annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge mode vs Telenet modem only

Topic gestart op: 19-10-22 20h05

Antwoorden: 7 antwoorden

h2s
Gewaardeerd verkenner

Bridge mode vs Telenet modem only

Ik overweeg de overstap van Telenet naar Orange.

Ik heb begrepen dat Orange geen modem-only heeft, maar dat de modem in bridge mode kan gezet worden. Ik heb de info pagina hierover al gelezen.

Maar is die bridge mode echt gelijkwaadig aan de modem-only van Telenet?

  • Wordt in Bridge mode de wifi module ook effectief uitgeschakeld? Of blijft deze actief (en dus stroom verbruiken), zonder geconfigureerd netwerk?
  • Wordt in Bridge mode de beheerinterface van de modem effectief gedeactiveerd en dan vooral voor toegang van buitenaf?

Of welke verschillen zijn er eventueel die ik best op voorhand weet?

Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
h2s
Gewaardeerd verkenner

Bijkomende vraag:

Werkt de Femtocell (binnenhuis versterker) ook als je de modem in bridge mode zet?

Want ik lees dat deze op de modem wordt aangesloten?

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Een femtocell zal blijven werken. Heeft zelfs geen "Orange internet" nodig.
Ik had namelijk vroeger internet bij Proximus en GSM bij Orange met een Orange femtocell .

Mattie
Aspirant genezer

blijkbaar heb je dit al eens gevraagd... toen niet echt tot een oplossing gekomen?  Of waarom twijfel je nog?  Ik vrees dat je gewoon dezelfde antwoorden gaat krijgen hoor 🙂

Opgelost: Modem en IP adressen - Tribe (orange.be)

h2s
Gewaardeerd verkenner

Dat topic was ik al vergeten. Toen is de overstap uiteindelijk ook niet doorgegaan.

Hier wou ik echter graag weten of de bewuste modules ook effectief worden uitgeschakeld, zodat ze geen onnodige stroom verbruiken, er geen interferentie is (wifi) en zodat ze geen veiligheidsrisico vormen omdat bijv. de router eigenlijk alsnog actief is met een default paswoord ofzo...

In het antwoord van Gregory lees ik dat dit effectief het geval is.

Daarnaast wou ik maar even polsen of er nog personen zijn die dezelfde overstap hebben gemaakt en of ze problemen hebben ondervonden. Want ik heb geen zin om meteen nadien alweer te switchen als dit met een simpele vraag kan vermeden worden 🙂

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen