annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fix phone niet geschikt voor alarmen?

Topic gestart op: 08-07-18 20h32

Antwoorden: 18 antwoorden

ToMiKoN
Ervaren verkenner

Fix phone niet geschikt voor alarmen?

OPGELOST

Uch,

Bij familie van mij woont een oudere grootouder in. Ze heeft een personenalarm (knopje als ze valt of hulp nodig heeft). Nu heeft ze een Telenet modem met een soort batterij achter wanneer deze uitvalt zodat de vaste lijn kan blijven werken.

Ik vroeg mij af of ze ook kunnen Love met fix phone nemen? Want op de pagina staat dat Love niet overeen kan met fax systemen en alarmen. Maar wat bedoelt mijn juist met alarmen? Personen alarmen, inbraak alarmen ... dat is niet duidelijk voor mij.

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/fixedphone

Bedankt als iemand hier meer info over heeft.

(ik vond geen aparte sectie voor fix phone in dit forum, daarom post ik het onder internet)

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

de vaste lijn is inderdaad niet koppelbaar aan alarmen in welke vorm ook . Vraag me niet de juiste exacte technische redenen maar denk dat het gewoon komt omdat er geen modem battrypack te verkrijgen is waardoor er geen soort backup is als de stroom uitvalt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
JeanLoyens
Ervaren verkenner


@Jerre  schreef:

Goede avond @JeanLoyens ,

Kan je eens kijken wat er op de "Phone 1" aansluiting van de Cisco SPA112 ATA zit.


Hallo Jerre, de operator heeft de telefoonplug idd. aangesloten op "Phone 1". De telefoon werkt ook gewoon hoor. Het is enkel het alarm dat niet (meer) werkt via de telefoonlijn. Zoals vermeld zal ik het aan de alarmtechnicus vragen dat ie er eens naar kijkt begin september.

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

@Jerre 

Even meegeven dat ik mijn persoonlijke ervaring deel.  Ik neem aan dat in jouw ervaring andere dingen bent tegengekomen (niet zo raar in het IT landschap 🙂 - we hebben allemaal onze positieve en minder positieve ervaringen op dat gebied hé).

Het hangt inderdaad af van het type alarm, het "opgenomen bericht" is alsof er gewoon een telefoongesprek aan de gang is en dat werkt natuurlijk 🙂 (want dan is het een telefoongesprekje).

DTMF werkt in principe, afhankelijk van de codec die men bij de operator gebruikt.  En hier durfen toch al eens wat systemen niet helemaal goed te werken (sommige faxen hebben trouwens ook problemen hiermee).

Je bemerking over het GSM signaal - helemaal terecht - niets is onfeilbaar 🙂  Als de inbreker met een jammer komt ben je er ook aan voor de moeite 🙂

 

@JeanLoyens 

 

Als het mijn alarmsysteem was zou ik het niet op een VoIP telefoonlijn hangen waarvan de provider zelf aangeeft dat deze het niet ondersteund (zie hierboven de melding over de codec).  Je kan het niet even uittesten om te kijken of jouw centrale goed gaat werken.

Indien je toch er verder mee wil gaan, misschien kan @Jerre  je adviseren waar je op moet letten.  Of je type alarm hier vermelden, en misschien is er een andere Triber die de stap naar Fixed Phone genomen heeft met jouw type alarm en waar het werkt.  Die kan je misschien ook tips geven.

Jerre
Gewaardeerde genezer

@ToMiKoN  misschien kan je het personenalarm ook gebruiken op het mobiele netwerk, met een gratis mobiel abonnement waar je enkel de gesprekken betaalt.

Met de Orange vaste lijn gaat ook als je de router en ata op een kleine UPS (+-100€) aansluit.

Heeft het personenalarm zelf een batterij ?

 

 

patrick2
Wijze
Wijze

de vaste lijn is inderdaad niet koppelbaar aan alarmen in welke vorm ook . Vraag me niet de juiste exacte technische redenen maar denk dat het gewoon komt omdat er geen modem battrypack te verkrijgen is waardoor er geen soort backup is als de stroom uitvalt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen