Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-12-23 15h34
Antwoorden: 15 antwoorden
Goeiemiddag allemaal
Ik zit al jaren bij Orange, ik heb vandaag een ASUS XT9 gekocht omdat op zolder van mijn huis nooit wifi heeft. Ik heb de modem in bridge mode gezet zodat er maar 1 router zou zijn en dan de kabel verbonden met poort 4. Dan de nieuwe router op gestart en ik dacht die werkte want hij is verbonden met de modem en stuurt signalen uit maar de signalen hebben geen internet. Zou iemand misschien weten wat het probleem zou zijn? Of misschien een oplossing?
mvg
Als je modem niet in bridge staat, heb je internet via wifi ? Zo ja, dan is er een WAN-IP adres en is de WAN DHCP niet geblokkeerd
Kan zijn dat de WAN DHCP geblokkeerd is - denk het niet - maar je moet wat wachten tussen heropstarten
Verder, kun je niet eens met een ander ethernet kabel proberen ? Probeer alle poorten even. Van LAN1 t,/m LAN4
Zou me verwonderen dat er geen LAN is. Zelfs als er geen WAN-IP is gaan de LAN poorten toch, alleen kun je niet naar buiten (internet)
Ik heb ze alle 4 getest, 1 en 4 verbinden en zeggen dan geen internet. 2 en 3 verbinden helemaal niet
Dan heb je LAN poorten genoeg
Ja maar ze geven geen internet, de modem heeft een internet signaal nodig.
Ik ga ze nu direct alle 4 nog eens testen