annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe portforwarden?

Topic gestart op: 22-11-18 14h15

Antwoorden: 16 antwoorden

wip
Aspirant verkenner

Hoe portforwarden?

Beste,

1) Wij hebben een domotica server draaien welk via poort 443 (https://..) te bereiken is.

Ik heb deze poort geforward, maar zonder succes.

Telkens ik in onze server een publiek adress wil ingeven, blijft deze weergeven dat er geen verbinding mogelijk is.

Niet via WAN IP adress?

Niet via DynDNS?

2) Onze telefooncentrale IP-PABX gebruikt poorten 5060, 40000, 30000

Sinds wij op orange overgeschakeld zijn hebben wij meestal een bezettoon als er ingebeld word (geen aansluiting).

Ook deze poorten zijn geforward, zonder resultaat

Welke poorten staan eigenlijk open?

Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

Mvg,

Arch. Dave De Busschere

Labels (3)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
mbbs1024
Veteraan verkenner

Uw telefooncentrale gebruikt misschien enkel de door U aangegeven poorten, wanneer er uitgaande oproepen gemaakt worden.

Voor binnenkomende oproepen, is het Uw Telecom operator die bepaalt welke poorten er gebruikt worden.
Volgens https://tools.ietf.org/html/rfc3550  (standard voor RTP protocol = manier waarop dat spraak getransporteerd wordt) mogen voor RTP volgende poorten gebruikt worden: UDP ports 16384-32767.

U zal mogelijk de Port range moeten vergroten.

Ik weet niet of er in Orange modems/routers een SIP ALG funktie zit.
Dat is een soort dynamische port forwarding funktie, die de telefonie signaleringsprotocollen inspecteert,
en daarmee automatisch de RTP poorten poorten openzet die nodig zijn per oproep, daarmee wordt vermeden dat je de ganse port range konstant moet openzetten.
Mogelijk moet je omschakelen naar een professionele lijn/router waarbij deze funktie aanwezig is. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@wip is een moeilijk onderwerp maar ga toch proberen. Normaal gezien staan de poorten open die men kan en mag gebruiken binnen Orange. Moest er een systeem zijn dat bepaalde portforwarding nodig heeft moet u dat zelf instellen in een compatible modem. Dus een flybox bijvoorbeeld gaat niet werken. Misschien is het ook een idee om dat systeem eerst een vast ip adres in de modem te geven en dan de portforwarding te configureren. Normaal weet ik wel dat u een Mac adres in geeft om zo de forwardi g te doen maar blijkbaar lukt dat niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen