Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-11-20 18h10
Antwoorden: 7 antwoorden
(ik merk nu pas dat ik dit beter in een ander onderdeel plaats. Mijn eerste ervaring op het forum, waarvoor excuses)
Dag allen
Ik ben sinds 2 maanden bij Orange. Gisteren had ik plots geen internet meer, niet op GSM en niet op laptop.
Ik heb wel nog TV, dewelke via een decoder werkt.
Als ik op mijn modem kijk, brandt slechts 1 lampje: LAN4. De andere lampjes (waaronder power) branden niet. Het stopcontact waarop het is aangesloten geeft nochtans stroom. De schakelaar aan de zijkant staat op ON. En het lichtje LAN4 brandt, dus moet er wel iets van stroom zijn (misschien is dit het lampje voor de TV?).
Ik haalde ook al eens de stekker uit (ook voor een halfuur). Wanneer ik deze instopte, hetzelfde resultaat: enkel LAN4 brandt... (zie bijgevoegde foto).
Iemand die zou kunnen helpen? Ik vond weinig resultaat in de andere topics. Alvast bedankt
@Colchonero goedemorgen,
en misschien als laatste.
Trek modem, router en stekkers van TV en decoder uit.
Drink een kopje koffie wacht 10 minuten.
Steek dan eerst de modem en router in kijk
daar dan wel of alle lampjes branden zo ja
ga je verder met de decoder in te steken.
Zo kan je zien wie of wat er hapert.
Dan de TV. Die doet normaal even zoeken.
En wie weet heb je geluk en werkt alles weer.
Succes.
@Colchonero dacht dat er bij een reset om de beurt de lampjes aan gingen als soort test. Maar als dat niet gebeurd vrees ik dat de modem zelf defect is. Dan is het beste de klantendienst te bellen en het na te kijken.
Het laatste wat je nog kan doen is het reset knopje tussen de 10 en de 15 seconden ingedrukt houden. Als dat ook geen resultaat geeft is dat ding naar de knoppen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
11 | |
2 | |
1 | |
1 | |
1 |