annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aangekochte dienst Internet Boost

Topic gestart op: 28-07-23 12h03

Antwoorden: 7 antwoorden

JanVC
Ervaren verkenner

Aangekochte dienst Internet Boost

OPGELOST

Beste, vraagje, ik heb een upgrade gedaan met de dienst internet boost. Ik heb daarvan ook een bevestiging ontvangen per mail van Orange.

Hoe kan ik nu merken dat ik ook effectief geniet van deze dienst.

Als ik een snelheids test uitvoer kom ik in het beste geval aan gemiddeld 78 mbps download en 17 upload.

Dus wat mij betreft geen wijziging sinds ik deze dienst heb aangekocht.

Kan het zijn dat deze nog niet actief is of mijn modem niet geschikt is?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

(1) heb je de modem herstart ?

(2) Ik zie dat het thema WIFI is .  Je moet de test bekabeld uitvoeren en minimum met een ethernet kabel cat 5E

(3) Test je op wifi 5 GHz ?  Ik heb geen boost en op de 5GHz band en met een goed bereik haal ik 140+ mbps

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
Gregory
Wijze
Wijze

(1) heb je de modem herstart ?

(2) Ik zie dat het thema WIFI is .  Je moet de test bekabeld uitvoeren en minimum met een ethernet kabel cat 5E

(3) Test je op wifi 5 GHz ?  Ik heb geen boost en op de 5GHz band en met een goed bereik haal ik 140+ mbps

 

JanVC
Ervaren verkenner

Beste, inderdaad test op 5Ghz.

Vandaag terug uitgevoerd en merk dat ik nu de 400 Mbps nader zelfs op wifi.

Ik neem aan dat het nog niet was geactiveerd op moment dat ik de test deed.

ik volg het wel de komende dagen nog verder op, Ik wil uiteraard voor die 15€ meer dan ook de kwaliteit hebben waarvoor ik betaal, anders deactiveer ik deze dienst terug.

Bedankt in el  geval voor je nuttige reactie.

Groeten, Jan

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

thanks for the feedback, @JanVC 

Ik volg redelijk wat er hier gebeurt en had gelezen dat je de modem moest herstarten na de activatie van een boost.

Persoonlijk heb ik geen 400 Mbps nodig, 150 volstaat.  Zelfs de vroegere 100 volstonden

0 pluimen
JanVC
Ervaren verkenner

Beste Gregory, ik ga voor de zekerheid de modem terug herstarten.

Normaal zou ik die 400 Mbps ook niet nodig hebben, maar ik heb een aantal camera's die mee op de wifi draaien en soms een aantal kleinkinderen die allen samen op de wifi willen. Ik hoopte hiermee een oplossing te vinden.

Ik heb al drie Mesh wifi geplaats dus verbinding is overal optimaal, maar toch gaat het niet erg vlot.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen