annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Boost internet snelheid

Topic gestart op: 22-12-23 14h56

Antwoorden: 6 antwoorden

Herihor
Leidende verkenner

Boost internet snelheid

OPGELOST

Ik heb op dit ogenblik 150 Mbps als snelheid, in realiteit tussen de 140 en 145 Mbps, zeer goed dus. Maar mocht ik toch besluiten naar 400 Mbps te gaan (dat binnenkort wordt opgetrokken tot 500 Mbps), heb ik dan een andere modem nodig of kan de snelheid gewoon vanuit Orange met een of andere switch worden opgedreven? Lijkt me belangrijk, want een andere modem is dan weer het Mesh systeem opnieuw instellen!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
JVV94
Veteraan verkenner

De modems van Orange kunnen 400Mbps aan. Enkel wanneer je het nieuwe Giga Fiber internet van Orange neemt (1000Mbps) dient er de nieuwste modem te worden geïnstalleerd.

Zelf heb ik een Netgear Orbi Mesh router met Wifi 6 aangesloten op mijn Orange Modem en de modem in Bridge mode gezet. Hiermee zit ik aan 405Mbps snelheid met mijn Zen Fiber packet van Orange.

1000032327.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Volgens mij kan je in je klantenzone zien welke modem je hebt.

Neen, hoor @patrick2 alleen welk abonnement je hebt.  Start Fiber, Zen Fiber, ..

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je een Siligence modem hebt heb je geen andere nodig, @Herihor  Wordt door Oraneg ergens ingesteld - je zal waarschijnlijk de modem terug moeten opstarten

Compal weet ik niet

Enkel voor de 1 gibabit heb je de laatste (Livebox cable) modem nodig

Waarom zou je het met mesh systeem opnieuw moeten instellen met een andere modem ?

Leden met de meeste pluimen