annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen internetverbinding

Topic gestart op: 05-04-20 19h57

Antwoorden: 13 antwoorden

kris14
Ervaren verkenner

Geen internetverbinding

Beste, ik heb sinds deze middag geen internet en wifi. 

Ik heb de modem al opnieuw opgestart maar dit verandert niets. Alle lampjes van de modem branden.

Al de leds op mijn wifi shooters branden. Ligt orange plat in Limburg?

 

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Anonymous
Niet van toepassing

@patrick2 

Toen een tijdje geleden mijn internet uitviel, had ik contact opgenomen met Orange en die wisten mij te zeggen dat er een probleem was aan mijn modem. Ik had ondertussen al gezien naar de site van storingen en zo wist ik dat het een algemeen probleem was, maar volgens die medewerker was dat niet waar. Ik kreeg een dossiernummerke en heb eerlijk gezegd niks meer vernomen. Een halve dag later ging mijn internet terug. Met TV had ik geen probleem.

Ik vind het dus toch wel wat raar, dat toen die medewerker de link niet legde dat het misschien een algemeen probleem kon zijn. Soit, ik wou dit toch eens even kwijt.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous  eigenlijk is het heel simpel. 

Er bestaat zoiets als het SOK en daar kan je alles in zien wat er gebeurd op het netwerk maar ook in de kleinste hoek van het land. Als er ergens een alarm afgaat dan begint dat met een VMO ( Vermoedelijke Major Outage ) dus dan kan het gaan op een enkele tap en dat er een hapering is met een kleine groep. Dat kan zijn enkel jou huis en je geburen maar als er blijkt dat er meerdere alarmen komen spreekt men over een MO ( Major Outage ) . Dus dan gaan gewoon alle toeters en bellen af en moet er dringend iets gedaan worden. Voordat die website up to date is zijn er al techniekers onderweg hoor. 

Een klantendienst medewerker moet en is ook hiervan op de hoogte gesteld , ik zag dat ook door bepaalde tools , dan zie je eigenlijk dat in heel de straat of omliggende straten de modems plat liggen , die krijgen geen data door. 

Al met al kan dit dus perfect geweten zijn. Maar goed ik ga ervan uit dat de klantendienst van Orange dit niet ziet , heb geen andere verklaring hiervoor. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Ken er eigenlijk niet veel van, maar wel interessante informatie @patrick2  🙂

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Anonymous  was mijn vak he dus. Sorry voor de vaktermen. 

Moest je nog eens iets voor hebben met je internet dat het dus niet werkt is het eigenlijk simpel. 

Je belt de klantendienst en vraagt of er bij jou een probleem is , en normaal gezien kijken ze dat voor je na , stekker erin en eruit en opnieuw starten , bekijk je bekabeling na , test op de pc rechtstreeks , probeer een andere pc , maar meneer we zien geen probleem hier werkt het goed.  

Vraag dan gewoon of er ergens een algemeen probleem kan zijn en of ze het willen nakijken. Dat zouden ze moeten doen want jij bent klant en stelt deze vraag. Dan weet je hoever het staat en moetje niet persé je linkjes in de gaten houden.

Want heel veel vragen dit niet en eigenlijk zou men dat moeten vragen als de klantendienst er niks van zegt.

Ik keek dit altijd als eerste na , was mijn eerste stap als iemand zij mijn diensten werken niet. Dan kan je eigenlijk de bovenste stappen al vergeten moest het zo zijn dat er een algemeen probleem is.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen