annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

CGA437AORB "Livebox" modem blijft niet in Bridge mode

Topic gestart op: 21-12-23 21h16

Antwoorden: 5 antwoorden

freeloader
Gewaardeerd verkenner

CGA437AORB "Livebox" modem blijft niet in Bridge mode

Beste Orange Forum,

Sinds mijn upgrade naar de CGA437AORB modem, die nodig was voor het ontvangen van Gigabit downstream, ondervind ik regelmatig het probleem dat deze af en toe de Bridge modus verlaat.
Mijn netwerkopstelling omvat de Orange modem die verbonden is met de Ubiquiti UDM-Pro. Dit werkt door de Orange modem in Bridge modus te plaatsen.

Deze configuratie verloopt vlekkeloos, maar elke paar weken -soms zelfs maar na een 2-tal- meldt de UDM-Pro downtime op de modem. Hierna wordt mijn interne netwerk niet meer extern beschikbaar. Ik vermoed dat de modem een update ontvangt (waarover ik geen controle heb - updates worden automatisch uitgevoerd, waardoor de modem opnieuw opstart?), en bij herstart niet terugkeert naar zijn oorspronkelijke modus en weer als router begint te functioneren. Ik merk op dat de UDM-Pro een intern IP-adres krijgt op de WAN poort (192.168.x.y), wat resulteert in een dubbele NAT-situatie en externe toegang tot het interne netwerk beperkt.

Het zou een stuk minder vervelend zijn mocht de router opnieuw opstarten in zijn oorspronkelijke (Bridge) modus. Want nu dien ik de modem telkens manueel, van thuis uit, terug in Bridge te zetten voordat ik terug het interne netwerk op kan wanneer ik op verplaatsing ben.

Wie ervaart nog dit probleem? Of wie heeft een oplossing?

Labels (2)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

Heb mijn Livebox een maand of zo in Bridge gehad en dit  probleem niet gehad.

 

0 pluimen
freeloader
Gewaardeerd verkenner


Dag @Gregory ,

Enkele dagen geleden opnieuw hetzelfde;

Mijn Livebox gaat uit 10/01/2024 om 2u10 's morgens, en komt terug online om 2u17 's morgens, UIT bridge modus. Ik moet hem opnieuw in bridge zetten wil ik geen dubbele NAT.

Gek genoeg zie ik enkele minuten voordien bij mijn schoonouders die iets verder wonen en Telenet hebben, iets vroeger, om 1u55 's morgens, een reboot, en 2u02 opnieuw online. Deze staat niet in bridge en trek ik me dus verder ook niks van aan, maar wel treffend dat de tijdstippen zo dicht bij mekaar liggen.

Wat gebeurt hier?

0 pluimen
Mordaur
Ervaren verkenner

Hier sinds dag 1 in bridge mode, inmiddels een goeie 6mnd.
Geen enkel probleem ondervonden.

0 pluimen
freeloader
Gewaardeerd verkenner

Da's sterk, dan zoek ik verder naar mogelijke oorzaken in mijn specifieke opstelling. Dank voor je bericht!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen