Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 30-01-20 21h55
Antwoorden: 5 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb sinds deze middag geen internetverbinding meer. Mijn toestellen verbinden wel met de wifi maar ik heb geen upload en download. Heb ondertussen alles herstart, kabels in en uitgestoken en een full reset gedaan maar enkel POWER, DS en WIFI lampje branden (@ONLINE lichtje knippert niet).
Heb dan ook via de ip settings een full reset gedaan met standaardinlog maar dit heeft ook niet geholpen
Hoe zou dit komen en weet iemand aan wat dit kan liggen?
Mvg
Ari
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@Ari ,
DS betekent Downstream.
Als deze knippert wilt zeggen dat deze zijn downstream kanalen niet vind, dit kan maar 3 dingen betekenen:
Coax-Kabel storing(in huis) of de verdeler van signaal stuk of modem stuk.
Verderop (buiten huis) in de coax storing (kabel overgetrokken door werken)
CMTS-issue, gaande van echt hardware probleem tot activatie van je modem die is mislukt.
Als je een siligence modem hebt kan je inloggen en bij tech. Info. Kijken wat die daar precies zegt bij reboot cause of onderaan. Indien er een signaal probleem is komt hier eveneens iets van vermeld. Vermeld dit even aan de helpdesk dan weten ze waar te zoeken.
Echter zal je vrijwel in alle gevallen helpdesk moeten contacteren(vraag zeker je dossier-nummer)
Xtremegamer007
In dit geval ga je moeten contact opnemen met de klantendienst en de storing melden. Zij gaan je dan kunnen vertellen of het alleen bij jou is of een regionaal probleem. Wij kunnen je hier niet verder helpen.
@Ari ,
DS betekent Downstream.
Als deze knippert wilt zeggen dat deze zijn downstream kanalen niet vind, dit kan maar 3 dingen betekenen:
Coax-Kabel storing(in huis) of de verdeler van signaal stuk of modem stuk.
Verderop (buiten huis) in de coax storing (kabel overgetrokken door werken)
CMTS-issue, gaande van echt hardware probleem tot activatie van je modem die is mislukt.
Als je een siligence modem hebt kan je inloggen en bij tech. Info. Kijken wat die daar precies zegt bij reboot cause of onderaan. Indien er een signaal probleem is komt hier eveneens iets van vermeld. Vermeld dit even aan de helpdesk dan weten ze waar te zoeken.
Echter zal je vrijwel in alle gevallen helpdesk moeten contacteren(vraag zeker je dossier-nummer)
Xtremegamer007
@Cdt24801 @Jeroewn @XtremeGamer_007
De Orange technicus is net langs geweest. Blijkt nu dat er niets mis was met de router zelf maar dat Telenet (eigenaar van de lijnen) een anti diefstal filter geplaatst heeft op verschillende connectoren die zowel het wifi signaal alsook analoge tv uitzenden. De technieker heeft die filter er dan afgehaald en werkte zoals vroeger (was dus niet de enige in de buurt met internetproblemen.
Allemaal bedankt voor jullie support en vindt het wel beetje smerig van Telenet dat ze dit zomaar doet en ons als Orange klanten een paar dagen zonder internet laten staan.
Ari