annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe onbekende telefoons verwijderen op mijn wifi-netwerk

Topic gestart op: 29-07-18 12h10

Antwoorden: 8 antwoorden

Dirk_Devooght
Ervaren verkenner

Hoe onbekende telefoons verwijderen op mijn wifi-netwerk

OPGELOST

Sedert ik overgegaan ben naar Orange staan er onbekende telefoons in mijn netwerk. Hoe kan ik deze verwijderen?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Dirk_Devooght
Ervaren verkenner

Ik heb gemerkt dat de modem van Orange standaard de firewall niet aan zet. Ik heb via de interface dit gisteren aangezet en sindsdien zie ik geen onbekende telefoons meer. Ook heb ik een programma laten draaien die mijn netwerk scant. Na de scan zie ik alleen mijn bekende apparaten en geen telefoons. Het lijkt dat mijn probleem opgelost is. Maar voor de zekerheid zal ik mijn paswoord binnenkort wijzigen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze

Is uw WiFi misschien onbeveiligd?

Het zouden ook andere WiFi stations in uw buurt kunnen zijn. Het is niet omdat ze zichtbaar zijn dat ze ook verbonden zijn. En het is niet omdat windows zegt dat het een telefoon is dat het ook inderdaad een telefoon is.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Dirk_Devooght
Ervaren verkenner

De Wifi is beveiligd (WPA2-Personal AES). Niemand heeft ooit mijn paswoord gekregen, ik zou ook niet weten waarom. Wanneer ik op eigenschap klik van desbetreffende telefoon zie ik alleen het merk van het toestel en het Mac-adres. (zie bijlage) En het zijn alleen telefoons, geen ander toestel. Ik heb dit op al mijn toestellen (Laptop, iPad, Desktop)

Cdt24801
Wijze
Wijze

Wat ik sowieso heel raar vind is dat die foons in uw verkenner zichtbaar zijn. Ik kan verbonden foons enkel in mijn router zien ...

Je hebt toevallig geen "gastnetwerk" zonder dat je er erg in hebt?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Dirk_Devooght
Ervaren verkenner

Neen, een gastnetwerk heb ik niet. Maar ik geb eens de probleemoplosser van mijn Wifi-adapter in Windows 10 eens laten werken. En dit is het resultaat.

 Probleem oplosser.jpgProbleem oplosser2.jpg

Dat vind ik raar.

Leden met de meeste pluimen