annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

All in 1 modem instellen als enkel modem

Topic gestart op: 24-08-18 13h49

Antwoorden: 9 antwoorden

mulister
Aspirant verkenner

All in 1 modem instellen als enkel modem

Ik heb met bepaalde dingen van het internet nogal last, en ik geloof dat het komt door de slechte router die in de 2 in 1 modem zit van Orange. Ik heb een nieuwe router aangekocht hoe kan ik de modem van Orange instellen dat het enkel als modem werkt?

Labels (2)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@mulister u kan als u wil het wifi gedeelte uitschakelen in uw mdem. Dan kan u het wifi gedeelte van uw eigen router gebruiken. ben eigenlijk ook wel benieuwd welke last u ondervind met het internet via de modem van Orange. Want het is natuurlijk niet gezegd dat u geen last gaat hebben als u een eigen router gebruikt. U bent natuurlijk verplicht aan te geven waar u last van heeft .

Maar eventueel zouden we u wel verder kunnen helpen als de oorzaak gekend is. 

Mocht u willen inloggen op uw modem zal u uw installetie mapje moeten hebben daarin staat het adres van uw modem om er op in te kunnen loggen. Via die weg kan u de instellingen van uw modem aanpassen.

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@mulister

 

Uw routergedeelte uitschakelen zodat er enkel modem functionaliteit overblijft van de Orange modem/router en dan een eigen router gebruiken, dat kan helaas niet. Zoals reeds aangehaald door @patrick2 kan je de wifi wel uitschakelen en een eigen router achterhangen voor eigen wifi, maar dan zou je die router als AP moeten instellen, kun je beter van de eerste keer een AP aanhangen (is goedkoper dan een router).

Als je effectief een router achterschakelt heb je namelijk NAT na NAT (want er zijn dus twee routers na elkaar) en dat is vragen om moeilijkheden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


mulister
Aspirant verkenner

Dat kan ik doen, maar dan is mijn probleem met het disconnecten in games nog steeds niet opgelost. Want dat licht niet aan een slechte verbinding, mijn PC is met een kabel aangesloten.

0 pluimen
mulister
Aspirant verkenner

Ik heb in het huis slechte wifi dat is een iets. Maar ik heb ook last bij het spelen van bepaalde games, namelijk op alles games van Blizzard. Op hun online games (Overwatch, World of warcraft) word ik regelmatig gedisconnect van de server. Dit is iets dat zich al jaren voordoet. Na online op te zoeken was een mogelijke oplossing een nieuwe router.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen