annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ervaring met Mesh wifi ?

Topic gestart op: 07-03-20 16h10

Antwoorden: 3 antwoorden

Knaapke
Aspirant verkenner

Ervaring met Mesh wifi ?

graag wil ik weten of er al iemand ervaring heeft met het mesh systeem van orange. ik ben op zoek naar een oplossing om overal ( van beneden tot op zolder en zelfs buiten ) wifi te hebben. Weet ook iemand de afmetingen van de modules?

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
FlashWeave
Ervaren verkenner

Mijn schoonmoeder heeft sinds kort de Mesh Wifi van Orange.  Op IT vlak help ik haar vaak.

Ik ben super ontevreden over dit systeem.  Het deugt absoluut niet.  Enkel de mesh module die rechtstreeks aan de modem hangt met een UTP kabel is gegarandeerd verbonden met het netwerk.  De 2 overige modules zijn het grootste deel van de tijd niet verbonden met het netwerk.  Er is dus geen onderlinge communicatie tussen de units, en zeker geen beter wifi netwerk.

Ik ben zeer goed op de hoogte van netwerken en wifi, maar aan het systeem van Orange valt niets te configureren.  Het zou auto-magisch moeten werken, maar als het dat niet doet sta je nergens.

De webinterface van het mesh systeem is hopeloos traag en instabiel, en biedt enkel de mogelijkheid om de naam en het wachtwoord van het wifi netwerk te wijzigen.

Mijn advies: geef hier géén €100 aan uit, en zoek een beter systeem.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Knaapke  ik heb een mesh systeem maar niet van Orange zelf. Ik ben er super tevreden over en heb overal wifi waar het moet zijn. Ik geloof niet dat je er spijt van krijgt als je deze bij Orange koopt want die verkopen toch goede materialen, maar das mijn mening.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

Knaapke,

hier staat ook nog uitleg erover.

Misschien vind je daar ook antwoorden.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen