annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen netwerk meer na bridge mode orange(isp) modem

Topic gestart op: 10-05-23 15h39

Antwoorden: 6 antwoorden

JorisVervoort
Gewaardeerd verkenner

Geen netwerk meer na bridge mode orange(isp) modem

OPGELOST

Hoi iedereen,

Ik heb een nieuwe router (Archer AX11000) gekocht om mijn wifi in huis te boosten en om er ook voor te zorgen dat mijn toekomstige NAS aangesloten kan worden met link aggregation. Nu hadden ze mijn aangeraden om mijn modem (Siligence) van Orange in bridge mode te zetten zodat enkel mijn nieuwe router het nodig kan doen voor mijn netwerk/wifi. Wanneer ik de modem in bridge mode zet krijgt mijn nieuw gekoppelde router (LAN 4) geen netwerk meer, wat maakt dat ik geen internet/wifi meer heb in huis.

Moet ik nog iets aanpassen in mijn router om dit te laten werken?

Alle tips/tutorials/artikelen zijn welkom.

Joris

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JorisVervoort 

Ik weet het niet meer vanbuiten welke poort het is, maar waar wanneer je uw Orange router in "bridge" mode zet, is er nog slechts één UTP poort actief, de andere drie worden gedisabled. Daar zit dus geen signaal meer op.

Je hebt aangesloten op poort 4. Sluit eens aan op poort 1 en test eens.

Wanneer je dan nog steeds niks hebt is er iets anders aan de hand ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @JorisVervoort , 

Fijn dat het opgelost is. Soms ligt de oplossing voor je neus maar zit je zodanig te zoeken naar een "moeilijker" probleem dat je er gewoon over kijkt 😂. Heb ik ook vaak last van.

Nu maak je me toch benieuwd naar het nut van deze setup. Kun je me even wat meer uitleg geven waarom je wil werken met link aggregation met je toekomstige NAS?


0 pluimen
JorisVervoort
Gewaardeerd verkenner

@Pletse 

Ik wil later mijn eigen websites hosten op deze NAS. Wanneer je jouw NAS verbind met 2 netwerkkabels in link aggegratie geeft dit je meer bandbreedte. Moest er een probleem zijn met een netwerkkabel zorgt de andere ervoor dat je website nog steeds online is. Iets wat toch heel belangrijk is natuurlijk.

Dit heb ik nog gevonden op de volgende website.

Voordelen link aggregatie 

Wat zijn de voordelen van linkaggregatie?

Linkaggregatie biedt de volgende voordelen:

Grotere betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Als één van de fysieke verbindingen in de VERTRAGING daalt, wordt het verkeer dynamisch en transparant opnieuw toegewezen aan een van de andere fysieke verbindingen.


Beter gebruik van fysieke hulpbronnen. Verkeer kan worden verdeeld over de fysieke verbindingen.


Grotere bandbreedte. De geaggregeerde fysieke koppelingen bieden een hogere bandbreedte dan elke afzonderlijke koppeling.


Kosteneffectiviteit. Een fysieke netwerkupgrade kan duur zijn, vooral als er nieuwe kabels nodig zijn. Linkaggregatie verhoogt de bandbreedte zonder dat er nieuwe apparatuur nodig is.

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@JorisVervoort 

Ik weet het niet meer vanbuiten welke poort het is, maar waar wanneer je uw Orange router in "bridge" mode zet, is er nog slechts één UTP poort actief, de andere drie worden gedisabled. Daar zit dus geen signaal meer op.

Je hebt aangesloten op poort 4. Sluit eens aan op poort 1 en test eens.

Wanneer je dan nog steeds niks hebt is er iets anders aan de hand ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


JorisVervoort
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Ik voel me een beetje dom nu. De router zat helemaal niet in poort 4 terwijl de instructies dit duidelijk had weergegeven. Ik had me blijkbaar vergist, de router zat heel die tijd in poort 1. Daarmee dat het niet werkte. Bij deze is het opgelost! Poort (LAN) 4 was dus de oplossing. 😃

Bedankt alvast!

Leden met de meeste pluimen