annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

2de LAN poort openen

Topic gestart op: 20-12-21 19h52

Antwoorden: 6 antwoorden

RoelSchouteden
Aspirant verkenner

2de LAN poort openen

OPGELOST

Hallo, Ik heb een geprobeerd, met behulp van de hulppagina, een 2de poort van mijn router te openen via port forwarding. Echter wanneer ik een verbonden toestel wil selecteren met de '+' knop, kan ik geen enkel toestel selecteren aangezien alle '+' knoppen niet selecteerbaar zijn. De technische helpdesk laat me gewoon in de kou staan met de melding "dit mogen wij niet doen, is enkel voor de klant". Ik wil gewoon een televisietoestel via een ethernetkabel met de router verbinden.

Kan iemand me misschien verder helpen? Alvast bedankt!

Mvg

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@RoelSchouteden 

Om LAN 2, 3, of 4 te activeren volstaat het van er een ethernet kabel in te steken.

Dan detecteert de poort dat er stroom op zit en er gaat een LED branden.

Steek de kabel eens in LAN2 ipv LAN1 en je zult zien - 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Cdt24801
Wijze
Wijze

@RoelSchouteden 

Ik snap uw uitleg / vraag ook niet helemaal hoor ...

Je wil een TV via ethernet aansluiten op uw router. Geen probleem. Gewoon doen. Daar hoef je niks voor in te stellen, geen poorten forwarden, helemaal niks. Dat werkt gewoon zo.

Ik snap eigenlijk uw zin "een tweede poort van mijn router openen via port forwarding" niet. Wat bedoel je daar exact mee?

En ook: "een verbonden toestel selecteren via de + knop". Over wat heb je het daar eigenlijk? Vanuit welk toestel en op welke manier wil jij verbonden toestellen zien? En over welke + knop heb je het?

 

EDIT: je schijft ook dat je een tweede LAN poort wil openen op uw router. Dat begrijp ik al helemaal niet, want alle LAN poorten op een router staan altijd gewoon open. Bovendien staat port forwarding volledig los van de fysieke LAN poorten op uw router. Dat zijn twee totaal verschillende soorten "poort". De LAN poorten zijn fysieke poorten, de poorten waarvan sprake is bij port forwarding dat zijn logische poorten, dus geenszins de fysieke LAN poorten op uw router.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
RoelSchouteden
Aspirant verkenner

Als ik op mijn router kijk zie ik enkel het lampje van LAN 1 branden. Hier steekt de ethernetkabel in die uit mijn wachtbuis komt. Dus ik neem aan dat deze voor het wifi-signaal zorgt. De ethernetkabels van het huis zijn momenteel niet aangesloten op de router. Ik had de klantendienst gecontacteerd met de vraag hoe ik LAN 2,3 en 4 kan openen zodat ik de ethernetkabels  hierop kan aansluiten voor een bekabelde internetverbinding naar het huis. Ze vertelden me dat dit via port forwarding diende te gebeuren, maar dat lukt dus niet. Of dien ik iets anders te doen om zowel wifi als bekabeld internet te krijgen? In mijn instellingen vind ik LAN 2,3 en 4 als niet-actief terug. Alvast bedankt!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@RoelSchouteden 

Om LAN 2, 3, of 4 te activeren volstaat het van er een ethernet kabel in te steken.

Dan detecteert de poort dat er stroom op zit en er gaat een LED branden.

Steek de kabel eens in LAN2 ipv LAN1 en je zult zien - 

 

0 pluimen
RoelSchouteden
Aspirant verkenner

Dag Gregory, dat heeft inderdaad geholpen. Een 2de LAN-lampje blijft nu inderdaad branden. Bedankt!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen