annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

2de LAN poort openen

Topic gestart op: 20-12-21 19h52

Antwoorden: 6 antwoorden

RoelSchouteden
Aspirant verkenner

2de LAN poort openen

OPGELOST

Hallo, Ik heb een geprobeerd, met behulp van de hulppagina, een 2de poort van mijn router te openen via port forwarding. Echter wanneer ik een verbonden toestel wil selecteren met de '+' knop, kan ik geen enkel toestel selecteren aangezien alle '+' knoppen niet selecteerbaar zijn. De technische helpdesk laat me gewoon in de kou staan met de melding "dit mogen wij niet doen, is enkel voor de klant". Ik wil gewoon een televisietoestel via een ethernetkabel met de router verbinden.

Kan iemand me misschien verder helpen? Alvast bedankt!

Mvg

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

@RoelSchouteden 

Om LAN 2, 3, of 4 te activeren volstaat het van er een ethernet kabel in te steken.

Dan detecteert de poort dat er stroom op zit en er gaat een LED branden.

Steek de kabel eens in LAN2 ipv LAN1 en je zult zien - 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, @RoelSchouteden zo werkt dat

In de garage heb ik een 8 port switch van 1 Gbit staan.

Die is verbonden met een LAN port van de orange router.

Dan heb ik nog 7 ports vrij om de andere ethernet kabels in te steken - vb naar de living, naar de verschillende slaapkamers 

In de living is er terug zo een switch.  Daar koppel ik mijn TV en decoder aan

Boven - waar ik werk staat er terug zo een switch.  7 ports beschikbaar voor mijn computers, mijn NAS drives, etc

 

Indien er een kabel die verbonden is met een computer of zo die  aanstaat in een port zit brandt er een lichtje.  Groen indien 1 GBit, orangje indien lager dan 1 GBit - vb TV en decoder

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@RoelSchouteden 

Port forewarding is idd iets waar de klantendienst niet tussen komt. Het is ook namelijk op risico van de klant en als het dan niet wekt heeft de provider er niks mee te maken. Dat is eigenlijk de simpele uitleg erachter. 

Maar waarom moet je een poort open zetten als je een tv aansluit op je router? Ik heb ook een tv aangesloten op mijn Mesh wifi en dat werk perfect hoor moet geen poorten openen. 

Dus de vraag is wat wil je er mee bereiken? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen