annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Connected Business: fixed IPv4 adres en fixed IPv6 prefix, modem in bridge

Topic gestart op: 03-03-25 13h50

Antwoorden: 2 antwoorden

Gerry
Rekruut scout

Connected Business: fixed IPv4 adres en fixed IPv6 prefix, modem in bridge

Ik probeer al een 4-tal weken via verschillende Orange klantendiensten (commercieel en technisch) een antwoord te krijgen op onderstaande vragen, maar het lukt niet. Zelfs de medewerkers op de technische dienst lijken meestal helemaal geen idee te hebben waar ik over praat. Ik heb ook minstens 5 beloftes om me terug te bellen of me te mailen gekregen, maar helaas niets gehoord.

Ik ben momenteel Telenet Business klant. Technisch een OK product, maar door aanhoudende facturatieperikelen wil ik daar graag weg. Voor ik ook maar iets teken bij Orange, wil ik echter met zekerheid weten dat wat ik vandaag heb bij Telenet, ook kan bij Orange.

Ik wil graag:

• De modem in bridge kunnen zetten (dat lijkt de eenvoudigste vraag, het antwoord lijkt "ja" te zijn)
  • Een vast, publiek IPv4 adres
  • Een vaste IPv6 /56 (of iets anders werkbaars, met een /60 kom ik ook wel toe) prefix via DHCPv6 PD (Prefix Delegation)

We zijn een technisch bedrijf, dus het is voor ons belangrijk dat dit in orde is.

Misschien nog even vermelden: ik heb niet echt interesse in de 4G backup oplossing, dus als dat de zaken bemoeilijkt, dan mag dat achterwege blijven.

Het meest complete antwoord dat ik tot nu toe denk te hebben gekregen komt van een van de technische medewerkers die ik vorige week aan de lijn had, deze kon me met redelijk grote zekerheid zeggen dat (na navraag bij 2nd line) fixed IPv4 mogelijk is, maar dat ik daarvoor moet bellen naar de technische dienst om dat te activeren eens ik klant ben. Ook IPv6 zou gewoon moeten werken op business abonnementen, maar of dat met een fixed prefix kon leek niet zeker.

Kan iemand hier meer over vertellen?

Labels (3)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Pletse
Ervaren genezer

Hey @Gerry ,

Op 2 van de 3 vragen kan ik antwoorden.

De modem kan idd in bridge gezet worden en je kan er zelfs voor kiezen om een eigen Docsis modem te voorzien. Echter heb je dan 0,0 support en als het niet werkt dan zal het altijd aan jouw eigen modem liggen.

Een vast IPv4 publiek adres is mogelijk (enkel bij businessklanten en moet specifiek aangevraagd worden).

Gerry
Rekruut scout

Bedankt voor de antwoorden, @Pletse! Weet je ook hoe dat vast IPv4 adres precies moet aangevraagd worden?

En als iemand anders dan nog kan bevestigen dat DHCPv6 PD werkt ben ik helemaal gesteld. 🙂

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen