annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bridge modus - router MAC geblokkeerd door Orange

Topic gestart op: 20-09-22 16h39

Antwoorden: 5 antwoorden

ssamm
Gewaardeerd verkenner

Bridge modus - router MAC geblokkeerd door Orange

OPGELOST

Vanmorgen had ik geen internet thuis. Ik heb mijn modem in bridge modus en een Asus RT-AX86U achter.  Ik heb het zo acht maanden gebruikt zonder probleem.  Blijkbaar tussen middernacht en 5u was mijn MAC geblokkeerd door de DHCP server van Orange. Ik vond dit omdat als ik mijn laptop direct aan de modem sluit, kreeg ik internet, en hetzelfde resultaat als ik MAC cloning gebruiken.

Ik probeerde technische hulp bij orange klanten dienst te vragen, maar ze hebben geen idee over wat ik praat.  Zij hebben het onderzocht en toch mijn modem naar fabrieksinstellingen ingezet (gee, thanks guys). Heeft iemand vergelijkbaar ervaring met MAC filtering? en advies om verder geblokkeering te voorkomen?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Mattie
Aspirant genezer

mja, dat is inderdaad zo, maar mijn router staat in DMZ, 
Upnp, manual port forwarding, VPN, QoS,... allemaal geen problemen mee.

Als ik even een test doe met een tracert naar 8.8.8.8 (dns google)
De eerste hop is een privaat adres, de 2de het externe ip of publieke ip, 
Dus geen dubbele NAT.

Als je 1ste hop een intern adres is en de 2de ook, dan is er een dubbele NAT.

Ik heb het zo gedaan omdat als je naar de helpdesk belt altijd hetzelfde te horen krijgt... uw modem staat op bridged, dan kunnen we u niet helpen.  Heb ik zelfs aan de hand gehad toen ik belde met een probleem ivm de digicorder... 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Mordaur
Ervaren verkenner

Net hetzelfde voorgehad met mijn asus gateway. MAC cloning was de oplossing, en DHCP querry freq op "normal" gezet. Nu is de vraag, is de blok op MAC address gedurende de lease tijd van 1 dag, of permanent? Ooit nog terug geprobeerd met de originele MAC?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen