Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 04-08-24 10h41
Antwoorden: 4 antwoorden
Ik heb sinds een goeie week een nieuwe modem van Orange gekregen. Nu had ik voorheen geen problemen met gamen op Playstation 5. Maar wanneer ik nu een online game opstart krijg ik regelmatig de melding dat mijn NAT-type niet goed is. Na wat opzoekingswerk heb ik gevonden dat ik zou moeten UPnP aanzetten. Dit kan alleen maar als ik een public IP heb. Maar wanneer ik de CGN mode uitzet heb ik totaal geen internet meer. Mijn IP blijft dan ook op 0.0.0.0 staan. Iemand die weet of ik iets verkeerd doe?
Hey! Eventueel inderdaad manueel je IP-adres laten toewijzen zoals Pletse zei. Maar waarom stel je niet gewoon een port forwarding in? Dit lijkt me evidenter en makkelijker (en minder drastisch).
Geen idee hoe ik dat moet doen. Maar intussen is het gelukt om UPnP te activeren.
Hey @JensM ,
Dus je hebt ondertussen CGN uitgezet? Al eens de modem herstart?
Ik heb het in het verleden ook al eens tegen gekomen dat ik geen IP verkreeg na het uitzetten van CGN. Ik heb toen de technische dienst moeten contacteren en die hebben het nodige gedaan zodat ik een IP verkreeg.
Met andere woorden, modem eens herstarten en als je dan nog geen IP krijgt, klantendienst bellen. Deze zijn ook op zondag bereikbaar voor technische zaken.
Na het deactiveren van de CGN en daarna nog eens een herstart van de modem heb ik idd een IP gekregen. Bedankt voor de hulp!