annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Access point instellen

Topic gestart op: 17-07-22 20h09

Antwoorden: 10 antwoorden

west
Aspirant verkenner

Access point instellen

Hallo sinds kort heb ik een cat6 kabel naar de tuin gelegd om hier een access point te zetten.

Heb een siligence tcg300 met daaraan een tp-link archer ax73 router, ap is de omada eap225 outdoor.

Nu kan ik helaas niet verbinden met de ap wifi, deze komt wel gewoon tussen beschikbare netwerken dus aansluiting lijkt me goed.

Ben een beetje een leek dus alle hulp is welkom bedankt

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
west
Aspirant verkenner

Kan iemand me helpen?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@west 

Dus je hebt je AP aangesloten en je vind het netwerk maar je kan niet verbinden met de wifi van de AP ? 

Welke melding krijg je dan als je verbinding wil maken ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
west
Aspirant verkenner

Hallo Patrick, kan ip adres niet ophalen is de foutmelding

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@west 

Het feit dat je het WiFi netwerk te zien krijgt wil helemaal niet zeggen dat het ook verbonden is met het internet of uw router. Het toont enkel maar aan dat uw AP aanstaat en werkt. Het straal zijn WiFi uit. Meer niet.

Het is echter heel goed mogelijk dat er helemaal geen link is met uw router. Het probleem kan zijn:

  • Uw UTP kabel is niet OK
  • Eén of beide fiches van uw UTP kabel is/zijn niet OK
  • De verbinding met uw router is niet OK. Hier dan een vraag: in welke van uw beide routers steekt uw UTP kabel? In uw eigen router of in die van Orange? Staat uw Orange router in bridge mode? In dat geval werken uw overige UTP poorten van uw Orange route niet meer, dus als daar uw kabel van het AP insteekt is het raadsel opgelost.

Zodus, om u goed te kunnen helpen zou je ons eens best eens mededelen hoe exact uw configuratie opgebouwd is. Dan kunnen we gericht verder zoeken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen