annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Huawei B525 - port forwarding

Topic gestart op: 04-08-18 12h45

Antwoorden: 11 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Huawei B525 - port forwarding

OPGELOST

Word port forwarding wel toegelaten bij Orange? Indien niet ben ik echt niets met de 4G router. Ik wil mijn cameras kunnen bekijken, home automation systeem bedienen, op mijn NAS geraken etc.

 

Op de router settings heb ik volgende aanpassingen gedaan:

Security / Virtual Server : 

CAM TUIN 5001-5001 192.168.1.5 80-80 TCP/UDP On

 

Security / Firewall : ann/uit, speelt geen rol. Zelfs als ik de optie "Disable WAN port ping" uitschakel kan ik de router niet  pingen.

WAN IP address is verschillend tussen wat er te zien is op System / Device Information / WAN IP address en wat de site https://whatismyipaddress.com me laat zien.

Moet je hiervoor een ander abonnement aanschaffen of zo? Ik ben radeloos ziek gezocht naar alle opties, heb zelfs DMZ geprobeerd, en ook Security / Special Applications toegevoegd.

Wat zie ik over het hoofd aub? Ik had hiervoor een Airport van Apple en was allemaal zo simpel en werkte altijd. Nu krijg ik niets gedaan.

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Anonymous
Niet van toepassing

Pft, is gewoon hopeloos. Dit is géén product die zou mogen verkocht worden.

Heb een VPN server opgezet op t werk en met de mac kan ik perfect verbinden via L2TP, natuurlijk wat had je verwacht: met de huawei router natuurlijk niet.

Waarom staan al deze opties in de router als je ze NIET kan gebruiken???

Ik breng het product terug want dit is pure KAFKA, mijn geduld is echt op. En dit forum / community lijkt ook nergens op, na een week zonder antwoord is dus géén service.

Moet je weten dat ik 4 weken heb moeten wachten tot deze rommel er was en meerdere uren aan telefoon heb gehangen, ENKEL voor de bestelling en levering. Orange is geen bedrijf maar een mislukte eenmans zaak op de rand van faillissement.

Ik heb ook een compensatie beloofd gekregen maar nog niets gezien hiervan, omdat ik zoooooo lang heb moeten wachten en dat die niet de normale gang van zaken was. hahahaaaa, laat me niet lachen...

Ik heb geen antwoord meer nodig op deze post, het is te laat nu. Hoop enkel dat ze hem laten staan zodat andere potentiele klanten kunnen bezinnen eer ze hiermee beginnen. Je bent gewaarschuwd 😄

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
streulma
Aspirant verkenner

Ik wil hier even in tussen komen:

De Flybox krijgt een NAT ip-adres waardoor inkomend verkeer niet mogelijk is en alles genat wordt.

Ik heb echter wel een inkomende verbinding kunnen opzetten.

Benodigdheden zijn een externe server (bijvoorbeeld vps) die als bridge dient en een interne host op het Flybox netwerk (bijvoorbeeld Raspberry Pi is al voldoende) om zo een Reverse SSH connectie op te zetten.

Wederkerig kan dan een connectie over die poort van buitenaf opgezet worden.

Matthias

0 pluimen
bneirynck
Aspirant scout

Dag Matthias,

Ik heb net hetzelfde probleem. Ik wil extern (thuis) op mijn raspberry (op locatie) kunnen inloggen waarbij de raspberry dus achter de Huawei B525 flybox zit. Kan je aub iets meer details geven over de exacte werkwijze om de reverse ssh op te zetten? Heb ik dan sowieso ook een VPS nodig?

Alle info erg welkom!

 

Alvast bedankt,

Bart 

 

0 pluimen
streulma
Aspirant verkenner

Aan diegenen die meer info willen, is het mogelijk mij te contacteren via een ander medium, bijvoorbeeld Facebook?

Dan kan ik eventueel mijn gsm nummer doorgeven wat ik liever langs hier niet doe.

PS: Ik heb nu op mijn vps (bij OVH) OpenVPN opgezet en vanaf mijn NAS thuis een vpn verbinding opgezet naar daar waarbij ik als ik ergens ben een vpn verbinding opzet vanaf mijn computer rechtstreeks toegang heb tot de NAS.

Matthias

0 pluimen
RichardT
Aspirant verkenner

Hebt u handleidingen voor de Huawei B525s router poort doorsturen?

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Een andere optie is om op de router de "bridge mode" te activeren onder Security / Bridge Mode. Helaas lijkt deze niet beschikbaar op de Flybox.

http://192.168.1.1/html/bridgemode.html

Indien deze beschibaar is, kan ik gewoon terug mijn Airport gebruiken en de Flybox als "domme" modem gebruiken, wat hij eigenlijk al een beetje is...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen