Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Hallo allemaal
Wij hebben al jaren een Deco mesh systeem (eerst P9, sinds enige tijd X50 gecombineerd met P9). Omwille ethernetbekabeling nodig te hebben op zolder is daar sinds vorig jaar ook een TP Link powerline bijgekomen.
Dit heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Onlangs waren er problemen met de modem en werd deze vervangen door een Livebox. Volgens de technieker moest IP adres aangepast worden omdat dat conflict gaf met de modem. Ik heb toen het hele mesh systeem opnieuw geïnstalleerd en werkte terug. Nu hebben we op regelmatige basis dat de Deco aangeeft geen internetverbinding te hebben terwijl er uit de modem wel internet komt. Enige wat tot nu toe helpt is steeds opnieuw de Deco installeren.
Situatie geschets: Livebox in de kelder - main Deco X50 in living, bedraad aangesloten, daarop ook de TV-box en Powerline naar zolder. Deco punt (P9) in hal draadloos aangesloten. Deco punt (X50) draadloos aangesloten op eerste verdieping. Deco punt (P9) draadloos aangesloten in slaapkamer aan andere kant.
In beide slaapkamers is er een ethernet poort. In de hal niet. Is het verstandig om de Deco's als accesspoints te gebruiken? Moet ik de eerste Deco dan plaatsen in de kelder bij de modem omdat de ethernet kabels van daaruit kunnen aangesloten worden naar de slaapkamers en living? Welke setup raden jullie aan? We hebben in totaal 3x X50 en 2x P9 modules ter beschikking.
Andere oplossing zijn de wifi boosters van Orange, maar voorkeur gaat uit naar men huidige Deco.
Alvast bedankt voor hulp.
Vriendelijke groeten
Joris
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Je kunt gerust de wifi van de modem uitschakelen en de decos als access point configureren. Dus modem niet in bridge mode. Doe dat ook maar met een ander merk
eerste deco kan gerust in de living
de andere best met ethernet kabel aansluiten. Zo communiceren alle decos via het bekabeld netwerk
Je kunt gerust de wifi van de modem uitschakelen en de decos als access point configureren. Dus modem niet in bridge mode. Doe dat ook maar met een ander merk
eerste deco kan gerust in de living
de andere best met ethernet kabel aansluiten. Zo communiceren alle decos via het bekabeld netwerk
Hallo, bedankt voor uw snelle reactie.
De wifi van de modem staat uit. Dus ik plaats eerste Deco in de living bij de ethernetpoort als accesspoint. 2de Deco kan ik dan draadloos in de hal plaatsen en boven kan ik dan bekabeld (rechtstreeks op de modem) aansluiten?
Enig idee hoe het komt dat de vorige set up in router mode plots zoveel conflicten geeft en niet bereikbaar is?
Ken de vorige setup niet.
kunt/kon ook de ip range in de modem aanpassen