type abonnement of het geen wat u maandelijks betaald. het heeft er inderdaad gewoon mee te maken aan de drukte. Hoe meer mensen tegelijk surfen en bellen en smsen maakt natuurlijk drukker verkeer op de masten. De masten moeten die informatie ook allemaal tegelijktijdig kunnen verwerken. Natuurlijk kan wel zijn dat er in die omgeving te weinig masten staan waardoor de impact groter gaat zijn op die masten om alles te verwerken. 

0 pluimen
Highlighted
Sadoka
Aspirant verkenner

Re: Netwerkkwaliteit afhankelijk van type abonnement?

Dat zou kunnen maar dat zou wel heel erg toevallig zijn. Mijn twee Sims met een Arend abonnement zijn teruggeschakeld naar een koala voorlopig en effectief sinds het moment dat de overschakeling in orde was, hebben beide Sims problemen met het bereik en tot stand komen van gesprekken. Beide simkaarten zijn ook al vervangen maar dat heeft niets geholpen. Nu, het kan toeval zijn, uiteraard. Maar ik vermoed eerder dat Orange net zoals Proximus prioriteiten toepast.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen