annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Geen oplossing door klantendienst

Topic gestart op: 23-12-20 21h05

Antwoorden: 4 antwoorden

knolleke
Ervaren verkenner

Geen oplossing door klantendienst

Ruim een jaar Love klant en eigenlijk reeds een jaar problemen met het internet.

Snelheid is ok maar vooral problemen met de WIFI.

Eerst is er wat gecontroleerd en wat contacten vervangen, toestand was aanvaardbaar maar ik had veel uitval van het wifi 2.4 netwerk. Dat was vooral lastig daar ik BOSE luidsprekers heb die uitsluitend werken op het 2.4 netwerk. Die vielen elk uur wel eens uit, voor seconden tot minuten of ik moest ze gewoon uit het stopcontact halen en terug opstarten om het netwerk terug te vinden. Na enkele maanden van aanvaardbaarheid werd het terug erg, zeer erg. luisprekers vielen meermaals per uur uit, gsm's konden niet inloggen. De kids moesten dan les volgen aan de unif het was verschrikkelijk en de klantendienst meld uitsluitend "mijnheer het 2.4 netwerk is verouderd zorg dat alles werkt op het 5 netwerk". De kids studeerden dan maar via een kabel en ik heb geïnvesteerd in een MESH van orange. Na een week hetzelfde probleem, maar daar ik het 5 GHZ netwerk had laten opstaan van de modem heb ik daar de schuld aan gegeven. De MESH gereset en de modem zijn wifi uitgezet. Joepie het is drie weken goed gegaan. Nu gaat blijkbaar alles terug fout, de MESH valt weg meermaals per uur. Net hetzelfde probleem als daarvoor. Hulp van de klantendienst heb ik eigenlijk nooit gekregen. Op een gegeven moment krijg ik een nummer en een code om te kunnen bellen. Eerste maal geraakt de verbinding verbroken tijdens het inbellen, tweede maal krijg ik te horen dat ze mij niet horen. een derde maal kan niet want de code vervalt na 2 maal. Dit heb ik twee maal gehad. De derde maal lijkt het goed te gaan ik heb een stem aan de andere kant die mij hoort. melding" voor uw probleem had u bij de technische dienst moeten zijn , u bent bij de commerciële dienst, maar geen probleem ik probeer u te helpen". Ze stelde dan nog een bijkomend vraag en meld dan , "mijnheer ik hoor u niet meer, ik verbreek de verbinding". Ik heb geen telefoon terug gekregen, twee dagen later de melding, "wij gaan ervanuit dat uw probleem opgelost is" Ondertussen heb ik een klacht ingediend via testaankoop, geen respons. Een gewone brief gestuurd, geen respons, een aangetekende brief geen respons.  Hoe kan ik iemand bereiken bij Orange om dit probleem op te lossen?

 

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
knolleke
Ervaren verkenner

Ondertussen is er een technieker geweest.

Die verteld mij dat het een gekend probleem is dat de MESH de toestellen eruit wipt.

Nu heeft hij de MESH opnieuw ingesteld en maar 1 met de kabel verbonden, dit zou beter moeten zijn maar nog niet ideaal. de storing is minder maar niet weg.

Technieker gaf mee dat ik beter acces point had geïnstalleerd.

Ik dank iedereen voor het aanrijken van een mogelijke oplossing en prettige feesten

patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  bedankt voor het delen van je oplossing die je hebt gekregen. 

Ook voor jullie nog hele fijne feesten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@knolleke 

Ik kan begrijpen dat je van zulke situatie de muren kunt oplopen.
Ik meen te weten dat eenmaal je klacht hebt ingediend (testaankoop/ombudsman) je weinig of geen hulp meer moet verwachten van Orange.

Wat je kunt doen voor je Bose luidsprekers is een aparte wifi (repeater) aanschaffen. ( kostprijs 20 a 30 EUR)
Die steek je gewoon in de stekker in de kamer waar je luidsprekers staan. Je configureert deze als een apart netwerk (SSID) waar je de luidsprekers opzet en dat wat de signalen naar de luidsprekers moet sturen
Voordeel is dan dat het luidsprekers een apart netwerk voor hun alleen hebben en wellicht in dezelfde kamer staan.
Nadeel is dat dit apart netwerk niet met internet verbonden is, tenzij je internet access configureert

Good luck

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  het is zeer vervelend probleem wat zich stelt maar met wifi is het moeilijk om het echt opgelost te krijgen. Het is niet zoals een kabel rechtstreeks omdat je bereik je kanaal en je signaal goed dient te zijn. 

Voor de wifi in de modem kan je je wifi kanalen splitsen in de 2.4 en 5 GHZ dus daar zou ik al mee beginnen. Daarnaast dien je er ook voor te zorgen dat er geen storende elementen tussen staan die je wifi kunnen verstoren en je modem dient helemaal vrij te staan. De meeste mensen steken de modem in de kast en dan werkt de wifi goed maar na verloop van tijd beginnen de haperingen want het signaal rijkt niet ver genoeg en er komen steeds meer apparaten bij. Dan wordt het een beetje moeilijk en dan ervaar je die 'uitvallen' op de wifi. Daarnaast heb je de mogelijkheid om je wifi kanaal handmatig aan te passen. Je kan dus met een kabel rechtstreeks aan de modem verbinden , inloggen op de modem en dan bij wifi gedeelte je kanaal naar 1 , 6 of 11 verplaatsen. Deze drie zijn de meest aangeraden kanalen om te gebruiken. 

Mesh wifi wat je nu hebt of erbij hebt gezet dient zorgvuldig te worden gebruikt. Het is niet zo maar even een module plaatsen en je hebt wifi. Daarin moet je wat zorgvuldiger te werk gaan. Het is zo dat module A  module B moet zien en module B moet module C zien en module C moet module A weer zien. Dus je maakt er een driehoeksverhouding mee zodat alle modules elkaar keer op keer zien. Module A dient ook met een kabel vanuit de modem rechtstreeks te voorzien zijn van internet. Je tweede module , module B , mag ook maximaal 7 meter van module A verwijderd zijn. Het mag verder natuurlijk enkel ga je dan  ervaren dat de modules onderling storingen gaan veroorzaken en dan heb je dus die driehoeksverhouding niet meer. Op die manier zullen er dan problemen komen met de wifi die uit gaat en terug aan gaat want die modules zijn elkaar aan het zoeken. 

Voor de duidelijkheid en de ervaring , ik heb een Mesh wifi systeem , niet van Orange maar een ander merk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen