annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Datum en tijd aanpassen van modem Siligence

Topic gestart op: 01-09-18 17h44

Antwoorden: 12 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Datum en tijd aanpassen van modem Siligence

OPGELOST

Hallo,

Als ik kijk in de status pagina van de modem dan staat de tijd een 2 -tal uren achter en is het dan moeilijk als men parental control instelt... dat de modem niet op het juiste tijdstip het internet op de laptops vd kinderen blokkeerd.

kheb de modem gisteren herstart en hij heeft datum en tijd gesynced en het was in orde, ... maar vandaag is die tijd weeral 2 uur achter aan het lopen 😞

Zou daar een oplossing voor zijn ???

Mvg,

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Anonymous
Niet van toepassing

Technieker heeft gisteren enkele metingen gedaan, ook op de modem, deze vertoonde in zijn laptop programma een hardware probleem met de modem en deze is dus nu vervangen. De dropkabel is ook niet optimaal, maar zou werkbaar zijn..... hopelijk is het nu wat beter en minder modem uitval om te internetten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
Anonymous
Niet van toepassing

Als je meer informatie kan / wil ik die wel geven, of gaat dat best via de 5000 telefonisch ?

Hoe meer dagen verbonden lopen de uncorrectables omhoog, ik weet niet of dit slecht is maar mogelijk een aanwijzing.

Het internet gaat anders wel redelijk vlot moet ik zeggen, maar de modem kan blijkbaar nooit blijven op het juiste tijdstip, een dag erna loopt die 2 uur achter...

Voorbeeld :
Wed Sep 19 2018 10:35:53
SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Ik vermoed dat dit in de paddestoel zit buiten (grijs bakje)
Wed Sep 19 2018 10:36:03
MDD message timeout;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Wed Sep 19 2018 10:36:03
Lost MDD Timeout;CM-MAC=1c:b0:44:39:a9:82;CMTS-MAC=00:17:10:88:76:8f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Ik vermoed buiten in grijs kastje ?
0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Vandaag de klantendienst opgebeld en ook de technische dienst (paar mensen aan de telefoon hebben ingelogd op de modem) vonden dat er teveel fouten te zien zijn in de modem, binnen enkele dagen komt er  een technieker langs die metingen zal doen en vermoedelijk eerst gaat proberen met een andere modem om te zien of er beterschap zal zijn.

We duimen.

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Even een status update (voor wie het interessant is) ook @Totem

Vandaag de orange technieker langs geweest en heeft metingen gedaan, op de kabel die van buiten komt (die in de versterker toekomt) zit een zwak signaal waardoor er een interventie van Telenet zal nodig zijn buiten in de straat (grijs bakje buiten of andere bak) slechts -18 dB op de kabel, waardoor de modem een 100-tal disconnects krijgt (niet altijd merkzaam) maar toch, veel foutpakketten enz... Dus maandag a.s weer paraat zijn om een telenet technieker te ontvangen die het nodige zal doen en dan ook hier weer de meting doen om te zien of het beter is.

We duimen (alweer) dat dit eindelijk opgelost is en dat we met een gerust hart kunnen surfen enzo.

postbus24
Aspirant verkenner

is uw probleem met de klok nu opgelost? 

(Hier identiek hetzelfde geval)

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Nee dat is nog niet opgelost.... ook het andere niet, van telenet zijn ze buiten ook al aan het werken geweest twee weken geleden (de grote netwerf) l kasten ombouwen en nieuwe filters in de grijze bakjes enzo.

Maar ik heb nog steeds last van foutjes in de modem log met disconnects als gevolg, vandaag komt nog een technieker om metingen te doen en iets anders te proberen, anders ligt het aan de dropkabel van buiten die het huis binnen komt.... (of mogelijk de modem ? )ik word het stilaan een beetje beu, 2 maand klant en maar blijven sukkelen met brak internet , uitval !

wordt vervolgd

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen