annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen internet, wel TV (edit, verkeerde forum)

Topic gestart op: 16-11-20 18h10

Antwoorden: 7 antwoorden

Colchonero
Aspirant verkenner

Geen internet, wel TV (edit, verkeerde forum)

 

 

(ik merk nu pas dat ik dit beter in een ander onderdeel plaats. Mijn eerste ervaring op het forum, waarvoor excuses) 

 

Spoiler
 

Dag allen

 

Ik ben sinds 2 maanden bij Orange. Gisteren had ik plots geen internet meer, niet op GSM en niet op laptop. 

Ik heb wel nog TV, dewelke via een decoder werkt. 

Als ik op mijn modem kijk, brandt slechts 1 lampje: LAN4. De andere lampjes (waaronder power) branden niet. Het stopcontact waarop het is aangesloten geeft nochtans stroom. De schakelaar aan de zijkant staat op ON. En het lichtje LAN4 brandt, dus moet er wel iets van stroom zijn (misschien is dit het lampje voor de TV?).

Ik haalde ook al eens de stekker uit (ook voor een halfuur). Wanneer ik deze instopte, hetzelfde resultaat: enkel LAN4 brandt... (zie bijgevoegde foto). 

 

Iemand die zou kunnen helpen? Ik vond weinig  resultaat in de andere topics. Alvast bedankt 

16055463878296860919884400437145.jpg

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
patrick2
Wijze
Wijze

@Colchonero  dat je tv hebt zegt niet heel veel. Je zou dan al moeten gaan kijken of je tv ook interactief is dus dat je verder kan dan twee dagen in de gids. Dat er geen internet is zegt niks van tv tenzij je ook geen beelden hebt dan is er iets anders aan de hand. 

Heb je die modem ook al gereset ? Let wel op als je dat gaat doen dat je wifi netwerk terug gezet zal worden naar de begin waarde zoals Orange die installeert. Dus heb je een eigen wifi naam en dergelijke ingesteld komt die dus te vervallen. 

Moest dat niet helpen blijft de enige optie naar de klantendienst bellen. Of wel is je modem defect of scheelt er iets anders mee. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Colchonero
Aspirant verkenner

Beste

 

Bedankt voor de reactie. Na de installatie heb ik niets meer veranderd, noch qua naam, noch qua wachtwoord. Is het veilig om te resetten, of best eerst bellen naar klantendienst (ik probeer hen al een hele avond te bereiken).

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Colchonero  een reset kan nooit kwaad hoor geen probleem. Aan de achterkant die modem zal je het reset gaatje / knopje vinden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Colchonero
Aspirant verkenner

Bij deze gebeurd... Het reset gaatje 6 seconden ingedrukt. De modem geeft geen resultaat. Hetzelfde lampje blijft branden (LAN4). Verder geeft hij geen teken dat er een reset bezig is (of kan je dat sowieso niet zien?) 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen