annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Access point instellen

Topic gestart op: 17-07-22 20h09

Antwoorden: 10 antwoorden

west
Aspirant verkenner

Access point instellen

Hallo sinds kort heb ik een cat6 kabel naar de tuin gelegd om hier een access point te zetten.

Heb een siligence tcg300 met daaraan een tp-link archer ax73 router, ap is de omada eap225 outdoor.

Nu kan ik helaas niet verbinden met de ap wifi, deze komt wel gewoon tussen beschikbare netwerken dus aansluiting lijkt me goed.

Ben een beetje een leek dus alle hulp is welkom bedankt

Labels (2)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
west
Aspirant verkenner

Orange router staat niet in bridge mode, heb hier gewoon de wifi van uitstaan.

Ik heb zowel in de orange als de tp link geprobeert, zonder succes...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@west 

Ik heb net uw AP eens opgezocht en gezien dat dit toestel uitsluitend via PoE werkt. Aangezien uw AP zijn WiFi uitstraalt heeft uw toestel stroom, maar is het ethernetgedeelte ook deftig aan de router en aan het AP aangesloten?

Op welke wijze heb je uw UTP kabel van PoE voorzien? Ben je vertrouwd met PoE? Want ik denk, zo met de natte vinger, dat het daar ergens aan ligt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
west
Aspirant verkenner

Ik gebruik de tl-poe150s injector voor poe.

Is toch maar gewoon inplugge en klaar niet?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@west  schreef:

Ik gebruik de tl-poe150s injector voor poe.

Is toch maar gewoon inplugge en klaar niet?


Ik denk dat je misschien iets over het hoofd ziet .. Wat versta jij onder "inpluggen en klaar?

Wat jij moet doen is:

  1. Aan uw router een korte UTP kabel verbinden met de TL-PoE 150S.
  2. Aan de andere kant van de TL-PoE 150S  de UTP kabel inpluggen die naar het AP gaat.
  3. De stroomadapter van de TL-PoE 150S inpluggen in het toestel en de stekker in het stopcontact
  4. De UTP kabel die naar buiten gaat inpluggen in uw AP.

Als je dat allemaal correct hebt gedaan zou het moeten werken.

Ik weet wel niet of het belangrijk is aan welke poort van de adapter de korte UTP naar de PC moet. Dat zal normaal gezien wel in uw handleiding staan.

Het is dus inderdaad "inpluggen en klaar", maar wel op vijf plaatsen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@west 

Of uw internetverbinding over de kabel werkt heb je snel getest met een laptop. Ga daarmee naar het AP en steek de UTP kabel in de laptop ipv in het AP. Heb je nu wel internet op je laptop?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen