annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen netwerk meer na bridge mode orange(isp) modem

Topic gestart op: 10-05-23 15h39

Antwoorden: 6 antwoorden

JorisVervoort
Gewaardeerd verkenner

Geen netwerk meer na bridge mode orange(isp) modem

OPGELOST

Hoi iedereen,

Ik heb een nieuwe router (Archer AX11000) gekocht om mijn wifi in huis te boosten en om er ook voor te zorgen dat mijn toekomstige NAS aangesloten kan worden met link aggregation. Nu hadden ze mijn aangeraden om mijn modem (Siligence) van Orange in bridge mode te zetten zodat enkel mijn nieuwe router het nodig kan doen voor mijn netwerk/wifi. Wanneer ik de modem in bridge mode zet krijgt mijn nieuw gekoppelde router (LAN 4) geen netwerk meer, wat maakt dat ik geen internet/wifi meer heb in huis.

Moet ik nog iets aanpassen in mijn router om dit te laten werken?

Alle tips/tutorials/artikelen zijn welkom.

Joris

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JorisVervoort 

Ik weet het niet meer vanbuiten welke poort het is, maar waar wanneer je uw Orange router in "bridge" mode zet, is er nog slechts één UTP poort actief, de andere drie worden gedisabled. Daar zit dus geen signaal meer op.

Je hebt aangesloten op poort 4. Sluit eens aan op poort 1 en test eens.

Wanneer je dan nog steeds niks hebt is er iets anders aan de hand ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JorisVervoort 

Je moet u niet dom voelen, je hebt u gewoon vergist, hetgeen volkomen menselijk is. 😁

Ik zou zeggen: wees blij dat het "slechts" om een vergissing ging en geen echte panne of storing. Je bent nu gered 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@JorisVervoort  goedenavond, 

fijn dat het opgelost is voor je.

Nog een fijne avond.

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Leden met de meeste pluimen