annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fiber in de woning zelf

Topic gestart op: 26-06-24 21h30

Antwoorden: 2 antwoorden

Lotus-3C
Veteraan verkenner

Fiber in de woning zelf

Orange gebruikt de Coax kabel van Telenet op straat. Correct? Nu naar de toekomst toe, ook al komt er ooit Fiber in de straat en kan je nadien nog steeds de Coax in huis gebruiken, toch denk ik eraan om ook in huis reeds Fiber te voorzien.

Nu mijn vraag eigenlijk voor welke toepassingen je Fiber in huis zoal kan gebruiken en naar waar je dus best een Fiber kabel legt?

Is het zo dat een Fiber kabel zowel de Coax als tv signaal vervangt als de koperen “CAT” kabel in de toekomst?

Ik denk dan in elke kamer waar er een Tv staat je een extra potje met Fiber draad eruit zou kunnen voorzien. Dan denk ik dat over deze Fiber kabel dan het TV signaal loopt?

Verder zijn er koperen CAT kabels voorzien in elke kamer en naar elke Tv maar betreffende de fiber kabel zelf denk ik voorlopig naar elke Tv al maar zijn er nog plaatsen of toepassingen waar jullie aan denken? Ik denk dan leg er ook eentje in de bureau?

Tot slot, als er een Fiber kabel uit de muur komt, kan je hier dan een soort Fiber Switch op aansluiten zodat je deze kan verdelen naar meerdere toestellen?

Reden van vraag is omdat ik niet zo bekend ben met Fiber maar dit graag had voorzien om voorziening naar de toekomst in huis te hebben.

Ook al kom je nu al ver met een CAT6a en een COAX maar beter voorzien en niet nodig dan nodig en niet voorzien.

Tot slot, is het ook deze kabel je naar buiten moet brengen of is het de beheerder zijnde Telenet of Proximus die hun kabel tot u binnen brengt en is een lege wachtbuis voldoende of moet je effectief zoals een Coax kabel die voor buiten geschikt is dit ook zelf voorzien bij Fiber?

Fiber kabel is een Preflex met zowel een Fiber kabel voor Telenet als Proximus in:

Preflex TELENET MINIFLEX 2x G.657.A1 + PROXIMUS MDIC 2x G.657.A2

Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
digiboy40
Leidende verkenner

Fiber direct to home zal nog lang wachten zijn als je klant bent bij Telenet of Orange. Enkel Proximus fiber is direct to home. Het laatste stukje coax kabel combineren met fiber geeft veel verlies omdat de coax hogere snelheden gewoon niet aankan! 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Lotus-3C 

Wanneer je echt Fiber gaat krijgen van Orange ( of telnet maar geen idee of ze samen gaan werken zoals met de Coax ) dan krijg je één aansluiting. Zelf heb ik al een Fiber liggen in huis van proximus + een aansluit doos. 

Tv zal naar de tv box gaan een IPTV box waarmee je via internet tv gaat kunnen kijken. Aangezien je zelf geen fiber kabel kan gaan leggen of door trekken zoals met een coax kabel. Er is ook maar één inkomend punt van je fiber kabel. Door de tv box via internet te laten gaan heb je ook geen coax meer nodig. 

Heb ook nergens gezien dat je een fiber kabel zo kan kopen en dat je deze zelf kan verlengen. Maar dat gaat ook niet nodig zijn. Trouwens bespaar je ook de moeite moest dat wel gaan want die man is hier 2 uur bezig geweest enkel de kabel te leggen dan moest die nog geheel gestript en gemonteerd worden. Dat was een grote klus kan ik je zeggen. 

Maar dit is maar een idee hé wat ik denk dat er gaat gebeuren. Er is nog geen Fiber van Orange of Telenet op dit moment dus je gaat ff moeten wachten. Maar de aansluiting is in ieder geval maar op één contact doosje + geen NIU meer nodig straks want de Coax zal weg vallen. En dus ook geen verlengingen meer nodig van die kabel. Intern kan je nog altijd wel met UTP werken vanuit de modem om op verschillende plaatsen van je huis internet te hebben. De Fiber is ook maar enkel de inkomende kabel zoals de Coax. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen