annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoeveel toestellen kan je verbinden aan je modem?

Topic gestart op: 19-09-18 15h33

Antwoorden: 13 antwoorden

arne78
Rekruut scout

Hoeveel toestellen kan je verbinden aan je modem?

OPGELOST

Hallo allemaal,

Heb een abonnement van love. Op de modem hangen 10 toestellen, zowel draadloos als fixed.

Nu treedt regelmatig het probleem op dat 1 of meerdere toestellen geen verbinding kan maken met de modem. Vb als de tv, chromecast en pc opstaan, kan de Ipad of gsm geen verbinding vinden met het draadloos netwerk. Kan het zijn dat de modem al deze toestellen niet tegelijkertijd aankan?

Mvg,

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo allemaal,

Heb een abonnement van love. Op de modem hangen 10 toestellen, zowel draadloos als fixed.

Nu treedt regelmatig het probleem op dat 1 of meerdere toestellen geen verbinding kan maken met de modem. Vb als de tv, chromecast en pc opstaan, kan de Ipad of gsm geen verbinding vinden met het draadloos netwerk. Kan het zijn dat de modem al deze toestellen niet tegelijkertijd aankan?

Mvg,

Ugh @arne78,

Er is geen limiet op het aantal toestellen die je wenst te verbinden met je modem. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit van de verbinding sterk achteruit kan gaan, naarmate er meer toestellen tegelijk worden verbonden aan je modem.

Je neemt best contact op met de technische dienst (5000 - optie 4) om na te gaan of het aan je signaal ligt.  Ze kunnen om te beginnen je signaal al eens splitsen, zodat de toestellen onderling de bandbreedte van een ander signaal gebruiken.

Dans de overwinning tot in de nacht!

🏹 Totems Saluut 🏹

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

@Totem  deze uitleg is zéér goed, hiervoor geef ik een welverdiende pluim 👍

Zou het misschien mogelijk zijn om de router slim te maken, stel de router weet na een bepaalde tijd welke toestellen (MAC adres) op beide frequenties verbinden. Als er dan zo'n toestel op 2.4 GHz blijft met perfect signaal (en dus zeker binnen 5GHz bereik) dan kick je het en maakt het toestel vanzelf verbinding op 5GHz (ingesteld met dezelfde SSID en een hoger vermogen dan 2.4)

The Good Flow zoals ze bij Telenet zeggen (waarmee ze band steering bedoelen).

Ugh @Jerre,

 

Ik geef je interessante suggestie door aan de betrokken Orange-stamleden. Toekomstmuziek ...

 

Waar de wind beneden de kloof waait, zal de vallei van bloemen eeuwig bloeien

Totems Saluut

0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Ondertussen ook mijn Wifi net werk kunnen splitten .
Beide iPads werken op 5ghrz.
Iphones op 2Ghrz.

Dank voor deze degelijke uitleg in de vermelde link.
Het is zoals het spreekwoord zegt.
"een klein kind kan de was doen"

Nu hoop ik dat het probleem met mijn draadloze muis opgelost is, deze haperde namelijk af en toe en zit op de 2 hrz band. Ben benieuwd.
Fijne zondag iedereen.

 

patrick2
Wijze
Wijze

@arne78 Eigenlijk is het vragen om wat uitvallen te hebben op uw toestellen . Alles wordt nu aangestuurd vanuit de modem en alles wil online . En soms is het dan een probleem met alles tegelijktijdig online te kunnen . Eventueel een router er tussen zetten zodat er twee devices zijn die kunnen aansturen en uw probleem zou opgelost zijn . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Bij mij werken soms ook meerdere toestellen tegelijk werk zelf met een giga switch die boven is aangesloten op een WiFi powerline en dit werkt bij mij perfect. Uiteraard hangt het er ook vanaf of je niet teveel toestellen hebt die op dezelfde lijn kunnen storen. (magnetron enz.) 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen